Politsei ,kas karistaja vĂ”i abistaja đŸ€”

😈 1 nĂ€dal 6 pĂ€eva tagasi
Kumba variandiga olete rohkem kokku puutunud? Avaldage arvamust!
ert 1 nÀdal 6 pÀeva tagasi
No kui ma ikka rikun reegleid, siis ta on mind ikka karistanud. Sellega ta nagu ikka natuke abistab ka mind....tuletab jÀlle meelde neid asju! muidu harjungi rikkuma.
Peeedu 1 nÀdal 6 pÀeva tagasi
Oleneb teemast. NĂ€iteks kui tahan liikluse kohta midagi kĂŒsida siis pigem tasub sĂ”iduĂ”petaja poole pöörduda. Need pĂ€devamad. Aga muidu on politseinikega nii ja naa. Kui neid ei oleks olemas oleks liiklus palju hullem.Eks nad karista ka ja mĂ”ne puhul on nĂ€ha, et ta naudib keeramist rohkem kui politseiniku abistavat poolt.
nael 1 nÀdal 6 pÀeva tagasi
Kui ĂŒldse politseid liiklust "reguleerimas" nĂ€ha on, siis kas kĂ”ik puhuvad kampaaniad vĂ”i siis pÔÔsas kiirust mÔÔtmas. VĂ”ta sa nĂŒĂŒd kinni, kui palju selles abistamist on. Kaudselt abistavad, et korjavad purjus vĂ”i jÀÀknĂ€htudega juhe vĂ€hemaks ja natke ka malallennu harrastajaid, aga pigem tahaks, et linnaliikluses rohkem peedistaks telefoni nĂ€ppijaid ja suvalises kohas parkijaid ja muidu veidralt kĂ€ituvaid auto- ja motojuhte.
Linnaliikluses on ikka suht karistamatuse tunne; tee mis tahad peaasi et kiirust ei ĂŒleta
Peeedu 1 nÀdal 6 pÀeva tagasi
Eks politseinik on inimene. Ja neid on erinevaid. Aga pĂ€risabistavad nad muidugi liiklust reguleerides kui midagi on juhtunud. avarii, vĂ”i foorisĂŒsteem Ă€ikesega katki. Ehk kui ĂŒlemused kĂ€sivad.
Toomas 1 nÀdal 5 pÀeva tagasi
Meie politsei on ikka vÀga orienteeritud trahvide kogumisele:-( Sellest ka nende madal reiting inimeste silmis! Liiklusohutuse seisukohalt oleks mÔjusam kui politsei esmakordselt rikkuja puhul piirduks hoiatusega!
Peeedu 1 nÀdal 5 pÀeva tagasi
Eks laps ole kodu nĂ€gu nagu ĂŒtleb vanasĂ”na.
Eks politseivormis inimesi on erinevaid aga vĂ€ga palju sĂ”ltub mida neilt ĂŒlevaltpool nĂ”utakse.
See ei olnudki vÀga ammu kui leiti, et politseinikud mÔnes piirkonnas teevad liiga pisikesi trahve. Ja kuigi seaduses on kÀÀrid sees hakati just politsei sees oma tabelit vÀlja töötama. Ikka, et peab nii palju tegema kuigi seadus lubab ka palju vÀhem teha.
Samamoodi saab politseinik tööle tulle kĂ€tte tööplaani. Teoreetiliselt vĂ”ib ka sĂ”ita mingile kiiruseĂŒletamise poolest kuulsale teelĂ”igule ja autos lihtsalt tukkuda. Kohe kihutajaid seal vĂ€hem kui rÀÀgime liikluse poolest. Aga sellist kasutegurit on raske mÔÔta mingis konkreetses arvus. Palju lihtsam on nagu vanasti koolipoisiga. NĂ€ita pĂ€evik ette. Mida rohkem trahvipabereid on ette nĂ€idata seda tublim töötegija nagu oled. Aga see abistaja vĂ”ib rÀÀkida suuri sĂ”nu aga mĂ”ne ĂŒlemuse silmis on see vaid soe Ă”hk.
Paljud politsei leival olejad ja olnud on ĂŒtelnud, et mingit trahviplaani pole ametlikult kunagi olnud aga vahetud juhid ei oska tööd muudmoodi mÔÔta. Ei tea kui kĂ”rgele selline suhtumine levinud on. Aga kahtlustan et ikka kĂ”rgemal on ka trahvid mingid töö hulga nĂ€itaja.
Eks politseisse saamise latt ole madal ja kaadrivoolavus seetĂ”ttu suur ning alati ei ole vormis just inimene suure tĂ€hega aga palju jama tuleb neile ka ĂŒlevaltpoolt kaela millega peavad arvestama.
