Uued eksamiküsimused

valdur1 1 kuu 2 nädalat tagasi
Kas keegi on proovinud teha uusi eksamiküsimusi? Häbi tunnistada, kuid ühest lehest võetud 30 küsimuse vastamisel sain 22 õiget vastust. Teise lehe 20 küsimuse hulgast sain 11. HÄBI. Ja endal veel 40 aastat staaži. Mind ei tohiks liiklusesse lubada. Aga õnneks pole enne eksamitega probleemi kui load ära võetakse. Selleks ajaks on uued ja loogilised küsimused tekkinud.
ert 1 kuu 2 nädalat tagasi
Sa peaks siis veel seda aega mäletama, kui oli eksamitel ka ainult üks küsimus õige. Testid sai 3-5 minutiga ära lahendatud...nüüd pead igasugu taskaaluliikurite ja muu tilu-lilu asju ka pähe õppima.
Maie 1 kuu 2 nädalat tagasi
Ma ju rääkisin sulle ammu et joomine teeb lolliks. Nüüd on siis tulemus näha- isegi liiklusteste enam ei oska. No mis ma küll sinuga peale hakkan...
Aga no sinusuguseid on liikluses teisigi näha, kes oma pika staažiga midagi peale ei oska hakata. Inimene peab elu jooksul õppima, mitte lihtsalt staaži koguma.
Peeedu 1 kuu 2 nädalat tagasi
Ei maksa üldse kurvastada. Juba aastakümneid tagasi tehti kindlaks, et igapäevase ja karistusregistri järgi korraliku juhi tulemus ongi 50-60% õigeid.
Alati on mingeid küsimusi mille õige vastus on mingi arv mida elus peas ei hoia. Näiteks selles 20 küsimuse variandis lähituledega ohutu kiirus on 70. Vanasti oli 60. Elus maanteel vaevalt, et keegi kohe kui lähikatele paneb võtab ka kiiruse 70 peale.
Või mu omal ajal oli küsimus kui kaugelt enne raudteeülesõidukohta on möödasõi keelatud. Elus jälle kogenud juhile natuke suva teadmine. Paljudel teedel on pidevjoon vähemalt osa aastast ning kogemustega oskad hinnata kus on möödasõit ohutu ja kus mitte. Ning jälle ainult eksamiteadmine.
Muidugi tuleb asju juurde. Elu ju muutub ja vaikselt peaks iga loaomanik elukestvast õpet harrastama. Aga eksam on eksam. Enamvähem peab liiklusseadust teadma aga iga küsimuseks vormistatud arvud kõik nigunii ei püsi meeles.
Õpitakse aga eksamiks. See tähendab pähetuupimist lühikeseks ajaks. Ja väljaspool Tallinna on õppesõit ka rohkem kohalike eripärade päheõppimine Maanteeameti punktist mingi veerand sõidutunni kaugusele. Noh, et siin on selline mitte ideaalne paberiristmik ja liikuda tuleb nii. Ja need tänavad on paremakäe ning need ühesuunalised. Ja siit vasakule keerata ei tohi. Nii saamegi juhid kes teevad suurepäraselt sõidueksami aga märke ei vaata, sest õppesõidu käigus valesti tehes peeti loeng ning edaspidi juba teavad. Siin nii ja sel naa.
Peeedu 1 kuu 2 nädalat tagasi
Millal üldse see mitme õige vastusega aeg hakkas. Tuttavate käest küsides 97 veel ei olnud ja 2002 juba oli. Vahepeal teinut pole leidnud.
Minu tulemus oli hästi üle jala ning kiiresti 20/13. Noh kui oleks siis tabanud, et netis võistlus tuleb oleks vast veel kaks õiget saanud juurde. Noh kliima nuppu ka teadsin kuna oma autol selline. Aga kujutan, ette, et pajudel sellist nuppu autol ei ole. Või vaadates praeguse kuumaga lahtisi aknaid siis paljud nigunii ei vajuta kuna ei tööta. Kuigi jah ühe tuttava vana Omega peatamise põhjus oli paar aastat tagasi lahtine aken, sest nii sõidavad ainult joodikud. Noh noor riigiteenistuja ei teadnud, et ammuks need kondid iga auto põhivarustusse tulid. Automaadi puhul enamus ka kuude kaupa seda nuppu ei näpi nii ehk naa. .
