Politsei ,kas karistaja vĂ”i abistaja đŸ€”

😈 1 kuu 2 nĂ€dalat tagasi
Kumba variandiga olete rohkem kokku puutunud? Avaldage arvamust!
ert 1 kuu 2 nÀdalat tagasi
No kui ma ikka rikun reegleid, siis ta on mind ikka karistanud. Sellega ta nagu ikka natuke abistab ka mind....tuletab jÀlle meelde neid asju! muidu harjungi rikkuma.
Peeedu 1 kuu 2 nÀdalat tagasi
Oleneb teemast. NĂ€iteks kui tahan liikluse kohta midagi kĂŒsida siis pigem tasub sĂ”iduĂ”petaja poole pöörduda. Need pĂ€devamad. Aga muidu on politseinikega nii ja naa. Kui neid ei oleks olemas oleks liiklus palju hullem.Eks nad karista ka ja mĂ”ne puhul on nĂ€ha, et ta naudib keeramist rohkem kui politseiniku abistavat poolt.
nael 1 kuu 2 nÀdalat tagasi
Kui ĂŒldse politseid liiklust "reguleerimas" nĂ€ha on, siis kas kĂ”ik puhuvad kampaaniad vĂ”i siis pÔÔsas kiirust mÔÔtmas. VĂ”ta sa nĂŒĂŒd kinni, kui palju selles abistamist on. Kaudselt abistavad, et korjavad purjus vĂ”i jÀÀknĂ€htudega juhe vĂ€hemaks ja natke ka malallennu harrastajaid, aga pigem tahaks, et linnaliikluses rohkem peedistaks telefoni nĂ€ppijaid ja suvalises kohas parkijaid ja muidu veidralt kĂ€ituvaid auto- ja motojuhte.
Linnaliikluses on ikka suht karistamatuse tunne; tee mis tahad peaasi et kiirust ei ĂŒleta
Peeedu 1 kuu 2 nÀdalat tagasi
Eks politseinik on inimene. Ja neid on erinevaid. Aga pĂ€risabistavad nad muidugi liiklust reguleerides kui midagi on juhtunud. avarii, vĂ”i foorisĂŒsteem Ă€ikesega katki. Ehk kui ĂŒlemused kĂ€sivad.
Toomas 1 kuu 2 nÀdalat tagasi
Meie politsei on ikka vÀga orienteeritud trahvide kogumisele:-( Sellest ka nende madal reiting inimeste silmis! Liiklusohutuse seisukohalt oleks mÔjusam kui politsei esmakordselt rikkuja puhul piirduks hoiatusega!
Peeedu 1 kuu 1 nÀdal tagasi
Eks laps ole kodu nĂ€gu nagu ĂŒtleb vanasĂ”na.
Eks politseivormis inimesi on erinevaid aga vĂ€ga palju sĂ”ltub mida neilt ĂŒlevaltpool nĂ”utakse.
See ei olnudki vÀga ammu kui leiti, et politseinikud mÔnes piirkonnas teevad liiga pisikesi trahve. Ja kuigi seaduses on kÀÀrid sees hakati just politsei sees oma tabelit vÀlja töötama. Ikka, et peab nii palju tegema kuigi seadus lubab ka palju vÀhem teha.
Samamoodi saab politseinik tööle tulle kĂ€tte tööplaani. Teoreetiliselt vĂ”ib ka sĂ”ita mingile kiiruseĂŒletamise poolest kuulsale teelĂ”igule ja autos lihtsalt tukkuda. Kohe kihutajaid seal vĂ€hem kui rÀÀgime liikluse poolest. Aga sellist kasutegurit on raske mÔÔta mingis konkreetses arvus. Palju lihtsam on nagu vanasti koolipoisiga. NĂ€ita pĂ€evik ette. Mida rohkem trahvipabereid on ette nĂ€idata seda tublim töötegija nagu oled. Aga see abistaja vĂ”ib rÀÀkida suuri sĂ”nu aga mĂ”ne ĂŒlemuse silmis on see vaid soe Ă”hk.
Paljud politsei leival olejad ja olnud on ĂŒtelnud, et mingit trahviplaani pole ametlikult kunagi olnud aga vahetud juhid ei oska tööd muudmoodi mÔÔta. Ei tea kui kĂ”rgele selline suhtumine levinud on. Aga kahtlustan et ikka kĂ”rgemal on ka trahvid mingid töö hulga nĂ€itaja.