Jaz 1 nÀdal 3 pÀeva tagasi
Nooruses, vĂ”rripoisi-aegadel, pidasime sĂ”pradega vĂ€ikest vĂ”itlust kohaliku miilitsa-onuga. No oli mees omal kohal, tegi tööd ausalt ja pĂ”hjalikult ja mis kĂ”ige tĂ€htsam, erapooletult. See on vĂ€ikeses kogukonnas (saareelu) vĂ€ga tĂ€nuvÀÀrt suhtumine. No tuli aeg kus sÀÀrevĂ€ristaja-kangelastest said kĂ”igepealt sikli, hiljem autojuhid. Ikka sellesama miilitsa silma ja kĂ€pa all, eksamid-koolid jne. Trahvid ka. Saime ajapikku headeks tuttavateks, ikka laevas koos, motokrossil koos, autorallil koos, jÀÀrajal jne, liikusmiilits oli ju igal ĂŒritusel ja tavainimeste elu elas ka meie kĂ”rval. Kord koos mingil ĂŒritusel olles siis ka punt mehi koos, tema (miilitsaonu) ka. KĂŒsis, et noh, teeks midagi teisiti vĂ”i... mis, mehed, arvate? Vaatasime ĂŒksteisele otsa ja arvasime et... nii on hea nagu on.
Tema pÔhimÔte liiklusjÀrelvalves oli jÀrgmine:
1x teed lollust - teen hoiatuse
2x teed - saad miinimumi
3x teed - saad tÀie rauaga
Sellest pÔhimÔttest pidas kinni ja peeti mehest lugu. Sellised vÔiksid kÔik ametnikud olla, pole vaja esimesel korral tÀie rauaga lajatada ja pole vaja korduvrikkujat hellitada.
Peeedu 1 nÀdal 3 pÀeva tagasi
Üheltpoolt Eestis on ainult pealinn selline suur ja osaliselt paar linna veel. Mujal rohkem vĂ”i vĂ€hem kogukonna vĂ€rk nagu Jaz kirjeldab. Aga politsei on reforminud ennast nii, et on suured kauged jaoskonnad ja seetĂ”ttu kogukonna oma liiklusvĂ”mm on haruldane. Isegi kunagi moodustati omaette ĂŒksus, et tuleks vÔÔrad ja teeks kĂ”igile kĂŒlas tĂ€ie rauaga.Noh aga need mandusid kiiresti kokkuhoiu mĂ”ttes Tallinna keskseks.
Eks see oma vÔmm ole kahe otsaga asi. Kui sirge seljaga mees siis Jazi variant. Aga kui mingi kiusupunn vÔi tuhvlialune siis mitte.
Kui piirivalve ja politsei ĂŒhendati taheti ka piirikad liikluspolitsei tööd ÀÀremaal tegema panna. Ja nad punnisid vastu. Neile oli tĂ€htis kogukonna informatsioon mitte kohalike liiklushĂ€lvikute kantseldamine mis neid kohalikest Ă€ra lĂ”ikaks.
Teadja mees 1 nÀdal 2 pÀeva tagasi
Tegelikult on terve see kĂŒsimus valesti ĂŒlesehitatud.
Politsei ole oma olemuselt karistaja, ta karistab vaid siis, kui seda on vaja.
Abistaja? Politsei kohus ei ole sinu katkist autorehvi vahetada, kuigi teatud olukordades ta vĂ”ib inimest aidata kĂŒll, kuid seda ei peaks nende kohustuseks panema.
Mind hÀirivad inimesed, kes arvavad, et politsei peaks neid nende olmemuredes aitama.

Politsei teeb ikkagi oma tööd, mis on siseturvalisuse tagamine, mitmel rindel.

Samuti tegeleb suunaminse ja ennetamisega ja teatud mÔttes abistamisega, aga mitte selles mÔttes, nagu mitmed ootavad, et politsei neil ei tea mida teha aitaks.
Peeedu 1 nÀdal 2 pÀeva tagasi
Politseinik on riigiametnik ja selle esindaja. SeetÔttu peab ta korrektselt kÀituma ning vÔimalust mööda abistama. NÀiteks nÀitab kaardil Àra Ôige tee. Loomulikult on liiast kui ta hakkab poeparklas vanamemme kotti kandma suunas kuhu ta minema ei pidanud.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ĂŒkskĂ”ik millisel viisil on keelatud ilma vĂ€ljaandja kirjaliku loata. KĂ”ik Ă”igused kaitstud.