Ärgitasin kui küsimused tulid tuttavaid ka proovima ja ning 11 ja 16 vahel oli kogenud autojuhtide tulemused kahekümnest.
Igatahes ilma õppimata ei tee enamus tavalisi juhte teooriaeksamit ära. See on alati nii olnud. Olgu saa siis kodu-töö või Euroopa teede hunt. Mingid küsimused on alati väga konkreetsed ja vahel ka vimkaga.
Autojuht 1 kuu 2 nädalat tagasi
Loogiliene, et teste 100 %-selt ei tee keegi ära, kel 2 a või rohkem eelmistest testidest möödas on. Samas, kui enne testide tegemist LE korralikult läbi lugeda, siis on eksimise protsent oluliselt väiksem. Tegelikult olen seda meelt, et lubade vahetusega võiks teooria eksam ka olla. Paljudele see ei meeldi aga liikluses oleks ehk rohkem korralikke juhte. Juhiluba on litsents sõiduki juhtimiseks ja selle omamine ei ole mingi tavaline asi, nagu paljudele juba tundub, et kõik peaksid seda 18 a automaatselt saama.
valdur1 1 kuu 2 nädalat tagasi
autojuhi idee et lubade vahetusel võiks olla ka eksam, on minu arvates liig. Aga mingi 2 tunnine õppepäev (teh-miinimum) lubade vahetamisel mingi 20 euro eest poleks paha. Õpetajad tuletavad vanu seadusi meelde ja tutvustavad uusi.
Teadja mees 1 kuu 2 nädalat tagasi
Tegin ka mingi testi ja sain 20-st 18 õiged.
Kuid jah, võib kohata küsimusi, mis minu arvates ei ole küll eksami rida.
Autojuht 1 kuu 2 nädalat tagasi
Valdur1-ga täitsanõus, ise ei tulnud selle peale. Õppepäev on küll hea idee ja ka riik saaks mõned töökohad juurde luua, mis on lõpuks kasulik kõigile.
Peeedu 1 kuu 2 nädalat tagasi
Eks liikluses kõige tähtsam on näha laiemat pilti. Inimene on ekslik ning kui aimatakse võimaliku ohu suunda varakult ollakse valmis. Seda, et kõik 100% alati reegleid jälgivad ei juhtu kunagi. Samuti on meie teedevõrk kohati nii ürgne, et tekivad väikesed variatsioonid ideaalolukordadest mida eksamil ja kooliteoorias kajastatakse.
Seetõttu peaks see loeng olema vastavalt ka ülesse ehitatud. Kui tuimalt räägitakse mingeid banaalseid hüüdlauseid pole loengust tolku, sest kõik on vargsi nutitelefonis.
Aga arvestades, et juhiluba on sadadel tuhandetel inimestel ja osad neist peaksid täiendkoolitust saama tihedamini kui kümne aasta tagant siis arvestades 100 tuhat inimest jaotatud 25 inimese gruppidesse 4 tuhat loengut aastas.teha atraktiivseks ja kasulikuks. No kardan, et tuleb jälle mingi linnukese värk. Koht korruptsiooniks, sest äkki kuidagi pooliku eest märgitakse minu nimi ära kuigi kohal ei ole.
ert 1 kuu 2 nädalat tagasi
Eks kes ise asja vastu huvi tunneb saab iseseisvalt muudatustel silma peal hoida. Neid ei tehta ju salaja. Õppepäevad on ka juba olemas. MA korraldab, aga esialgu vanematele, alates 60+ juhtidele. Selgitatakse muudatusi ja uuendusi. Isegi reaalne õppesõit on sees koos juhendajaga.
Peeedu 1 kuu 2 nädalat tagasi
Häda päriselus on selles, et kõige kindlamad oma oskustes ja teadmistes on enamasti need kelle teadmised kõige hägusemad. Mõni on veel Automi sõidumeister olnud aga täna teel on hunnik õnnetust teiste arvates.
Pigem vabatahtlikult tulevad asjahuvilised kellel üldises tasemes on neid loenguid kõige vähem vaja. Aga need kellele kõige rohkem vaja ei tule.
Arvestades meie liiklusjärelvalve nõrkust ja valikulisust siis ei toimiks ka see, et politsei suunaks liikluses silmajäänud nõrgad juhid kursustele.
nael 1 kuu 1 nädal tagasi
tegin mingit 40 küsimusega testi ja sain 36.
