Külm või soe valgus auto ees

valdur1 6 kuud 3 nädalat tagasi
Tekkis küsimus, kumb valgus näitab rohkem ehk valgemalt kas külm valge või soe valge? Või äkki mõlemad korraga? Näha on sõitmas autosid , millel põlevad pimedal ajal kollased lähituled ja siis veel valged päevasõidutuled. Või siis külma valgusega xenonid ja sooja valgusega udutuled. Või külmad LED esituled ja samas soojad udutuled. Kuidas suhtuda eelarvamusse et soe ja külm valgus auto ees tekitavad ebamäärased varjud mis muudavad silmnägemise ebaühtlaseks ehk põder võib asuda 5 meetrit siin või sealpool valgustust.?
Esi ja tagatulede kasutust ja reguleeringut pole politsei ammu kontrollinud, vist ainult kampaaniate ajal või kui riigi rahakott hakkab tühjaks saama.
Peeedu 6 kuud 3 nädalat tagasi
Ametlikult mõõdetakse tulede näitamist nii, et otsitakse välja 1 luxi piir. Seda siis kuvatakse tulede ulatusena. Milline on valgustemperatuur seda ei uurita.
Seda mida me nimetamine eseme värviks on tegelikult see millist valgust ta tagasi peegeldab.Seega kollasem või sinisem valgus võivad mõnel pinnal erinevalt peegelduda.
Autojuhtimisel on paljus küsimus valguse ulatuse korral ka kontrastsus. Kas näed eesühtlast lumevalget või seal erituvad kontrastemalt jäljed. Juba palju aastaid on kasutatud kollaseid autojuhiprille kuna need suurendavad väidetavalt nägemise kontrasti. Ka siis kui tavaliste päevavalguslampide asemel tulid tänavavalgustusse umbes 30 aastat tagasi kollakama valgusega naatriumlambid öeldi ja tundus ka endale, et kuidagi on kontrastsem nägemine. Ja eristus rohkem detaile.
Aga kuna kodulinnas praegu nii leedilõike kuiga muid uuemat vanemat tänavavalgustust siis tundub, et tähtsaim on ikka valguse hulk.
Samas kipuvad TM-i testide järgi tuled autodel pimedamaks muutuma mis sest, et uusi tehnoloogiaid on lademetes tulnud.
Autojuht 6 kuud 2 nädalat tagasi
Kuskilt lugesin, et inimese silm pidi nägema kõige paremini 4000-5000K valgustuse korral, ehk siis valge valgus.
Peeedu 6 kuud 2 nädalat tagasi
Väidetavalt oleme evolutsiooni jooksul harjunud päevavalguse ehk 5500 kelviniga. Samas valgusega on alati ka kontrasti küsimus mingilt pinnalt. Must märg asfalt sööb kõik ära näiteks. Kontrast aga paljus sõltub langemisnurgast.
Paljud filmimehed läbi ajaloo on lausa keeldunud kella 11-15 vahel võtetest. Valgus kõrgelt ja ei joonista eriti hästi välja pinnafaktuure. Näiteks autot juhtides on vahe kas valge lumine väli või näete jälgi ka ning saate paremini aru kust tee läheb.
Sass 6 kuud 1 nädal tagasi
Parim on 4300K
Nojah 6 kuud 1 nädal tagasi
Huvitav küsimuse püstitus. Miks peaksid lisaks lähituledele põlema pimedas veel udutuled, nagu küsimuses toodud? Õige on sõita lähituledega, olgu siis külma või sooja tooniga, näeb mõlemaga ok ilma igasugu moonutusteta, mida neist erineva tooniga udukad näikse põhjustavat. Udukaga on mõtet sõita kui ilm on tõesti nii kehv, et üle 20-30 kmh ei saa. Aga muidu lähitulede külm/valge variantidel ei ole küll täheldanud erinevat edukust. Rohkem oleneb valgusjõust vms, mitte toonist.
juvo 4 kuud 3 nädalat tagasi
Tegelikult on õigem valguse värvus kollane, ehk rohkem nihutatud värviskaalal punase poole. silmaarstid kinnitavad, et sinine toon väsitab hulga rohkem silma närvi, isegi kahjustab. Kollane laternate värvus oli kümneid aastaid Prantsusmaal, nii jälgratastel, kui rekkadel ja teistel autodel. Halogeen pirnil oli spetsiaalne kuppel kollasest klaasist, ka reflektor või hajutamisklaas oli mõnel variandil kollane. Kusagil 1990-1991 neid sundis värske euroliit, eesotsas saksamaa, muuta laternate värvus n.n. valgeks. Tegelikult, kes on sõitnud kollaste tuledega, mina ise samuti, mäletavad silmade pingevabat toimimist, eriti pikemal maal, eriti udus ja lumes.
Moodne tuli ei pruugi olema silmadele õige. Samsung juba pakub monitoridel sinise tooni filtri. Pange ajud tööle, inimesed. Tehke optika õpik lahti

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.