DSG — on siis nii halb?

Huviline 5 aastat 8 kuud tagasi
Lugedes arvustusi DSG-käigukastiga auto kohta, lisatakse üsna sageli miinuseks just seesamane DSG. Teisalt saab see automaatkast kiita sujuvate käiguvahetuste eest. Milles siis asi? Kas DSG-käigukast on õrnake ja kipub lihtsalt rikki minema?
pelle 5 aastat 8 kuud tagasi
Esimest korda kuulen, et arvustustes seda miinusena nimetatakse? Ikka vastupidi pigem. Milliseid arvustusi sa silmas pead, kas uusi või kasutatuid? Tekkis kohe huvi, äkki paned mõne arvustuse lingi, kus see miinusena välja on toodud, mina ikka tean et siiamaani on seda igalpool kiidetud. Ps ise ei oma dsg ga autot,
v 5 aastat 8 kuud tagasi
on sujuv, aga kaasaegne automaat on ka väga sujuv, seega ei maksa liiga vaimustusse sattuda.
Huviline 5 aastat 8 kuud tagasi
Pelle, leidsin kiiruga ühe sellise arvamuse Autolehelt endalt.
Vt siit: www.autoleht.ee/testid/kasutatud?id=2316
Nagu öeldud, olen selliseid negatiivseid hinnanguid kohanud veel. Kui leian üles, lisan lingid.
IQ120 5 aastat 8 kuud tagasi
Antud artiklis on DSG käigukastkast negatiivsena märgitud põhjusel, et ette on tulnud palju rikkeid vanadel märgsiduriga 6-käiguliste DSG kastide ajul ehk Mechatronic plokil. Uuemad DSG kastid on veidi vastupidavamad.
Olen DSG käigukastiga auto omanik juba 3 aastat, vigu ei ole. Uuena oli käigukast veidi sujuvam aga see pigem norimine -- aga ikkagi enam muud käigukasti autol näha ei taha.
suleline 5 aastat 8 kuud tagasi
Aga mis see käigukast siis 10 a pärast teeb,kui 3 aastaga on sujuvus kadunud?
väike vend 5 aastat 8 kuud tagasi
See, mis ta 10 aasta pärast teeb ei ole enam tootja mure, see on selle mure, kes omale kasutatuna DSG ostab. Ning uue kasti hinnad nii esindusest kui mujalt on sellistel ikka päris müstilised, arvestades, kui odavatel autodel need peal on.
suleline 5 aastat 8 kuud tagasi
Seda ma silmas pidasingi. Järelikult sõidan ka edaspidi man kastidega autodega.Eks tulevikus nende leidmine(meelepärase) raskeks läheb,aga ikka kindlam.
kuzmits 5 aastat 8 kuud tagasi
Eks see kasutatud automaadi ostmine ole loomulikult riskantsem, kui manuaalkastiga auto ostmine. Kõik oleneb ka eelnevast hooldusest. Kui on ikka tahtmine kasutatud autot automaadiga osta, siis peab lihtsalt sellega arvestama, et see võib kopsakat remondiraha nõuda. Kui on hooldusajaloost näha et on korralikult hooldatud ja auto tegelik läbisõit ka juba mitusada tuhat pole siis vast nii suurt riski pole.
väike vend 5 aastat 8 kuud tagasi
Vana hea planetaarautomaat ja DSG on ikka kaks väga erinevat asja. Ning mistahes automaati võib lugeda üpris töökindlaks kui seda korralikult hooldada ja sõita nagu tava/vanainimene. Kuuma ei anna ja pöördesse ei aja.

DSGga näib olevat hoopis teine lugu kui need kaotavad paarisaja tuhande km jooksul sujuvuse ja lõpetavad töö isegi mõistliku (vähese) võimsusega tavaautode küljes nagu Škoda ja VW.