Osad küsimused ei ole liiklusseaduse tundimega seotud vaid ohutu liiklemisega, ehk siis kui jalgrattur eirab seadusesse kirjapandut, pead sina testis ikka vastama nii, et hoolid ratturist, mitte seadusest.
Osade küsimuste puhul ei saa aru, miks nad sees on, kuna tegemist üldharivate küsimustega, millede õigete vastuste mittetundmine ei ohusta liiklust; stiilis kineetilise energia salvestamine või milline on mootori õlitaseme märgutuli jms.
Mul oli ka üks lisamärgise küsimus: kalasabas puna-valge ristkülik. Tuleb välja et see tähendab et ühel hargnevatest teedest on edasi 50 kiirusepiirang. Tegelikus elus on siis ka 50 piirangumärk ja suurt vahet pole kas selle puna-valge ristküliku tähendust tean või mitte. Või siis see ohutu lähituledega sõitmise kiirus; mõned väga üksikud (algajad) juhid vähendavad kiirust, kui maanteel keegi vastu tuleb ja endal lähituled siis sees. Ja õige vastus võiks olla ka 90 kui sõita valgustatud maanteel
nael 1 kuu 1 nädal tagasi
Oma lubasid tegin 89 sõiduauto ja 90 veok ja siis võis olla mitu õiget vastust ja pildid olid vahest kui "peitepildid" (sellest et tegemist pole teega kus mõlemas suunas üks rada andis aimu üla või alanurgas väike asfalditriip) ja sõidueksamil võis eksamineerija anda eksitavaid käsklusi (näiteks parkida täpselt värava ette või pöörata tänavale, kuhu märk tegelikult ei lubanud) ja sai ka eksamid tehtud ja suur enamus ikka esimese korraga. Nüüd vahest loed, kui palju põrujaid ja aru ei saa, milles värk. Omal poiss käis autokoolis ja sõitis ka minu autoga ja ei ütleks et sõidutunde vähe. Lisaks muidugi igasugused libedasõidu ja pimedasõidu ja esmaabi jne koolitused, millede kasulikuses julgen kahelda - õiged sõiduvõtted tulevad ikka kogemusega, mitte algajana jalga väristades
Peeedu 1 kuu 1 nädal tagasi
Jah asfaldil võib värv olla aga märk peab olema. Nii ütleb seadus.
Aga ohutu kiirus lähituledega on juba põlvkondade viisi seaduses ja eksamil olemas aga keegi maanteel seda ei jälgi. Eks elu on keerulisem kui mingi seadusepaber. Nii, et mina olen alati võtnud seda eksamil vajaliku teadmisega mida elus ei täida. Või meil vähe on koolis õpitut mida elus ei kasuta. Täpselt samasugune teadmine. Iseenesest jah ma sõidan tuledest ette aga meie liiklustiheduse juures aga kaugtuled rohkem lisavarustus.
Teadja mees 1 kuu 1 nädal tagasi
Liiklusteooria tundmisest rääkides, mina ütleksin, et suur osa autojuhte ei tunne paremakäe ristmikke ära, nad ei mõtlegi sellele, sama teema firma territooriumitel, kus tavaliselt paremakäe reegel kehtib.
Kuigi mõni on otsustanud oma territooriumi liiklust reguleerida, sealhulgas tõstuki märkidega, mille seaduslikkusega ma pole kursis.
Peeedu 1 kuu 1 nädal tagasi
Autojuhi püha kohus on avariid ära hoida või selle tagajärgi max kergendada. Seetõttu ikka kontrollid hoolega kas teine pool teab mingit parema käe või muud reeglit.
Vahest puht inimlikult tõesti tahaks lollile koha kätte näidata aga tervis ja auto on tähtsamad. Esimest osta ei saa ja ka kui auto puru siis tavalise liikluskindlustuse puhul asendusautot ei saa ja odavama kasko puhul on ka asendusauto aeg piiratud ning vahel jupi ja muu järjekordade pärast oled ikka jalamees.
Ning lõpuks pärast vaadatakse auto kindlustuse ajalugu ning hind ning soov osta kohe langeb.
Nii oledki eetilises ja majanduslikus kahvlis. Eks see ole solidaarse maailmakorra viga kui kindlustus pehmendab süüdlase rahakoti pihta minevat lööki.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.