Uus Gonsiori tänava lahendus...

Ago 8 kuud 1 nädal tagasi
Mida arvate sellest? Lugesin ühe liiklusohutuse eksperdi kommentaari ja ta andis hävitava hinnangu. Pealegi muutsuunafoore kasutatakse ju miljonilinnades kus ühel tasapinnal mingi 4 rida ühele poole ja 4 teisele poole ning tipptundide ajal siis vastavalt muudetakse read vastassuunalisteks.

auto.geenius.ee/rubriik/uudis/liiklusohutuse-ekspert-sellist-gemuuset-mis-gonsiori-tanaval-tuleb-pole-kuskil-mujal-maailmas/
Teadja mees 8 kuud 1 nädal tagasi
Mina arvan, et tegemist on liikluse takistamise ja asfalti raiskamisega.
Asfalti raiskamisega väga lihtsal põhjusel, ainult busside ja ühesuunalise liiklusega autodele, ei saa asfalti piisavalt kasutust, selle niiöelda ruutmeetri hind kasutuse suhtes muutub väga kalliks.
Pluss see võib tekitada ummikud kuskile mujale, kuna kuidagi peavad ju inimesed sihtkohta jõudma, kes enne seda teed kasutasid, mingil kellajal vastassuunas, mis nüüd sellel kellajal keelatud on.
Peeedu 8 kuud 1 nädal tagasi
Muutsuunaga teedel ikka saab enamasti kogu aeg sõita mõlemas suunas aga osad rajad on muudavad suunda vastavalt koormusele. Niipalju kui aru sain siis Gonsioris lihtsurelik saab sõita vaid ühes suunas vastavalt kellaajale.
Eks nüüd need kes linna tulevad lähevad Vana-Narva või Peterburgi tee kaudu või on mingi kolmas koht mida mina mittekohalikuna ei tea.
Eks siis koormus kerkib mujal. Tundub, et Tallinnas pole üleval ametniku kes näeb tervikpilti. Jahutakse pigem sellest, et autojuht on loll kes trügib kesklinna. Kui miskit tehakse siis mõeldakse ainult sellele kohale.
Ma ei räägi üldse sellest, et idasuunas lisaks Gonsiorile oli sel aastal ka muid remonte. Muidugi Gonsiori remont lükati aasta seoses EL-i eesistumisega edasi. Aga ikka peaks nägema tervikpilti.
nael 8 kuud tagasi
Järgmine aasta peaks siis "ühesuunalise" Gonsiori üks alternatiiv, Kunderi, minema remonti. Palju õnne neile, kellel vaja liikuda Lasnamäe suunas.
Igapäevaselt ei liigu sellel trassil, aga kui nüüd keset päeva sõita kanalis kesklinna poole ja Gonsiori on juhuslikult vastassuunaline, siis kuhu keerata?
Kunderi on ka vastassuunaline; kas Vilmsi >Türnpuu>Tartu mnt või veel kuhugi võimalik?
Vilmsist Narva mnt poole ka ju eriti hästi nagu ei saa (saab kuidagi läbi Kollase, Kreutzwaldi siblides)
Peeedu 8 kuud tagasi
Kohalikud võivad jah leiutada nö Vilmsi Türnpuu põikeid. Aga päris tihe liiklus tuleb ka linnast väljast ja päris arvestatav osa neist käib harva. Viimaste aastatega on Lasnamäe kanal ennast sisse söönud. Kui isegi pikamaa bussid seda kaudu sõidavad on see olnud hea reklaam. Peterburgi maantee on hullemas seisus ning fooritsüklid pole ka sinu sõbrad.
Paljud ei jälgi ka uudiseid või pole kevadel näiteks tänased jutud meeles. Nii, et nalja hakkab seal saama. Küll kimatakse bussirajal jne.
nael 8 kuud tagasi
Põhimõtteliselt peaks saama kanalist kesklinna suunas liikudes sõita bussirajal kuni Hiltonini välja
Kui Vilmsi tänavaotsa "mitte tähele panna", siis lähima pöördeni võib bussirada kasutada ja paremt kätt siis esimene on Hiltoni juures
Nojah 8 kuud tagasi
Eks see saab sama "hea ja kasulik ja uuendusmeelsust näitav" lahendus nagu Pärnu mnt Viru ringist alates tehti, kui autodele jäeti ühel suunal üks rida. Vahel päeval sealt sõites on joru seal ikka ulme pikk, samas kui kõrval trammitee bus rida (mis enne oli ka lubatud) tühi. Nii see pikk joru seal tiksub, ülekäiguraja ja foori peatustega on läbilaskevõime minimaalne. Samas on pool tänavat tühi ja teeehituse raha seisab lihtsalt tühja. Täielik ajuvabadus. Ise kasutan enamasti ikka trammiteed, kui joru pikk. Tarkadel linnaametnikel on aga huvitav soov näha pikka seisvat automassi linnavahel?
