A1 uuendus

Ints 3 kuud 2 nädalat tagasi
Teatavasti paari kuu pärast lihtsustub oluliselt autojuhilubade omanikul A1 mootorrattalubade tegemine. Ilmselt on oodata tervet hulka uusi mootorrattureid kes varem ei viitsinud tüütut protsessi ette võtta aga nüüd soetavad odavalt väikese tsikli, teevad kiirelt veidi sõidutrenni ja sukelduvad liiklusse. Pealtnäha on kõik ok. Aga seal on üks mure 11kw/125cc tsiklite valik on pehmelt öeldes kehv. Mõned hiinakad on aga nende võimsus jääb alla lubatud maksimumi. Kui reklaamtekstide kõrval kasutusteste lugeda, siis jääb silma et sihukestel 7-9kw võrridel on keeruline maanteekiiruse 90kmh saavutamine. Üksi, siledal teel ja alla tuult tuleb ehk ka 100, aga vastutuulega inised 70-80ga. Ja siis hakkab jama pihta - ohtlikud möödasõidud autode poolt, aeglased ja algajad mootorratturid kes ei tea midagi formatsioonis sõitmisest ja kellel polegi üldjuhul kellegagi seda teha jne. Ilmselt oleks oluliselt ohutum kui piir oleks nt 17kw/250cc - selliste rataste valik on palju laiem ja neil pole 90kmh probleem, olemata samas liiga võimsad mis kihutamisele ahvatleks.
võrrimees 3 kuud 2 nädalat tagasi
See oli alles ju mingi eelnõu projekt või midagi sellist. Ei tea, kas niisugune muudatus tuleb.
Peeedu 3 kuud 2 nädalat tagasi
Ära võta juttu tõe pähe. Asi pole veel sugugi ära otsustatud.
Ja miks üldse peab seadus kogu aeg painduma inimeste laiskuse järgi. 11kW on selline lühimaa transporditsikkel Saab linnas ja linna servas sõita.Võib-olla mõni jätab auto siis koju ja tänavapind vabam. Mopeedist kiirem ka.
Nii, võiks lõputult viriseda, et miks 11, 17 jne. Parem üldse piirangud maha võtta. Kümned tuhanded on tsikli load endale teinud ja laiskadele siis peaks hakkama järgi jooksma ja lube kinkima.
ints 3 kuud 2 nädalat tagasi
Ohjah, aasta lõpus olid suured uudised, nüüd jäi silma et Liiklusseaduse muudatus võeti vastu ja seetõttu arvasingi et asi tehtud. Kui aga otsima hakata siis tundub et enamus ideid ongi vist vaikselt kuhugi ära kadunud. Googel ütleb nii:
1. Seadusemuudatuse eelnõu on algatatud lausa 2014 aastal, esitamisele jõudis 2018 lõpus. Algne eelnõu on sihuke: www.koda.ee/sites/default/files/content-type/content/2018-12/EELN%C3%95U.pdf
2. Riigikogust pudenes märtsis välja siis niipalju: www.riigiteataja.ee/akt/115032019001

Kuhu ülejäänu sai, kas see on veel menetluses või maha kantud, selle kohta ma infi ei suuda leida.
Tundub et vähemalt esialgu see A1 lubade teema pole muutunud. Ehk siis pole ka probleemi mille üle kurta...
Peeedu 3 kuud 2 nädalat tagasi
Jah kirjutati nii, et paljudel võis mulje jääda, et sündinud fakt.
Aga tegu oli maanteeameti ettepanekuga. See aga ei tähenda, et seda keegi "spetsialist" enam ei sosi.
Eestis töötab ministeerium, riigikogu fraktsioon või keegi teine välja seaduseelnõu. Siis hakatakse seda kooskõlastama. Heal juhul visatakse samamoodi edasi aga pahatihti keegi hakkab täiendama muutma jne. Eriti hull on kui mingi asi riigilogu kätte läheb kus enamus eriti hästi ei adugi milleks muudatus tehakse. Partei tagatuba võib leida, et nendele nii ikka pole hea reitingu pärast ja kästakse välja hääletada või muudatusi teha. Siis võib lõpuks tulla välja seadusemuudatus milles puudub algse probleemi lahendus.
Näiteks võib tervihoiumin öelda antud juhul, et ikkagi on risk elule suurem. Keskkonna omad võivad hakata karmistama selliste tsikli heitgaasinorme. Lõpuks võib mõni "pop ja noortepärane" erakond noorte meelitamiseks öelda jama see on hooajaline asi. Parem lubame 16 aastastel mingite piirangutega nagu mõnelpool ookeani taga üksi rooli. Saavad kodu-kool-huvikool kolmnurgas liikuda autoga. Ja algsest tsiklist ja kilovattidest pole enam sõnagi.
. 3 kuud 2 nädalat tagasi
ega tohi lubada jah- äkki hakkavad kooselus samasoolised niimoodi koos ringi sõitma ning riigilõivudest a kati tegemisel jääb riik ilma. kõigepealt keelame kooselulised ära ja siis lubame 99cm3 võrridega kõik sõitma.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.