Eks politseisse saamise latt ole madal ja kaadrivoolavus seetĂ”ttu suur ning alati ei ole vormis just inimene suure tĂ€hega aga palju jama tuleb neile ka ĂŒlevaltpoolt kaela millega peavad arvestama.
Jaz 1 kuu 1 nÀdal tagasi
Nooruses, vĂ”rripoisi-aegadel, pidasime sĂ”pradega vĂ€ikest vĂ”itlust kohaliku miilitsa-onuga. No oli mees omal kohal, tegi tööd ausalt ja pĂ”hjalikult ja mis kĂ”ige tĂ€htsam, erapooletult. See on vĂ€ikeses kogukonnas (saareelu) vĂ€ga tĂ€nuvÀÀrt suhtumine. No tuli aeg kus sÀÀrevĂ€ristaja-kangelastest said kĂ”igepealt sikli, hiljem autojuhid. Ikka sellesama miilitsa silma ja kĂ€pa all, eksamid-koolid jne. Trahvid ka. Saime ajapikku headeks tuttavateks, ikka laevas koos, motokrossil koos, autorallil koos, jÀÀrajal jne, liikusmiilits oli ju igal ĂŒritusel ja tavainimeste elu elas ka meie kĂ”rval. Kord koos mingil ĂŒritusel olles siis ka punt mehi koos, tema (miilitsaonu) ka. KĂŒsis, et noh, teeks midagi teisiti vĂ”i... mis, mehed, arvate? Vaatasime ĂŒksteisele otsa ja arvasime et... nii on hea nagu on.
Tema pÔhimÔte liiklusjÀrelvalves oli jÀrgmine:
1x teed lollust - teen hoiatuse
2x teed - saad miinimumi
3x teed - saad tÀie rauaga
Sellest pÔhimÔttest pidas kinni ja peeti mehest lugu. Sellised vÔiksid kÔik ametnikud olla, pole vaja esimesel korral tÀie rauaga lajatada ja pole vaja korduvrikkujat hellitada.
Peeedu 1 kuu 1 nÀdal tagasi
Üheltpoolt Eestis on ainult pealinn selline suur ja osaliselt paar linna veel. Mujal rohkem vĂ”i vĂ€hem kogukonna vĂ€rk nagu Jaz kirjeldab. Aga politsei on reforminud ennast nii, et on suured kauged jaoskonnad ja seetĂ”ttu kogukonna oma liiklusvĂ”mm on haruldane. Isegi kunagi moodustati omaette ĂŒksus, et tuleks vÔÔrad ja teeks kĂ”igile kĂŒlas tĂ€ie rauaga.Noh aga need mandusid kiiresti kokkuhoiu mĂ”ttes Tallinna keskseks.
Eks see oma vÔmm ole kahe otsaga asi. Kui sirge seljaga mees siis Jazi variant. Aga kui mingi kiusupunn vÔi tuhvlialune siis mitte.
Kui piirivalve ja politsei ĂŒhendati taheti ka piirikad liikluspolitsei tööd ÀÀremaal tegema panna. Ja nad punnisid vastu. Neile oli tĂ€htis kogukonna informatsioon mitte kohalike liiklushĂ€lvikute kantseldamine mis neid kohalikest Ă€ra lĂ”ikaks.
Teadja mees 1 kuu 1 nÀdal tagasi
Tegelikult on terve see kĂŒsimus valesti ĂŒlesehitatud.
Politsei ole oma olemuselt karistaja, ta karistab vaid siis, kui seda on vaja.
Abistaja? Politsei kohus ei ole sinu katkist autorehvi vahetada, kuigi teatud olukordades ta vĂ”ib inimest aidata kĂŒll, kuid seda ei peaks nende kohustuseks panema.
Mind hÀirivad inimesed, kes arvavad, et politsei peaks neid nende olmemuredes aitama.

Politsei teeb ikkagi oma tööd, mis on siseturvalisuse tagamine, mitmel rindel.

Samuti tegeleb suunaminse ja ennetamisega ja teatud mÔttes abistamisega, aga mitte selles mÔttes, nagu mitmed ootavad, et politsei neil ei tea mida teha aitaks.
Peeedu 1 kuu 1 nÀdal tagasi
Politseinik on riigiametnik ja selle esindaja. SeetÔttu peab ta korrektselt kÀituma ning vÔimalust mööda abistama. NÀiteks nÀitab kaardil Àra Ôige tee. Loomulikult on liiast kui ta hakkab poeparklas vanamemme kotti kandma suunas kuhu ta minema ei pidanud.
