Kiirus ja möödasõit ☝️

😈 7 kuud 2 nädalat tagasi
Tõmbame siis "sae" uuesti käima!
Minu arvates on möödasõit palju turvalisem, kui selle käigus on lubatud piirkiiruse ületamine kuni näiteks 30km/h.
Avaldage oma arvamust siin teemas☝️
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Kindlasti on möödasõit turvalisem mida kiiremini ta läbi saab. Kahjuks aga tekivad juriidilised küsimused.
Esiteks kas pisut alla 90-ga eessõitja puhul peab mööda minema.
Teiseks kus lõppeb möödasõit. Võib öelda, et oma ratta naasmisega kuid maanteel peab hoidma 3 sekundit ehk siis pisut üle 70 meetrist pikkivahet. See tähendab, et tigeda liikluse puhul pressid teisele nina alla ja mis siis. Jätkad kiiruse ületamist kuni see on saavutatud. Või kulub selleks pikkivahe saavutamiseks kilomeetreid.
See tähendab tohutult tõlgendamisvõimalusi politsei puhul. Tee ääres passides ta kõiki asjaolusid ei näe. Ja lähebki suvafaktoriks. Kas ületamine oli õigustatud või mitte. Seda enam, et politsei on koolitatud meil radariusku ja laiema liikluspildi tõlgendamine kipub enamikele üle jõu käima. Samuti osa juhte hakkaks seda kurjasti kasutama nigunii. Ja kõigil ei ole silmamõõtu ning kui lubatakse pressida ja tehakse valearvestus on laupkokkupõrked tulemas.
Loomulikult segavad aeglasemalt sõitjad. Otse loomulikult kipub möödasõidul piirkiirus lõhki minema. Kas just 30 aga ikka. Loomulikult on radaririsk. Aga päris vaba voli nagu 30 kilomeetrit tunnis andes millele mõni lisab veel 10-20 juurde päeva päästab. Vaevalt. Vajadus kõvasti möödasõidul piitsa anda on just agresiivsemal, ülbemal ja pahatihti ka viletsamal juhil kuigi nad seda ei arva. Pahatihti lendavad need lennukid normaalse kiirusega sõitjatest mööda aga peatselt nad on kurvis kruisiga sõitjatel jälle jalus.
Suvafaktor on ettepanekul liiga suur sees ja politseinik võib näo järgi otsustada. Ja kui ülemused avastavad, et liikluses on olukord halb läheb veelgi suvalisemaks otsutamine.
😈 7 kuud 2 nädalat tagasi
//Seda enam, et politsei on koolitatud meil radariusku ja laiema liikluspildi tõlgendamine kipub enamikele üle jõu käima.// Tänud, väga täpne hinnang 👍
ints 7 kuud 2 nädalat tagasi
100% nõus eelkõnelejatega. Lisaks veel selle et näiteks Tartu maanteel 75kmh kulgejast 90kmh kiirusega möödumine sealjuures pikivahe reegleid jälgides, on suhtkoht võimatu. Selleks peab piisavalt pikk sirge ja piisav auk liiklusvoos kokku langema (50sek, 1,5km), mida aga naljalt ei juhtu. Sellega jõuamegi teise teema juurde - aeglasemalt liikujad sunnivad teisi eeskirju rikkuma ja tekitavad liiklusohtlikke olukordi aga nende juhtide teadlikkus kohustusest kolonn mööda lasta ja politsei soov selle kohustuse täitmist kontrollida on pehmelt öeldes puudulikud.
. 7 kuud 2 nädalat tagasi
120km/h?
Pole eriti vajadust tundnud kiirust nii suureks ajada, üldiselt piisab 100- 110st täielikult, üle selle on juba rullnoka süstimine ja tõmblemine. Alati leidub võimalus normaalne möödasõit sooritada ja kui ei kannata mõned kilomeetrid taga sõita ning võimalust oodata, tuleb närve ravida. Seega väike ületus on kohati vajalik, aga 120 kohe kindlasti mitte- see tekitab vaid liikluspingeid juurde, sest hakkab massiline trügimine ning asi see 130 vargsi varastada on- õigustusi leitakse alati.