Gonsiori lahendus tekitab sama läbilaskevõimet vähendava efekti. Tuleb linnaisasid jälle tänada "tarkuse" eest, ja ilmselt ka neid ülikooli teadureid, kes meie peal oma akadeemilisi liikluseksperimente läbi viivad nende kaudu. Ei tea mis senisel 2+2 rea lahendusel viga oli ka? Ilmselt tundus liiga lai ja liiklus selle jaoks hõre?
Ago 8 kuud tagasi
Niivõrd suure koormusega magistraaltee kitsendamine võib kaasa tuua selle, et kõrvalteed ummistuvad, kuna ei pääse enam nii kergelt Gonsiori peale. Tipptunnil hakkab kindlasti olema üks pikk joru alates kesklinnast kuni laagnani ja kõrvaltänavatelt peale ei saa ja siis sõidetakse nagu pronksi ja viru ringi vahel, bussirajal, mis pole tõesti kuritegu, sest kes jõuab linnavalitsuse eskperimente kaasa teha igal pool linnas.
Peeedu 8 kuud tagasi
Igal juhul tekitavad autojuhis tühjad bussirajad kiusatust. Kuna pöördeks võib neid kasutada siis valmistutakse pöördeks varakult jne.
Pigem on tegu halva liikluskultuuri taimelava kui hea lahendusega. Kuniks ühistranspordis on peatused on alai lootus, et auto on kiirem. Tuututagu linnaisad mida tahavad.
Ago 8 kuud tagasi
Mul tuli täna hea nipp kuidas kesklinna poole saada kui suund lasnamäe poole on. Kuna kreutzwaldist pööret tehes pole näha kummale poole suund on ja gonsioril selgub, et sõidan valele poole siis kuna esimene parempööre on pronksile (kui see on veel alles) siis saab rahulikult kreutzwaldist pronksini välja sõita ilma, et isegi seadust rikuks, sest nõue on esimesest parempöördest bussirajalt maha sõita.
Teadja mees 8 kuud tagasi
Ma ei saa ka aru, mis püha lehm see buss on, et tema peab saama sõita uhkes üksinduses oma rajal ja samal ajal autodel lastakse tekkida ummikud, kuna sõiduradu võetakse mitmel pool vähemaks.

Miks ei või buss koos muu liiklusega sõita? Ah, et ei püsi graafikus? Mis teha, suurlinna värk, tehku siis kogu liiklus selliseks, et see toimiks paremini, siis püsib ka buss paremini graafikus, koos teiste autodega sõites.
Ma ei mõista, kuidas saavad sellised inimesed töötada sellisel ametikohal, kus on selline võim liiklust korraldada? Ilmselgelt nad ei tegutse sujuva liikluse nimel, sest vastasel korral nad ei teeks bussiradu igale poole.
Peeedu 8 kuud tagasi
Hunte ja lambaid saab tasakaalustatult toita kuskil preerias mitte ajaloolises linnas mille tänavavõrk kujunes välja ajal kui kodunt üle kilomeetri väljaminek oli seiklus.
Gonsiori tänav on küll uuem aga ikka oma aja laps kus autosid oli vähe ja ruumi majade vahel ei ole palju.
Aga täna püütakse ühte püha lehma toita teiste arvel. Sisuliselt on nüüd kolme ida poolt linna tuleva tee asemel kaks . Samas asub ka suur magala just idas. Loota, et nad kõik hommikul tööle lähevad ja õhtul tulevad on lapsik. Paljud töötavad vahetustega või teostavad kaugemal laste logistikat.
Kui minusugused idast linna tulevad külalised on rael suht savi ja ega ma liiga tihti ka ei tule siis omad valijad kannatavad rohkem. Aga kas lihtne lasnamäelane saab sellest aru või hanitatakse nad Reidi tee või mõne muu tuleviku projektiga ära ja valivad vanad tagasi.
nael 8 kuud tagasi
See "rohelise linna" idee, et rohkem inimesi sõidaks ühistranspordiga ja nii oleks saastatus linnas väiksem on ju hea, aga teostus jätab soovida.
Selle asemel et inimesi meelitada ühistransporti kasutama, tehakse auto kasutamine järjest ebameeldivamaks ja tulemuseks on et pakutav ühistranspordi lahendus ikka ei sobi elanikele, isegi kui see vähe kiiremaks läheb tänu tühjadele transpordiradaele. Tehti elanikele ka transpordi kasutamine kaudselt makstavaks, mitte otseselt piletina, et tunduks nagu tasuta ja et siis kasutatks rohkem, aga kasutajate arv ju pole tõusnud, pigem vähenenud.
Ja kuna autodel radasid vähem, siis seisvad need rohkem ummikutes ja mootorid tossavad ja reostavad õhku - kuidagi nagu ei tundu asi rohelisemaks minema
Peeedu 8 kuud tagasi
Tasuta transport ongi kaudselt maksmisega kogu aeg olnud. Kogu riigi ja linna raha tulebki inimeste taskust. Isegi eurotoetuse maksab tegelikult mõne teise riigi kodanik kinni.
Muidugi võib-olla mõni arvab, et pensioni saaja ei maksa aga maksab igale ostule 20% peale käibemaksu kuiga ei tarbi aksiisikaupa.
