Bioetanool E85

Tanel 3 kuud 2 nädalat tagasi
Kuna tänapäeval on bensiin segatud muutuvas protsendis etanooli bensiiniga ja erinevatelt autotootjatelt tuleb aina Flexfuel kütust tarbivaid mootoreid.
Kas Eestisse ei ole tulemas E85 etanooli müüvat tanklat. Gaasi tanklaid aina toodetakse aga kas ka etanoolile mõni galonka tulemas on?
Bensiinist samuti pea veerandi võrra odavam ja puhtam.
Statoil lõpetas Juuni 2008 etanooli müügi kuna Eesti Maksu- ja Tolliamet ei suutnud väljastanud biokütuste loale uut Euroopa Liidus kasutatavat kaubakoodi.
Huvitav oleks teada, kas nüüdseks on asi parandatud ja võiks loota, et tanklatesse ilmub sinine püstol
Jaz 3 kuud 2 nädalat tagasi
Rootsi sugulase kogemusele tuginedes rahalisest küljest pointi pole (täpsemalt - omal ajal ei olnud). Siis kui tema vastava seadistusega uue auto ostis oli see loomulikult kallim tavaseades autost ja kütusekulu ka suurem niipalju et kütuse maksusoodustuse nullis ära. Kõige rohkem oli aga teda häirinud kütuse puudumine maakohtades väiketanklates, kui oled suusa-kala-matkamees on see oluline. Oli müünud paati aasta vanusena ühele Stockholm taksojuhile, neil olid jälle mingid maksusoodustused mis muutsid selle kütuse kasutamise mõistlikuks.
Toonitan veel et jutt käib mineviku kohta, võibolla täna autod-maksud teistsugused. Tollal seda kütust tavaautosse kallata ei saanud.
Peeedu 3 kuud 2 nädalat tagasi
Mingil ajal Tallinnas isegi mõnes tanklas müüdi. Ja ei tasunud ära. Tol hetkel kui plaaniti oli nafta barrel kõvasti üle saja ja etanooli maksuvabastusega sai pakkuda lõpptootele konkurentsivõimelist hinda. Reaalselt kui müügiks läks nafta hind kukkus kordades ning sobivaid autosid liikus liiga vähe, et sellele saaks mingi äri rajada.
Nüüd paari kuu pärast on 10% piirituse sisaldusega kütus ainult tanklas saadaval kui just 98-t ei osta.
E85 oleks saanud taastuvkütuse kasutamise ülessepoole ajada kui oleks autode ja tanklate hulk piisav. Aga kuna seda ei juhtunud siis siis saavad kõik pisut piiritust paaki. Ja juriidiliselt on ikka taastuvkütte nõuded täidetud.
Eks selline kütusesebimine sebimine ole rohkem poliitiline kui majanduslik otsus. Brasiilias kus on tänu kliimale palju biomassi mindi piirituse peale juba ammu aga see oli rohkem rahanduslik küsimus. Kui raha on pehme siis tehakse otsuseid mis välismaalt sisseostmist piiravad ja võimalikult palju püütakse teha riigi sees. Seal kasutati vähemalt motoratastel isegi eraldi käivituspaaki kus oli piirituse bensiini segu ja peale käivitamist mindi puhtale piiritusele üle.
Tanel 3 kuud 2 nädalat tagasi
Soomes on E85 mõnda aega müügis ja sealne idufirma on välja tulnud ka bensiinimootoritele seadmega mis teeb tavalise bensiini mootori etanooli joovaks. eflexfuel.fi/
Antud vidin on isegi soome Motonetis müügil ning turgu on sellel omajagu.
Etanooli kulubki rohkem kuna antud kütus annab välja rohkem jõudu.

Autoleht võiks uurida kas äkki tullakse ka inimestele vastu ja tuuakse E85 müügile.
Peeedu 3 kuud 2 nädalat tagasi
Etanooli oktaanarv on kõrgem ja seega võib mootori surveastet tõsta aga kulub teda sellepärast rohkem, et kütteväärtus on bensiiniga võrreldes väiksem. Ning ka mõju igasugustele materjalidele on erinev. 10% piirituselisandust ei tohi selle pärast osadel autodel kasutada, et kütusesüsteemis on tihendeid jne mis piiritust ei talu. Nii, et vaevalt karbike probleemid lahendab ja kohe 85% piiritus sobib.
Aga mis vastu tulemisesse puutub siis kas mulle kui täna hommikul hea uni oli võiksin mitte tööle minna. On teatud reeglid ühiskonnas ja kui tühine vähemus midagi tahab mis pole majanduslikult põhjendatud siis öeldakse ei. Aga kuniks E85 on marginaalne kütus siis ei saa nõuda, et tanklad investeeriks lisamahutitesse ja tankuritesse.
Tanel 3 kuud 2 nädalat tagasi
Kui ei ole pakkumist, pole ka kliente
Pole ju mõtet osta tehnikat flexfuel süsteemiga, kui ühte kütust nagunii ei müüda.

Põhjanaabritel sõidavad isegi raskeveokid puhta E85ga
Jaz 3 kuud 2 nädalat tagasi
Nu ma siin margiesinduse teenindusjuhist sõbra lugusid kuulates julgeks ka väita et mingi elektroonikajuhtimine kõiki probleeme küll lahendada ei saa. Väidetavalt koguni saab suurtootjate unifitseeritud auto aju (ECU või eksin nimetusega?) süüte/segukooste jne reguleerimisega igas ilma nurgas erinevate kütusega ise hakkama, seega on mingi võlukarbike ikka veidi kahtlasem lahendus. See selleks, mittespetsialisti heietus lihtsalt. Mis aga fakt eelpool nimetatud härra väitel - nende firma flexifuel mootorid on siiski hoopis teised kui tavakütuse omad, klapid-pesad teisest materjalist jne, ikka täitsa erinevatest osadest mitmed sõlmed koostatud. Vastavalt ka kallimad, paraku.
Peeedu 3 kuud 2 nädalat tagasi
Riigiisad mõtlevad regulatsioone välja ja tööstus peab nendele järgi tulema. Kui ikka mingisse elurajooni kauplusesse piima-leiba diisliga ei tohi tuua aga piiritus või maagaas on OK siis piisaval suure augu tekitamisel peab autotootja reageerima ning vastavaid veokeid tootma.
Aga see ei tule kergelt. Pahatihti tuleb palju materjale välja vahetada kuigi võhikule näeb kapotialune samasugune välja.
Aga kuna lihtsurelik usub karbikestesse ja äppde imetegevasse jõudu saavad osavad ärimehed neid ka müüaa.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.