Liisu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Närvid püsiksid paremini korras, kui ei peaks iga ületatud km/h pärast möödasõidul muretsema;-)
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Aga ärge muretsega. Politseid niivõrd vähe, et kui jälgida meediast kus nad täna oma pakasuhhat teevad saab suht julgelt möödasõidul kiirust ületada. Eks kodukandis ole ka lemmikkohad teada, sest kohati on nii piiratud vaate, et tasuks passida.
Kui ei vea saate trahvi aga tõenäosus küllalt väike. Eks me autojuhtidena eksime tahtlikult või tahtmata pidevalt ning iga liikleja püha kohuis on aeg-ajalt riigile raha anda lisaks aksiisidele.
Ja muidugi tuleb meeles pidada nõuka aegset reeglit. Korraga tohib rikkuda ainult ühte seadusepügalat. Siis ei löö ka väga tasku pihta.
Liisu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Tänan heade nõuannete eest!
Peeter 7 kuud 2 nädalat tagasi
Liikluse sujuvuse seisukohast oleks möödasõidul suurem lubatud kiirus väga mõistlik! Kaoks ära sellised pikad kolonnid.
. 7 kuud 2 nädalat tagasi
kolonnide kadumisele aitab kohe kaasa nõutava pikivahe hoidmine. seni, kuni istutakse üksteise tegumikus kinni ja tagasireastumiseks pole normaalset pikivahet, istutakse ka kolonnides. dumbuseritele see aga kohale ei jõua.
Nojah 7 kuud 2 nädalat tagasi
Kolonnide põhjus nüüd küll ei seondu lubatud piirkiirusega. Pigem ei julge esimene-teine mööda sõita, kolmas jne ootavad tihti viisakusest ja kaugemad enamasti ootavad kuniks eesmised minema hakkavad, sest tavainimene üldiselt ju ei rapsi 1-2 autot mööda ja tagasi rivisse. Pigem tundub kolonni tekkimise põhjuseks ikka saamatus. Tuleb sulle keegi kiirem järgi, jääb tihedalt sappa istuma (ma ei sõida tavalises tempos üle normi rohkem kui ehk +3-5). Läheb igasuguseid kohti mööda, kus ma ise sõidaks sellistes oludes ammu mööda. Aga ei, hoopis mõni kurv või muu kehvema nähtavusega koht sobib neile tihti paremini, ja siis ei minda sageli jokutades, vaid ikka norm kiirendusega. Ei mõista selliseid.
Lisaks on kolonnide põhjus ka teatav hulk juhte, kellele meeldibki kellegi sabas sõita, olgu pikivahe liiga lühike või paras. Krt, neid ka ei mõista :) kui tulen omas tempos, ma ei viitsi kuskile passima jääda. Pealegi on kindlam ja sujuvam sõita ilma eespool olevate, potentsiaalselt ebakindlate vaguniteta rongi asemel ees tühi tee.
Peeter 7 kuud 2 nädalat tagasi
Nõus pikivahe jutuga! Kas keegi on kuulnud, et keegi oleks liiga väikese pikivahe eest politseilt karistada saanud?
Pigem see: keegi ei tea kedagi,kes teaks kedagi,kes teaks kedagi jne. jne......
