Jalgratturid liikluses

valdur1 1 kuu tagasi
Uudistes kirjas et jälle avariides on osalenud jalgratturid. Millal võetakse ükskord vastu liiklusseaduse uus punk, kus keelatakse jalgratturitel keerata rattaga vasakule ja sõita üle "sebra". Tahad pöörata vasakule, tule ratta seljast maha ja ületa jalgsi tee. Sama ka "sebra " peal.
Minu arvates oleks sellist seadust kiiremini vaja kui alkoaktsiisi seadust. Aga ega siis liiklusseaduse muudatus too riigile raha sisse, sellega aega küll. Las ratturid ja autojuhid kannatavad.
Peeedu 1 kuu tagasi
On mingi seadusepügal kunagi rattureid takistanud lollusi tegemast. Nad asuvad ju tavaelus hallis alas. Esiteks politsei neid eriti ei peedista kuna see on raske. Vahest tahaks ise mõnele öelda paar "head sõna" aga viuhti üle sebra ja juba kaugel. Ega politseinik kui just risti tal ees ei ole samamoodi pihta ei saa. Ja kannatada saavad nad ise. Nii, et pole prioriteet ja korrale kutsumine tülikas.
Teiseks pole tänapäeval ratastel numbrimärke ja nii kaudtuvastamine raske mitte nagu auto puhul. Ning kolmandaks ei saa ratta sõitmise luba ka ära võtta nagu jalgsi liikumise oma. Autojuhil on aga palju kaotada.
Seega paberi võivad nad vastu võtta aga elus ei muutu midagi. Ainult siis kui kogu aur ja kontoripersonal, ning abipolitseinikud suunataks kuudeks rattureid "ahistama" ja autojuhid seega jäetakse kõrvale hakkaks midagi looma.
Samas kas jälle roolis olijad ei hakka vahepeal hullu panema kui selgeks saab, et suurel vennal nendega nüüd asja ei ole.
Ideaalis peaks muidugi mõlemat tegema. Noor jalgrattur on suure tõenäosusega homne roolikeeraja ja kui ta on aru saanud, et teha võib kõike ratta seljas toob ta selle suhtumise autosse kaasa.
Jaz 1 kuu tagasi
No ei parane kuidagi see meie jalgrattakultuur, mis teha. Auto roolis olen juba harjunud et rattur on reeglina hooletu ja hoian ise eemale aga uskuge mind, jalgratturina on asi veel hullem. Elan Nõmme kandis ja siin on parkmetsas sõita suisa ohtlik, kulged rahulikult mööda rada ja kuratteab kust tuhiseb mingi sööstlaskuja nõlvast alla ja napikaga mööda. Oma poisil olen seepärast juba keelanud osadel radadel sõita, ohtlik on. Sporti tuleb muidugi teha, ka ekstreemsporti aga avalik pargiala ei ole selleks lihtsalt sobilik. No ja sama hooga lennatakse üle lähikonna tänavate sebrad ka... Ma iga päev Sütiste teed sõidan, olge seal ausõna ettevaatlikud, no 1-2 ekstreempidurdust kuus tuleb ratturite tõttu.
Ahto 1 kuu tagasi
Tegelikult asi lihtne, Jalgratturi luba kohustuslikuks, nagu mootorsõidukil. Aegub ka mingi aja pärast ja vaja uuendada. Ma olen seda juba varemgi öelnud, et inimene, kes pole mitte kunagi LE läbi lugenud enda kohta( Jalakäija, rattur, mopeedijuht jne). ei tohiks liikluses osaleda. Igaüks, kes oma koduuksest välja astub, on liikleja. Sellest ka ju Liikluseeskiri.
Peeedu 1 kuu tagasi
Luba pole praegusel hetkel isegi seda paberit väärt millele ta trükitakse. Arvate, et enamus rattureid ei tea midagi eeskirjadest. Paljudel neil on kangem autojuhi luba taskus. Lihtsalt lastakse üle jala. Keegi ju käsi ei vääna ja kui ka omast lollusest avarii juhtub siis ikka ühiskonna arvamus on nõrgema ehk tema poole kaldu.
