Liiklusmärgid

valdur1 1 kuu 1 nädal tagasi
Autolehe järgmistes numbrites tahaksin lugeda liiklusmärkidest. Kes tellib märgid, kes paigaldab, kellele valesti paigaldatud märkidest teada anda?
Küsimus tekkis sellest et teisipäeva (9.04) hommikul olid tekkinud Raplamaale Kehtna-Lelle vahele kiirust piiravad liiklusmärgid. Siiani oli lubatud sõita 90km/h, kuid suveks oli üles pandud 80km/h. Piirangu alus oli selge kuid lõppu polnud näha. Asulavälisel teel peaks ju kiirusepiirangu lõpetama vastav liiklusmärk, mitte ristmik.
Õhtuks olid märgid asendatud soovitusliku kiiruse märkidega. See sobib mõnusa autosõiduga paremini.
. 1 kuu 1 nädal tagasi
no nii rumal ka ei maksa olla- valla, küla, linna, asula jne märkidega tegeleb kohalik omavalitsus, riigiteedel maanteeamet. interneti ja autolehe leiad üles, muud infot ei oska otsida.
Peeedu 1 kuu 1 nädal tagasi
Ikka tee valdaja asi. Politsei teeb mõnikord ka järelevalvet aga harva ning saadab tee valdajale siis kirja.
Näiteks minu kodukandis ei sobinud neile ühes magalapiirkonnas üle kümne aasta seal olnud õueala märgid, sest piirkonnas oli ka tänav kus sõidu- ja kõnnitee olemas. Ei vastavat õueala nõuetele. Nii, et kiirust ei saa sedapidi seal piirata.
Samas piirkonnas õuealal tehti tänava remonti ja ehitaja nagu ikka pani 30 märgid ehk siis tõstis kiirust poole võrra õueaalal.
Nii, et tegelikult peab ise häirekella lööma. Kuna aga enamik juhte päris hästi reegleid ei tea siis ei juleta eriti kella lööma minna. Vähemalt eksamisõidu linnades vurab hulgaliselt õppeautosid ning eksamiautosid ja vast nemad mõne lauslolluse puhul tõstavad kära.
valdur1 1 kuu 1 nädal tagasi
Jälle uued uudised. Kohas kus pikk sirge (Tõdva Tallinn- Rapla mnt.), sinna ilmusid kiirust piiravad märgid 80 km/h. Ja jälle ilma lõppu määramata- sõida 5 km , enne kui tuleb 70 märk.
Teine uudis, Kärus Järvamaal, kus enne tohtis sõita 70-ga, on nüüd võimalik läbida 80 km/h. Olgugi et on mitu ristmikku, bensiinijaama pööre, bussipeatus (koolilaste mahatuleku koht), pime kurv.
Just nagu Maanteeametil oleks mingi kohustus kulutada liiklusmärkide peale mingi summa. Ja politseil sellises piirkonnas hea võimalus trahve teha.(riigi rahakotti täita).
Küsimus, mida annab kiiruse tõstmine või langetamine liikluses?
Aga võib-olla uus valitsus vähendabki Eestis piirkiiruse 80 peale. Praegu teevad proovi, kuidas liiklejad reageerivad?
SB 1 kuu 1 nädal tagasi
Uute turule tulevate autodega ja uute EU nõudmistega, hakkab ka liiklusmärke juurde tulema ja olemasolevate väljavahetus jne.
Autodelt nõutakse piirkiirusest kinni pidamist, juhi teavitamist jne, samas nt Eestis on piirkiiruse märke väga vähe. Viimased 2 autot olnud nn liiklusmärkide tuvastamisega. Eestist väljaspool on alati ekraanil lubatud kiirus igal ajahetkel. Eestis seevastu on seal enamus ajast aind 2 kriipsu. Mujal on asula ja piirangute lõpus piirkiiruse märk, meil aga lihtsalt piirangu lõpp. Samuti on mujal peale ristmikke alati piirkiiruse märk, isegi kui see on lubatud max kiirus, ikka on teavitus üleval. Kui palju on eestis peale ristmikke 90kmh märk? Ja vaatamata sellele, on Eestis lausa haiglaselt ülereguleeritud märkidega. Nt Tallinnast Pärnu tulles, Sauga rist, pole kokku lugenud, oma 30 (väga huupi pakkumine) märki vast ikka seal 100m peal :). Öösel kaugtuledega lausa päikseprille vaja.
