Tüübikinnitusest

Jaanus 1 kuu 3 nädalat tagasi
Lugesin täna Postimeest ja artikkel tüübikinnitusest jäi koheselt silma. Räägiti topeltrataset kasutamisest rasketehnikal maanteedel sõidul. Kas meil maanteeametis tõesti on inimesed kes suudavad ainult oma kasti piires mõelda ja kui sellest kastist peab hakkama väljapoole mõtlema, lööb aju errorisse. Tegelen ise metsandusega ning oman hetkel ühte põllumajandustraktorit mis on metsanduseks ümber ehitatud ja õige pea lisandub ka teine masin. Masinatel on all lubatust laiemad rehvid mis on pärit nõukogude liidu aegadest. Kasutan neid rehve kuna nad on tugevad, odavad ja vedelevad juba sellest ajast ladudes. Samuti rikub lai rehv kordades vähem metsa pinda ja on pehmem ka mehel kabiinis olla (rikub oluliselt vähem töölise tervist) Mu masinad liiguvad maanteede peal ainult siis kui on vaja liikuda ühelt langilt teisele. Masinad mõlemad jäävad 8 tonni piiridesse ja see tähendab, et võin liigelda ka seal kus on piiravad märgid väljas. Treileri tellides reostan ma oluliselt enam keskkonda kuna treileriga veoauto paiskab atmosfääri oluliselt enam mürkained kuna põletab kordades rohkem kütust kui mu mainad. Samuti väikese firmana on see väga suur kokkuhoid kui saan masinatega omal jalal langilt langile liigelda.
Maanteeamet aga soovibki, et loodust rohkem reostatakse, et raskeveokid meie teid rohkem lõhuks ja, et selle tagajärjel oleks meie teed sellised peldikud nagu nad praegu siin Lõuna Eestis on. Mu traktori surve pinnasele on kümnetes kordades väikesem kui seda on raskel treileril. Aga kui politsei mind tee peal vastu näeb tulemas, plaksutatakse käsi kokku, et nüüd saab jälle väänata. Ja väänavadki. Trahv on väikesem kui ükskõik milline treileri arve. Kunagi küsisin ühe kitse käest, et mida ma siis pean tegema, hakkama rehve metsaserval vahetama või? See hirnus mulle näkku ja ütles, et jah. Aga enda mõistus seda ei võta, et mu traktor lõhub teed oluliselt vähem kui kitsaste rehvidega masin.
Milles see asi siis on kui teid ei soovita hoida? Milleks meil sellised jaburad sõna sõnalt seaduste järgimised?
Kui Soomes ja Taanis põllumajanduses töötasin ei puutunud mind ükski politseinik kuna nemad saavad aru, et topeltrattad rikuvad vähem teed, rikuvad vähem maapinda. Nendes riikides on muidugi liikluskultuur oluliselt kõrgemal tasemel kui meil. Soomes ja Rootsis tõmbavad autojuhid kitsastel teedel kas täiesti tee äärde või kui ei ole võimalust, ka tagurdavad niikaua kui saavad teed anda. Meil ohmoonid sõidavad traktorile ninaalla ja signaal surutakse põhja. Hiljem minnakse aga poodi ja kirutakse, et küll meil on ikka kallis toit Eestis.
Kõige jaburam point mis tolles artiklis oli, oli see kus mainiti ära, et paljudes euroopa riikides ei ole topeltrattad üldse lubatud. Noo milleks näiteks Prantsusmaal on vaja topeltrattaid kui seal põllumaad eeskujuliku kandevõime ja kõvadusega. Sellistes riikides ei olegi vaja. Aga see maanteeameti lollike ei tea kui palju maksab ühe kombaini maast kätte saamine. Mainin siis ära: 500-1000 eurot. Ja kui masin on päevas kaks kuni kolm korda maa all siis võib igaüks ise arvutada kui kalliks see läheb põllumehele ja kui kalliks selle tagajärjel läheb toit. Sama on metsandusega. Mu kliendid on reeglina inimesed kellel on väikesed langid. Kuna mu saan oma jõududega langile sõidetud, saan teenust teha veidikene odavama hinnaga, et kliendile veidikene rohkem raha taskusse jääks. Maantee peal tõmban alati tee äärde kui näen, et inimene soovib möödasõitu sooritada ja olen üldiselt viisakas juht.