Arvo 7 kuud 2 nädalat tagasi
Minumeelest pole vaja mingit seadusemuudatust, piisaks nn vaikivast kokkuleppest, et kui möödasõidul üle 110 ei lähe siis probleemi ei tekitata (politsei radar). Põhiprobleem ikkagi jah saamatutes juhtides- 1 ei julge/saa sõita ja järgmised ei julge/saa mööda. Ja nii se kolonn kasvab ja pikkivahesid ei hoita. Tagant tuleb autojuht, kes teab, mida gaasipedaali ja käigukangiga teha aga olematude pikkivahede tõttu on vaja 3-6 autot korraga võtta. Aga selleasemel, et kolonnijuht (ohtlike möödasõitude põhjustaja) maha võtta, võtab meie "ainult radariusku" politsei möödasõitja kinni...
to Arvo 7 kuud 2 nädalat tagasi
Siin on korduvalt kirjutatud sõna pikivahe, aga sina suudad ikka pikkivahe kirjutada. Lisaks muu grammatika, st selle puudumine- kas eestlane ongi nii halb emakeele oskaja ja kas sellepärast ollakse ka autoroolis halvad, et paljudel puudub õppimisvõime?
Leenu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Mõni kellel õigekiri longab ,võib olla sõitmises täielik proff!
to Leenu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Ma võin ka väita, et kõigist võib saada kosmonaut. Internetis (foorumites ja kommentaariumites) lokkab selline kirjaoskamatus, et vaju häbi pärast maa alla. Ise veel tahavad eestlased olla omal maal.
Mis juhioskustesse puutub, siis tegu ei ole üleloomuliku nähtusega ja igaüks on võimeline selle ära õppima. Kas ta aga suudab ka oma oskusi edasi arendada, muutuda järjest paremaks, on juba eraldi teema. Meie liiklust vaadates tundub, et enamik on oma arengus autokooli tasemele jäänud- miskipärast ununeb peagi kõik, mis õpitud või kas üldse õpitigi? Tuubiti kiirelt midagi pähe, eksamid sai antud ning nüüd on võimalus kogu see mõttetu saast uuesti peast välja lasta. Või siis see pea ei olegi loodud millegi talletamiseks.
eelmisel 7 kuud 2 nädalat tagasi
Kuidas see Sinu traktaat kiiruse ja möödasõiduga seostub?
Arvo 7 kuud 2 nädalat tagasi
Seostub ikka, tema tekitabki eesti keeles kolonne. Ta on ülikõva käpp eesti keeles ja veel osavam teoreetilises sõidus aga praktikas? "ei ole vaja mööda sõita, mida sa sellega võidad, kuhu sul kiiret..." ja nii ta istub seal oma oõematu PIKIVAHEGA.
Aulemb 7 kuud 2 nädalat tagasi
Ilmselt tuleb ka liikluses kasutusele võtta koolonid, et eraldada autod ükdhaavsl kolonnidest
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Viru murrakus on kolmandat väldet palju. Nii, et pisikeste rääkimiserinevuste järgi spets võib aimata kust pere pärit.
Mis aga puudutab seda, et juhtimise võib igaüks selgeks saada ja see pole raketiteadus vaidlen vastu. See on sama nagu lugemine ja kõik muu siin elus. Kellel on annet rohkem kellel vähem. Päris kirjaoskamatu pole keegi aga mõni on kirjanik ja teine kirjutab vigadega.
Põhimõtteliselt elementaarse juhtimisoskuse omavad pea kõik aga kogu see liiklusnägemine ja etteaimamine kuidas teised käituvad pole kõigile jõukohased. Sama mis males. Käigud võivad kõik selgeks saada aga suurmeister suudab ette näha rohkem käike kui tavamaletaja.
Maanteel on kiirusevahe hästi näha aga tegelikult sama probleem on ka linnades. Tallinnas pole seda niiväga tihedas liikluses näha kuid provintsis küll. Laupäev kui tullakse maalt tõmbekeskustesse poodi või tööle-mineku-tuleku ajal eriti hästi näha. Kes ei oska ikkagi peale aastaid harjutamist ringil ja eriti turboringil liikuda. Kellel on 30 viimane millega nad suudavad infi hallata. Kuna asulad pisikesed ei ole ajakulu suur ja ei torka nii silma aga tegelikult on probleem suur.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.