Tavaline töölkäija maksab nii, et vähe pole. Kõigepealt võetakse tööandjalt kolmandik palgafondist ära pensioni ja haigekassa heaks. Siis kui palk ületab tulumaksu vaba miinimumi haarab sellest osast matti tulumaks. Ja see raha mis neto lõpuks arvele laekub ja kasutatav on satub käibemaksu alla.
Kui suitsetamine ja alkohol on nö vabatahtlikud siis hindadele poes mõjub igal juhul kütuseaksiis kuna kaupa sinna veetakse ju autodega. Ja transpordikulud mõjutavad hinnasilti.
Seega ka autoomanik tegelikult toetab tasuta ühistransporti kuigi võib-olla tema ja tema pere ei kasuta. Ja ka see inimene kes kuskile ei sõida ka ühistranspordiga. ka.
NNii, et keegi ei kingi meile midagi vaid me oleme kõik kinni selle omast taskust maksnud. Iga viimase hambatikuni.
Teadja mees 8 kuud tagasi
Seda olen ka mina öelnud, et see tasuta ühistransport on jama ja tuleks ära lõpetada.
Rahvas maksab selle kõik kinni, ka see, kes ei kasuta ja kes seda ei soovi.
Hggt8 8 kuud tagasi
Arvan, et läheb mōned kuud aega ja siis harjutakse ära. Kunagi oli ka suur ving bussiradade suhtes. Gonsiori tänava muutsuunaga liiklus kindlasti ei takista liiklust vaid leevendab. ( Suvel kuni oktoobrini oli ju terve tänav kinni) Ainus mis hetkel segada võib, et õiget sôidusuunda sooviksin varakult teada, sest siis ei pea kohale sõitma ja veenduma, et veel ei sa sõita ja see võtab tipptunnil rohkesti aega
nael 8 kuud tagasi
Hggt8, kust otsast see uus Gonsiori leevendab liiklust?
Enne remonti on 2 rada ühes suunas ja 1 teises; peale remonti on pool päeva üks rada.
See et tee vahepeal remondiks täitsa kinni oli ei puhu pilli, see oleks sama kui kodus teen remonti ühes toas ja seda sellel ajal kasutada ei saa, siis peale remonti pole ju mul ühte tuba juures.
Sealt samast Gonsiorist edasi Vabaduse platsi poole on hea vaadat, kui head on need bussirajad. Pooled bussidest kasutavad Kaubamajast edasi autode rada, sest vaha Solarise juures vasakpööret teha; Vabaduse väljakule edasi sõites hõivavad troll ja bussid ka poole autorajast, sest ei riski kitsal bussirajal kurvi võtta ja siis peatuse juures on üks umbes autorada ja 2 tühja bussirada sellest paremal.
Peeedu 8 kuud tagasi
Kõige hullem on kõiksuguste ummikute puhul, et need laienevad. Ja väga tihti juhtide pärast kes ristmiku kinni sõidavad.
Mõned aastad tagasi Kui Narva maanteel remonti tehti tulin linna siis tahtsin üle Narva maantee otse Jõesse minna. Aga kuna Narva maanteel venis liiklus siis sõitis lõõtsbuss Viru poolt tulles ristmikule ja seisis seal kolm fooritsüklit. Liiklus oli juba Liivalaia juures veniv ja tänu sellisele bussile kujutan ette kui kaugele see arenes tänu sellisele profile juhile kuna ei saanud ristmikul ei vasakule Viru poole ega otse sadama poole sõita.
Igasugu sellised nõelasilmad tekitavad lisaks tavapärasele just liiklejate poolt veel lisatakistuse.
naelale 8 kuud tagasi
Võtsin vördluseks remondiaja siis ju liiklust polnud Gonsiori tänaval ja nüüd, et liiklus leeveneb.
Ka see lahenfus on hea, seda näitab aeg. Ennegi uuenduste vastu sõditud aga nt bussiradadele on läinud bussid mille kiirendus pole hea ja seetöttu tavaradadel on mönes suhter parem läbitavus
Peeedu 7 kuud 4 nädalat tagasi
Tallinn ei ole muidugi tõeline suurlinn kus müüakse ummikutes istujatele snäkke ja laia kaelaga pudeleid enda kergendamiseks. Nii, et meie tavaummikuid on lapsemäng. Samas mida kitsamad on teed ja vähem alternatiive seda kergemini tekivad ummikud avariide korral kuna möödasõiduvõimalusi ei ole.
Need muidugi pole igapäevased aga samas ei saa aksepteerida seda, et kunstlikult kitsendatakse ühe osa liiklejate mugavust. Maksumaksjad on kõik. Muidugi kui sõita ühistranspordiga siis kulutab enamus raha poes ja maksab käibemaksu aga autojuht sama raha pealt lisaks maksab ka aksiisi.
Kuna aga osad maksud laekuvad osaliselt omavalitsusse ja teised lähevad riigile jagamiseks ja glamuurne Tallinn saab riigilt vähem kui mõni ääremaa siis linnavõim poeb ühele ühiskonnagrupile ja see tagab neile mugavad toolid jälle neljaks aastaks. Mis sest, et sind ostetakse ära su oma rahaga.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.