Ints 1 kuu 1 nädal tagasi
Paar korda olen juhtunud peale kus tee ääres puude laadimisega tegelevad metsamehed panevad 30 piirkiiruse märgid üles ja jätavadki üles kui õhtul koju lähevad. Ja siis ongi 90se kiirusega teel järsku nähtava põhjuseta 30ga lõik. Kõik muidugi ignoreerivad seda ja teinekord ehk ei suhtu piirangusse tõsiselt ka siis kui see on põhjusega.
Panfilov 1 kuu 1 nädal tagasi
valdur, sa võib-olla lihtsalt ei oska liiklusmärke lugeda? Tõdval on pääle 70 km/h ala 80km/h piirang, mille all lisatahvel 1,2 km ja siis kui oled selle distantsi läbinud, natuke pääle Lokuti lautade ristmikku on piirkiiruse märk 90 km/h.
Märgistus seega igati korrektne, iseküsimus kui põhjendatud, aga ses lõigus on ka palju avariisid olnud sealhulgas raskeid.
Edu!
valdur1 1 kuu 1 nädal tagasi
Sorry, vist jäi tõesti märkamata, aga ega ma seda 80-t ei täitnud. Lasin edasi 90-ga kuni peale kiiruskaamerat oli 70. Vabanduseks - normaalses keskkonnas pannakse üles märk- liikluskorralduse muutus. Aga miks siis lisatahvel märgi all oli kui Lokuti lautade juures oli 90. Mõttetu risustamine. Aga võib-olla on tänaseks juba muudetud see 80 märk ja pandud soovituslik kiirus 80
Panfilov 1 kuu 1 nädal tagasi
Valdur, seal ju pole liikluskorralduse muutust! Piirkiiruse alandamine mingis lõigus pole liikluskorralduse muutus!
Viljandi mnt-l on nüüd tehtud seda, millest SB ülevalpool kirjutas, iga nurga pääle on pandud meeldetuletus käpardjuhtidele mis kiirusega peaks sõitma. Sest võib tõesti abi olla, kui muidu liiklusseaduse nõuded nii arusaamatud on ja ununevad.
Kas see nutijoobe või lihtsa pohhuismi vastu aitab, näitab aeg, aga maanteeamet vähemalt püüab olukorda parandada.
. 1 kuu 1 nädal tagasi
varsti oleme nagu ameerikas, kus liiklusmärkide asemel on selgitavad tahvlid kirjaga.
Peeedu 1 kuu tagasi
Eks see märgikultuur ole nagu on. Näiteks Tallinn- Narva maanteel on päris mitu kohta Idavirus kus peale mingi kõrvalteed on märk kõikide piirangute lõpp.Samas seal peateel nagu antud hetkel piiranguid ei ole mis lõpeks kuna kiirusepiirangu märk on varem all mõjukauguse tahvliga mis lõpetab kiirusepiirangu sadu meeterid varem.
Noh ega vasakpööret tegevast autost mööda sõita ei tohi nii, et äkki see loogika aga selle jaoks on omaette lõpu märk olemas. Samas on täna ohtralt teele värvi kantud ning tee nii lai tehtud, et vasakpööraja otsesõitjat ei sega. On muidugi praegu ainult aja küsimus kas jõutakse sellistesse kohtadesse saared ja muu füüsiline vasakult möödumise kraam ehitada enne kui see mood mööda läheb.
Aga pinnapealsete teadmistega keskmine ettevaatlik juht kes mõjutahvleid ei vaata ootab ikka 90 märki või piirangute lõppu enne kui gaasi lisab.
valdur1 3 nädalat 5 päeva tagasi
Eks kollane ajakirjandus on lõpuks märginduse paika pannud. Lugege www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/maanteeamet-karbib-suve-hakul-maanteedel-piirkiiruseid?id=85980733
Ja eriti kommentaare.
valdur1 2 nädalat 3 päeva tagasi
Vaat mis uute liiklusmärkide paigaldamisega välja tuleb:
epl.delfi.ee/arvamus/maanteeameti-osakonnajuhataja-selgitame-valja-milline-soidukiirus-tapab-vahem?id=86094679
Nii et mitte mingit osalust kohalikul omavalitsusel liiklusmärkide paigaldusel pole.
