Kütusekulu mõõtmine kütusega B95 ja B95E5

Aulemb 1 aasta 2 kuud tagasi
Huvitav oleks teada, kas ka tootjad oma kütusekulu näite hakkavad muutma, kui EU direktiivi järgi peab hakkama tankima segatud kütust, kus esialgu on bioetanooli sisaldus kuni 5% ja hiljem juba 10%.
Kõigi eelduste kohaselt peaks 5% etanoolisegu kasutamisel kulu suurenema circa 3% ja 10% segu kasutades 7,5%.
Ehk siis - millise kütusega arvestavad tootjad, kui teevad oma katsetusi?
Tõulemb 1 aasta 2 kuud tagasi
Ju siis 98'ga ,et oleks vähem segadust!
Peeedu 1 aasta 2 kuud tagasi
Enamus Euroopa riike ja isegi Läti läks piirituse lisamisele varem üle kui meie kes venitasime kuni enam kuskile venitada pole, et saavutada aastaks 2020 10% taastuenergia osakaal autotranspordis. Seega peaks uued testid Euroopas juba uue kütusega tehtud olema.

Kuna mootor töötab enamus aega osakoormusega siis paljalt sellest, et piiritus sisaldab x protsenti vähem energiat kui bensiin ei saa järeldusi teha.
Nimelt ei ole ka asja nagu bensiin keemiliselt olemas. Osad komponendid auruvad kergest madalatel temperatuuridel, et külmkäivitus toimuks. Tegelikult talvine ja suvine bensiin on samuti erinevad. Talvisel on suvel suured aurustumiskaod ning aurukork kütusesüsteemi kerge tekkima. Samas suvine ei taha külmaga nii kergesti sädemest süttida kuni mootor ei lähe soojaks. Aga asi pole nii kriitiline nagu diisli puhul ja seepärast seda ei teata laialdaselt.
Aromaatsed süsivesikud mida on umbes kolmandik sisaldavad aga kõige rohkem energiat. Seega küsimus on mille arvel etanooli kütusesse pannakse.
Samas etanooli oktaanarv on kõrge ja automaatika võib seda süüte varajasemaks.
On hulk tegureid mis kütusekulu mõjutavad ning kõige enam teeb seda ikkagi tihend rooli ja pedaalide vahel ning auto toite ja süütesüsteemi korrasolek. .
Teadja mees 8 kuud 4 nädalat tagasi
Uus kütusekulu mõõtmise metoodika tuleb nagunii, käis juba uudistest ka läbi.
Peeedu 8 kuud 4 nädalat tagasi
Tegelikult ei tule vaid on juba kohal nii, et vana kulu sertifikaadiga uue auto müümine on problemaatiline. Nii mõnelgi diileril olid ülemineku tõttu väikesed augud valikus sees kuni paberid korda saab.
Aga kuigi uus metoodika peaks elulähedasem olema ei ole see siiski päriselu. Korraliku pakast test ei imiteeri. Samuti lühikesi otsi maha jahtunud mootoriga nagu arvestatav osa Eesti autodest reaalsel kasutamisel.
Järeldus on, et mitte s..gi ei muutu. Auto võtab endiselt kütust nagu kasutamismuster dikteerib. Üldjuhul võib loota , et 7 liitri auto on elus 6 liitri autost vähem säästlikum. Aga võib olla ka vastupidi kui koormus on suur. Täiskoorem, suur kiirus tähendab nõrga mooori puhul kõva tööd aga mõni võimsam jõuallikas ei pea pingutama.
AndrusR 5 kuud 3 nädalat tagasi
Küsimusele, et palju su auto kütust võtab, on ju standartne vastus olemas ja ülejäänud arutelu suht mõttetu. Õige vastus kõlab: Kõik mis paaki panen, võtab ära ja natuke jääb puudugi.
Aga kui tõsisemalt, siis minul veidi teistmoodi küsimus seoses piirituse lisamisega. Nimelt olen igal sügisel, ehk enne miinuskraade pannud paaki piiritust, mis seoks kondentsi. Teadupärast piiritus seguneb veega ja see segu omakorda bensiiniga. Kas nüüd siis see töö igaveseks minu eest tehtud riiklike nõuetega ja ei mingit kondentsi?
. 5 kuud 3 nädalat tagasi
ma olen aastakümneid sõitnud ilma piirituseta ja pole iial mingit kondentsi paagis kohanud. linnalegendid ja kergeusklikud on üks hea kooslus...
aga vastuseks küsimusele- kange alkohol seob vett üsna kaua, seni, kuni ta lahjeneb sellise määrani, et vesi enam külge ei hakka. aga siis on ka paagis seda vett juba nii palju, et mootor küsib- kuhu bensiin jäi?
seega kui auto pikalt seisma jätta selle piiritusega, siis lõpuks on paagis vesi, aga kes igapäevaselt sõidab ja kord-kaks kuus tangib, ei pea mingit vett ja kondentsi pelgama. ja alati on soovitav paak täis võtta, mitte 10€ kaupa tilgutada.
hmmm . 5 kuud 3 nädalat tagasi
...kondens ikka
Peeedu 5 kuud 3 nädalat tagasi
Kunagi kui tegu oli ikka praeguses mõistes rontidega siis ikka seda paagi puhastust tuli palju ette ja oli ka jama seal omajagu. Mine võta muidugi kinni, sest ega kütus toon ka nii kvaliteetne polnud või olid tanklate mahutid vanad vene omad. Aga rohkem oli muret ikka metallpaakide korodeerumise sodiga.
Tänapäeval peaks teoreetiliselt piiritus vee viinaks tegema ja seda auto sööb. Aga jah kui vett palju siis mingist hetkest tekib longero ja seda kütusesüsteem ei taha.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.