Vaadake seda viimast prominendi juhtumit. Kõik olid netis ja muus meedias ikka tema poolel. Kuigi tegi kõik valesti.
Autojuht 1 kuu tagasi
Jalgrattur peab enne sõidutee ületamist olema veendunud, et tee ületamine on ohutu ja ületama sõidutee jalakäija tavakiirusega - see on eksamiküsimuses õige vastus, vale vastus on aga selline - autojuht peab sõiduteed ületavale jalgratturile alati teed andma.
Peeedu 1 kuu tagasi
Just äsja võttis koju tulles naabrimees nööbist, et tunned seadusi temast paremini Sellised varasemas keskeas liibukates mehed näitasid keskmist sõrme kui törtsu signaali said üle ülekäigukoha kihutades.
No kindlasti on sellistel meestel autojuhiload taskus. Mis on kindlasti mitu kraadi kangemad kui ratturitele hakatakse väljastama nagu ülalpool pakuti.
Aga kui juba seda mõtet edasi arendada siis tuleks jalgsi liikumise load ka ära teha. Paljud üldse ei oska ohutult jalgsi liikuda. Tehnoloogia jalavõru näol on ju olemas kuidas saaks kontrollida ega nad kodunt välja ei läinud.
nael 1 kuu tagasi
Uutes eksamiküsimustes sees ka olukord, kus autojuht ei peaks jalgratturile teed andma ja sama kiirusega edasi sõitma, aga õige vastus testis on see, et kui autojuhina näed et rattur hoogu ei vähenda siis laseb ikkagi ratturi läbi. - parim õpetus käib ikka läbi oma vigade, aga see õppimismeetod tahetakse välistada
Lisaks jalgratastele on viimasel ajal popiks saanud ka elektrilised tõuksid, millega annab päris kiiresti liigelda ja ega need kiiruga vaadates suurt erine ka tavalistest. Ja saa sa siis pööret tehes aru, kui kiiresti selline sebrani jõuab
Jaz 4 nädalat tagasi
Nüüd siis Bolti tõukasid Tallinnas ka. Hakkab sama jama mis Helsinkis... Ega midagi muud ole teha kui ikka ise veel tähelepanelikum olla, kui igapäeva-rattasõitja veel mingit liiklustaju omab siis neid tihti võõras linnas ilma igasuguse juhtimiskogemuseta mänguasjarentijaid tuleb lausa karta.
Peeedu 4 nädalat tagasi
Tartu jalgratta algatus näitas suurepäraselt inimloomust. Kui tasuta saab kasutame ja lõhume nagu barbarid. Vähemalt päris arvestatav osa inimestest on sellised ja reeglite alla saab neid painutada ainult karmilt käsi väänates.
Liikur 4 nädalat tagasi
Tegelikult pole vahet millega liikled, jala,rattaga või autoroolis, kui oled viisakas ja teistest hooliv. Kui oled egoist ja mats, siis selleks jääd ka liikluses, olenemata sellest, mida momendil juhid. Pole mõtet vastandada rattureid ja autojuhte, kõik oleneb inimesest.
valdur1 4 nädalat tagasi
Laenutõukekad on tõeline peavalu juhtidele. Ootaks kiiresti valitsuselt ja riigikogult LE muutmiseks tõukerataste määramisel liiklusvahendina. Aga arvata on et selline tegevus on neile raskem kui euroliidu lippude üle vaidlemine kuskil saalis.
Peeedu 4 nädalat tagasi
Kui arvestades autode ja juhilubade hulka võrreldes rahvaarvuga siis peaks enamus täiskasvanutel ja elujõulistel autojuhiluba taskus olema. Ma kohe ei usu, et need selle vanuserühma jalgsi liikujad kõik kes vaatamata sebrale tormavad või jalgrattal tuhisevad ja muid autojuhile muret tekitavaid olukordi loovad oleks ilma juhilubadeta.