Nojah 2 nädalat 2 päeva tagasi
Väga hea teema. Kulgen isegi mööda Viljandi mnt Tln poole ja poleks seal Tõdva 80 märki (enne oli 90) küll tähele pannud ja muidugi mõõdeti kiirust. Niiet tänud Valdurile! Kes see ikka tuttaval teel samas kohas asuvaid märke vaatab alati, kuigi levib vastupidine arvamus, et võõras inime võib eksida võõras kohas, kuigi just võõras kohas vahid just märke, et sõita õieti. Samas on Tln poole minnes nö lõpumärgiks, vähemalt nüüd, 90 märk. Vaadates teiste tõmblemise järgi, siis muu sats ei ole seda 80 märki eriti küll märganud. Seal on arvatavalt põhjuseks tee ääres poest koju vms käijad, et iseenesest ok. Suures pildis pole me ilmselt harjunud nii lühikeste juppide kaupa erinevate lubatud kiirustega. Rannamõisa tee linnast välja on muidugi hea näide olnud. Lõpuks jòuamegi küsimuseni, kas 90 ongi mõtet panna järjest linnastuvate piirkondade äärde. Arvestame ka pooletoobiste juhtide arvu kasvu siia juurde, et lihtsam ongi pidev väiksema kiirusega ala. Vot, milline progress viimase aastakümnega!
valdur1 1 nädal 5 päeva tagasi
Veel üks tähelepanek liiklusmärkide asjus. Varem dubleeriti liiklusmärke (paremal ja vasakul pool) kiirteede (ühes suunas 2 ja enam sõidurida). Nüüd olen näinud selliseid märke ka tavamaanteedel. Kas maanteeamet on saanud riigilt kõvasti pappi igasugustele katsetele või on mõni maanteeameti juhtkonna sugulane hakanud liiklusmärke tootma ja riigiamet tellib temalt?
Miks on vaja peale asula lõpu märki panna liiklusmärk 90, kui Eestis on väljaspool asulaid kiirus 90? Kas eesti autojuhid on tõesti ameti arvates Äpud, või on see mõeldud Eestit külastavatele välismaalastele? Või on tekkinud lumehelbekeste põlvkond, kellele kõik tuleb "puust ja punaseks" ette teha?
SB 1 nädal 5 päeva tagasi
Lubatud kiirust näitavaid märke tuleb veel juurde. See on seotud nn tarkade autode tulekuga. Kuna auto peab hakkama juhti piirsma ja hoiatama ja õpetama, siis on autole vaja anda palju infot, nt see väristav gaasipedaal. Auto peab ju teadma, mis kiirus on lubatud.
Peeedu 1 nädal 4 päeva tagasi
Elukogemus näitab, et need märgituvastused pole siiski ideaalsed. Nendele arusaadavate märkide hulk on piiratud. Näiteks need millega olen sõitnud ei tundnud Eesti asulamärke ära ja mingit 50 hoiatust sissesõitmisel ja kadumist väljasõitmisel ei ole. Ka tuntud märkide tuvastamisel esineb neil vigu.
Pigem kuna gps on nutitelefoni näol nigunii taskus ja paljudel uuematel autodel ka ühendatud siis võiks see info tulla pigem mingilt virtuaalkaardilt kui igat autot kaheldava töökindlusega andurisüsteemiga varustada.
Eks neil valel pool märkidel ole ka oma mõte. Juht istub vasakul ja kui ta pikkivahet ei hoia eriti mõne bussi või veoauto ja ka kaubk vahel siis ta lihtsalt paremas tee servas olevatest märkidest midagi ei tea. Eks vasakul võib ka rekka antud hetkel märgi varjata aga tõenäosus märki näha palju suurem.
.... 6 päeva 12 tundi tagasi
Krt küll nüüd on neid 80 märke igale poole topitud. Jääbki mulje, et tasapisi kehtestavad enamikus eestist 80 piirkiiruse.
Aulemb 6 päeva 5 tundi tagasi
See oleks nagu märgitehase praak - telliti 90 ja välja tulid 80 märgid.
.... 6 päeva 4 tundi tagasi
või oli kuskil laos üleliigne kogus 30 märke- kleebiti rõngad ümaraks ja tuld.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.