Miks ei võiks politsei ja maanteeamet samamoodi olla viisakas ning seda asja veidi paindlikumaks muuta? Milleks esimese asjana koheselt hakata oma inimesi karistama? Miks ei võiks suhtuda kaasmaallastesse veidike rohkem mõistvamalt ja sõbralikumalt. Mõistate ikka, et iga karistus tõstab hindasid nii toidupoes, soojust pakkuvates asutustes kui ka mööblipoodises. Nii lihtne see ongi. Ükski ettevõtja ei soovi oma tegevusele peale maksta ja kui riik ühelt poolt nõnda julmalt ahistab, siis teisalt tõusevad ka hinnad kõigile.
. 1 kuu 3 nädalat tagasi
Seadustega on paraku see lugu, et erandeid on raske teha- siis hakkavad kõik omale mingeid erandeid välja nõudma. Et meil igal pool riigiametites just helgemad pead ei ole, see on teada- liigne euroagarus või ogarus tapab nö kohalikud tavad ja eripärad. Samamoodi võin mina kiruda, et igal aastal küttepuude hind tõuseb ja mina ei tea, kes sellest värgist suuremat kasu saab, aga mina saan ainult kahju. Et aga talvel sooja vaja, pean selle jama kinni maksma. Võib olla kaudselt ka maanteeameti bürokraatide tõttu.
valdur1 1 kuu 3 nädalat tagasi
Tegelik elu on selline et kui ütled selle politseiniku nime avalikult välja, kes sul metsaservas rehve (rattaid) käsib vahetada siis tulevikus nad seda enam ei soovita. Ja üldse tuleks tähenärijate nimed avalikustada, ehk see muudab ka need ametnikud inimlikumaks. Nüüd võiks veidi ka poliitpropagandat teha- valige ..., see lööb korra majja.
Jaanus 1 kuu 3 nädalat tagasi
To Valdur1 siiski kahjuks politsei täidab seadust, aga nojah kas just nii tüpselt on vaja.
To . Küttepuude hinnale kindlasti annab kõva tõuke just see, et meil üliagarad politseionud kaaludega ja auto alla sõidetavate trollidega rekkasid piiravad. Lõunas on asjalood eriti julmaks läinud. Mitmel korral on kuulda olnud, et kui masinal kaal lõhki ei ole siis lendab ment trolliga masina alla ja hakkab õlilekkeid kontrollima. Ja kui julged mendile öelda, et sul on kiire ja koorem peab aja pealt olema kohal siis leitakse kasvõi õlist niiske voolik ja väänatakse ära. Politsei kontrollib meid, aga minu küsimus on, et kes kontrollib politseid? Nagu on mulle soovitanud jurist, hoidke kindlasti telefon millega saab lindistada läheduses. Samuti ostke masinasse korralik videosalvestaja. Ja kui politsei teid kinni peab, filmige. See ei ole seadusevastane tegevus ning ülbest mendist võib imekombel kooruda viisakas politseinik. Ega pole meil maailma mõistes mingi eriskummaline riik. Samamoodi nagu teistes riikides, kasutab ka Eestis politsei mõnikord oma võimu ja positsiooni ära. See aga on seadusevastane ning selliste juhtumite jäädvustamiseks soovitan kõigil omandada korralik videosalvesti autosse ja telefongi videosalvestusfunktsiooniga taskusse.
Jah, sellest on kuradima kahju, et Eesti üliagarad ametnikud seda Eesti riigi eripära nii pingsalt välja üritavad juurida. Soovitakse Eesti muuta ühtseks massiks vist, kes teab.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.