Neid lihtsalt on liiga palju. Mingi osa on kindlasti mölakad kellel on imeline võime isiksus ümber lülitada autojuhi seisukohalt paadunud jalgsiliikuja omale.
Alik 4 nädalat tagasi
Jalakäijast "paadunud autojuhimölakaks" samamoodi.
Peeedu 3 nädalat 6 päeva tagasi
See ongi imelik, et kes roolis on olnud peaks teadma millega kergemad liikumisviisid peavalu tekitavad ja ise samas olukorras peaks püüdma kaasjuhte mitte traumeerida.
Kahjuks on olemas reageerimisajad ja pidurdusteekonnad. Juhi suhtelisest kitsast vaateväljast ja muust rääkimata. Nii, et kindlasti on mölaksid aga pahatihti lihtsalt pole aega reageerida kui kõik nii äkki juhtub.
Aulemb 3 nädalat 6 päeva tagasi
Teele elik siis sõiduteele ja maanteele oleks lubatud vaid need ratturid, kes teavad ja tunnevad liiklusreegleid. Ja selle tõestuseks on lubatäht taskus.
Kui lubatähte ei ole, on rattur võrdne jalakäijaga ja las tiksub vaikselt kõnniteel ja jalgteel.
Jaz 3 nädalat 5 päeva tagasi
Kõnniteel tiksumine pole samuti ohutu sest... Seal ju ei tiksuta! Põrutatakse kanti 30 kmh ja kui võtta näiteks jalakäija kiirus 5 kmh on kiiruste vahe suuremgi kui linnasõidul autoga mis enamasti peaks liikuma kanti 50 kmh. Skandinaavias lõppes see teema ikkagi ratturite ja jalutajate lahutamisega eraldi kergliiklustee osadele. Autod siis autoteel. Rattateel siis ka igasugu võrrilised ja kaklus käib (diskussioon erinevalt meist) teemal kas ratas ja mopeed ja tasakaaluliikur ikka kokku sobivad. Et auto, ratas ja jalakäija ühisele teeosale ei sobi on läbi proovitud-arutatud, ei sobi jah.
. 3 nädalat 5 päeva tagasi
Halbu jalgrattureid on liikluses kordi vähem kui halbu autojuhte. Kui närvid läbi mõne kileviineri pärast, siis kuidas küll lollid autojuhid närve ei riku? Või on asi selles, et endasugune ei häiri?
Jaz 3 nädalat 5 päeva tagasi
Lisan siia veel et ajal mil rulluisutamine tõsiselt popp oli osalesin ka ise selles hulluses, oli siis igasugu ideid kuhu rulluisutajad toppida - küll taheti saata meid asulatest välja, küll remondis olevatele teelõikudele kuni ideeni et võiksime tiirutada Tallinna lennurajal "sest lennukid ju koguaeg ei lenda" 😄 Andis siingi aeg arutust, kergliiklusteid tekkis tasapisi juurde ja nüüd on minul näiteks nii linna-kui maakodust lähima ohutu "uisurajani" alla 10 min jalutamist. Ehk siis-ilmselt see olukord paraneb ainult koos infra paranemisega.
k 3 nädalat 5 päeva tagasi
"Jalgrattur peab enne sõidutee ületamist olema veendunud, et tee ületamine on ohutu ja ületama sõidutee jalakäija tavakiirusega."

Iga inimene, kes sellise avaldusega lagedale tuleb, peaks kõigepealt asja ise praktikas järele proovima. Päriselus see ärritab autojuhte päris tugevalt. Millegipärast me jõuame siit alati väga kiiresti selleni, et jalgrattur ikkagi peaks tervet mõistust kasutama ning kindlasti mitte autojuhte provotseerima risti keset teed ukerdamisega.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.