Kui usaldada hetkel Auto24 foorumis käivat arutelu DSGde kohta, siis Eestis neid keegi ei remondi ka. Vahetatakse komplektsena, võta või jäta. Ning 14-15k maksvale ökoautole hakata garantiiaja möödudes ligi 9k eest uut DSG kasti otsima.. tavalise automaadi saab kätte vähemalt poole odavamalt. Kasutatud kasti korralik aftermarket remont on suht sama.
Lugeja 5 aastat 8 kuud tagasi
Kas ongi siis nii, et DSG-käigukasti vastupidavus pole suurem asi? Vähemasti on klassikaline automaat reeglina töökindlam?
Lärri 5 aastat 8 kuud tagasi
Kunagi räägiti Tiptronicust ka õudusjutte. Mina sõidutasin neid mitme 300 hj ühiku küljes, ühega neist sai odokale üle 250 tkm kogutud. Mitte midagi ei juhtunud. Aga ma olen sellega ka nõus, et perfokaardid ei jookse nii sageli kokku kui nutitelefonid või arvutid. Seega on mõistlik progressi ignoreerida.
kuzmits 5 aastat 8 kuud tagasi
Palun tehke omale selgeks, et tipronic ei ole mingi eriline automaatkasti liik, vaid klassikaline planetaar automaatkäiguast nagu väike vend seda nimetab. Nimi tiptronic on lihtsalt Audi turundusinimeste väljamõeldud lisanimetus, kui automaatkastile poogiti külge lisa juhtimise funktsioon, et juht sai ise nö +- käike valida. Audi oli vist esimene kes selle lisafunktsiooniga massidesse tuli, järgnesid kohe BMW oma steptronic nimetusega ja Mersu, kes pidi ka ikkagi teistest eristuma ja nimetas oma kasti taptronicuks. Tagantjärele päris naljakas aga nii see oli, see on puhtalt turunduslik nimetus ja tööpõhimõttelt on need kastid kõik ühesugused klassikalised automaatkastid. Samuti nagu on ekslikult levinud arusaam et audi multitronic on mingi isepärane imeloom mitte tööpõhimõttelt variaator. Hiljuti üritas üks Eesti ühe suurima kasutatud autode müügiplatsi müügimees mulle väita, et Audi mida ta mulle tutvustas ei ole mitte variaatorkäigukastiga vaid on ikka multitronic. Kust sellised tulevad autosid müüma? Sellised valed väljendid on kahjuks massidesse läinud, palju on automüügikuulutusi, kus kodanik kirjutab, et tal on mersul, bemmil, või kasvõi fordil tiptronic kast.
Lärri 5 aastat 8 kuud tagasi
Kes siin väitis, et Tiptronic on eriline käigukastiliik? Kuzmits, kirjuta ikka kaine peaga.
kuzmits 5 aastat 8 kuud tagasi
Sa ei väitnudki aga su lausest tuli see nii välja kui sa seda sõna tiptronic mainisid.
väike vend 5 aastat 8 kuud tagasi
Kuzmitsil on õigus. Kui ma tavalisele 4L60E automaatkastile panen juurde ca $100 maksva juhtploki, mis võimaldab näiteks roolisambal olevate lapatsite kasutamist, siis võin ma ka oma kasti üheks või teiseks "troonikuks" nimetada.

"Troonikud" ei ole progress vaid autotootjate katse vana asja uue nimega müüa. Eriti siis kui need alles välja tulid. Kui kastid olid neljakäigulised ja valitsa küljes olid nii + ja - kui ka D321. Kui troonik on nõrk, siis on asi selles, et kast ise on nõrk, näiteks Volvo S80 T6 2.8TT oma Geartronicuga.
Tann 5 aastat 8 kuud tagasi
kust siuksed tulevad? "Eks see kasutatud automaadi ostmine ole loomulikult riskantsem, kui manuaalkastiga auto ostmine." Arenenud Euroopas on automaatkäigukast (mitte DSG) levinud nähtus juba üle poole sajandi, Ameerikas kauemgi. Kui manuaalkastil tuleb aeg-ajalt vahetada sidurit ja sinna juurde kuuluvat, siis automaatkäigukastil nii nõrke sõlme polegi. Vaheta aind õli ja sõida - aga ära mölise.
Lõunakas 5 aastat 8 kuud tagasi
Ma paraku ei tea ühtegi automaatkastiga autot omanud inimest, kes ei oleks pidanud autot omades automaatkastil üht või teist osa või kogu kasti remontida laskma. Paraku ka enda kogemus automaatkastiga auto omamiselt on sama kurvad. Küll aga pole ma kunagi pidanud näppima ühtegi manuaalkastiga auto käigukasti peale tavapärase õlivahetuse. Tee mis tahad, aga automaatkast/automatiseeritud manuaalkast olgu see siis nn tiptronic, variaator, robotkast või DSG ei ole enamasti nii töökindlad kui manuaalkastid. Jah, mõni tootja suudab teha ka ebatöökindlaid manuaalkaste, näitena Nissan ja Mitsubishi sünkronisaatorite kulumise probleemid, aga enamasti on need ikka suht pommikindlad.
Ja need Tiptronicud on kohati ikka parajad naljanumbrid, see käsitsi käikude vahetamise võimalus on näiteks Saabil vaid näiline, Sa saad valida sobivat käiku vaid siis kui juhtelektroonika arvab, et tema arvates on sobilik moment, näiteks kui mina tahtsin linnaliikluses ca 50km/h pealt sisse lükata 4. käiku arvas elektroonika et on ikka vara ja jonnis mulle vastu hoides sees 3. käiku kuni kiirus tõusis veel veidi.
väike vend 5 aastat 8 kuud tagasi
Mul on kogemusi nii automaadi kui manuaaliga. Remontida on tulnud mõlemaid. 94. aasta tundmatu ajalooga Opel Vectral tuli 264t km peal remontida Opeli kohta meeletu summa eest libisevat sidurit, mis ei teinud selle tööd piiskagi paremaks.

Ning samuti 94. aasta Cadillaci küljes oleval 4T80E automaadil tuli umbes 185t km peal shifti-solenoide vahetada. Muus osas vahetan vaid õli regulaarselt ja toimetab kui kellavärk, ning ei sõida nagu mõistlik inimene, mootor näeb pöördemomendi tippu ikka päris regulaarselt.
Minu arvestuses 1:1 Cadillaci kasuks, kuna sellel kasti remont oli odavam.

Manuaal on töökindlam vaid seepärast, et tal on vähem detaile, mis võivad regulaarsel kasutamisel alla anda. Pommikindel ei ole ükski kast, piisava tahtmise korral saab kõike õhku lasta, on selleks siis ülekuumenenud automaatkast, ribadeks lennanud sidur ja sidurikoda või robotiseeritud siduriga poolautomaat, mille standardsidur vaid 3 launch controli starti kannatab.
pliuhkam 5 aastat 8 kuud tagasi
pole see manuaal midagi töökindlam, krt mul oli uazil koguaeg käigukast urrus!

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.