Loreen 4 nÀdalat 1 pÀev tagasi
Abistamine on ka see nÀiteks,et kui mÔni pirn on lÀbipÔlenud,juhib sellele tÀhelepanu, mitte ei hakka trahvi tegema!
Jaz 4 nÀdalat tagasi
Kas lĂ€bipĂ”lenud pirni eest tehakse trahvi? NĂŒĂŒd, aastal 2019?
Mul on lastel need uued "pirnikĂ€rsatajad" ja kuna enamus aega sĂ”idad niikuinii led pĂ€evakatega siis ju juhtub ikka et ei mĂ€rka kohe kui mingi nurk pime. Siiani on kĂŒll vaid tĂ€helepanu juhitud (nt kĂ”ik puhuvad reid vms) ja kogu lugu.
Hetkel ei viitsi karistusseadustikku sukelduda aga tĂ€itsa kohe huvitama hakkas kas selle eest (ĂŒks lĂ€bipĂ”lenud pirn) tĂ”esti vĂ”ib trahvi saada/teha
Gaz 4 nÀdalat tagasi
Seaduse jĂ€rgi kĂŒll,auto loetakse tehniliselt mitte korras olevaks!
Peeedu 4 nÀdalat tagasi
Praegu isegi mĂ”ne pirni pĂ€rast saab ĂŒlevaatusel korduse. Tuled kuu aja jooksul ja nĂ€itad, ette, et pĂ”leb. SĂ”ita siis nagu lubatakse kuu aega aga ĂŒlevaatus pole lĂ€bitud.
Samas eks pirne ole igasuguseid ja mÔnel autol saab pÔhitule lihtsalt vahetatud aga on ka veel neid kus pirni vahetamiseks tuleb logaris olev luuk avada. Meie kliimas see suur osa aastas tÀielik mustatöö. Muidugi EL-i seadus, et esitule pirni peab saama ise vahetada kehtib juba ammu. Aga samas pole öeldud mis see ise tÀhendab.
Gaz 4 nÀdalat tagasi
Saabki "ise" ,ka siis kui lased teeninduses vahetada, sest ise ju viisid auto kohale ;-))
Jaz 4 nÀdalat tagasi
VĂ€imehe autol ka see "luugivahetus", sai neil sest jamast kord siiber ja nĂŒĂŒd tĂŒtar oma vĂ€iksema kĂ€ega teeb Ă€ra😄
Peeedu 3 nÀdalat 6 pÀeva tagasi
Peaasi, et tĂŒtar liig ruttu suureks ei kasva. VĂ€hemalt enne kui vĂ€imees auto Ă€ra vahetab.
Teadja mees 3 nÀdalat 5 pÀeva tagasi
PÀris nii ka ei saa, et politsei trahvi ei tee kunagi, kui pirn ei pÔle, nii hakkavad kÔik lÀbi olevate pirnidega sÔitma.
Peeedu 3 nÀdalat 5 pÀeva tagasi
Eks see ole tunnetuse asi kas teha trahvi vÔi hoiatada. Eks sÔltub inimesest ja politseile antud juhendist.
Praegu kuna enamuses Eestis on universaalpolitseinikud mitte spetsiaalsed liiklusele keskendunud sĂ”ltub palju neile antud juhtnööridest. Kui ikka öeldakse, et sĂŒgis ja pime aeg kĂ€es ning ĂŒhesilmseid palju ning nĂŒĂŒd hakkame kinni pidama ja kĂ€si vÀÀnama siis vÀÀnatakse. Kui öeldakse, et reidi teema on juhtida tĂ€helepanu juhitakse ilma trahvita. Samas vĂ”ib sĂ”ita muul ajal ĂŒhesilmse autoga ringi nĂ€dalate viisi ja keegi kinni ei pea, sest ĂŒlesandeks on kiiruse mÔÔtmine, joobe kontrollimine jne. Meie liiklusjĂ€relevalve on suhteliselt kampaania iseloomuga kus kolm vaala ehk, kiirus, joove ja sebra on aastaid menĂŒĂŒs aga muu jĂ€relevalve on pigem hoogtööpĂ€evade moodi.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ĂŒkskĂ”ik millisel viisil on keelatud ilma vĂ€ljaandja kirjaliku loata. KĂ”ik Ă”igused kaitstud.