Mootori tüübid

Heinar 6 kuud 1 nädal tagasi
Ajakirjal palun lahti seletada auto mootori tüübid ja nende eelised, ning miinused. Näiteks:rida, otto, bokser, v tüüpi, mazdal oma lähenemine jne. Aitäh
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
Vahet tuleb teha, et on olemas mootori tüübid kütuse järgi. Otto ehk bensiinimootor ja diiselmootor. Bensukas ja mõnda sarnast CNG näiteks alternatiivkütust kasutaval mootoril on süütesüsteem. Diislil aga pole süütesüsteemi. Tema küünlad on eelsüüteküünlad ja ottomootoril on süüteküünlad. Ja see nö Madzda lähenemine on ikka sama mootor aga gaasijaotusel on teatud omapärasid. Aga eks teistel osadel ka. Nii, et see omaette inseneriteema.
Siis lisaks kas kasutatakse vabalthingavat või ülelaadimist(turbo kompressor jne)
Siis on olemas mootori skeemid rida, v(mida on erineva nurgaga) ja bokser mis ei sõltu kütusest. Ja lisaks veel silindrite arv millest ka palju sõltub kas mingi silindriskeem on järsku hes või halb. .
Nii ei saa päris mustvalgelt tuua välja mingi skeemi eeliseid. Mõne puuduse näiteks vähe silindreid ja mootor rapub saab ära nullida tasakaalustusvõlliga. Kui oleks mingi kindel hea ja halb siis oleks kõik valinud ju selle hea skeemi.
Pigem on palju firma traditsioonis ja tänapäeval on mootori gabariidid ka väga tähtsad. Bokser on madal näiteks. Põiki kapoti alla kuut silindrit on raske reas panna. V mootor on reasmootorist lühem jne.
viimase aja deviis on Vähem silindreid väiksem sisekadu ehk siis kütusekulu on loodetavasti väiksem ja juppe ka mootoris vähem. Massitootmises kus räägime sadadest tuhandetest tuleb ka sellest kui mingid mõne eurosed jupid on vähem tootjal kokkuhoid miljonites.
Nii, et jaga see küsimus kaheks kasutatav kütus ja silindriteskeemid ja tudeeri siis neid eraldi edasi.
. 6 kuud 1 nädal tagasi
heinar võiks natukene netis surfata ja kogu teda huvitava info ise üles leida. see ei ole keeruline.
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
Netis, et kuskile kiiresti jõuda peab ikka teadma mida küsida.sellepärast on vaja konkreetseid märksõnu. Nii, et väike eeltöö vajalik, et ikka märksõnu osakaks kasutada.
. 6 kuud 1 nädal tagasi
Märksõnad tõi ta juba ise välja. Tänapäeval on googeldamisoskus elementaarne, mu lapsed juba esimeses klassis oskasid netist infi otsida.
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
Ikka esimese asjana peaks ikka mootori tööpõhimõtetete ning skeemide asjast elementaarsed asjad paika saama. . Muidu jääd rägastikku seiklema. Mida täpsem on märksõna ning tead mida otsida ning elementaarsed tööpõhimõtted seda kiiremini ja otsesema vastuse saad. Võtad läbi nagu koolis. Tund Diisel versus otto. Ja teises tunnis rida, v ja bokser. Siis näiteks ülelaadimine. Segamini tarbides jääb asi segaseks tavaliselt. Inimese vastuvõtuvõime on lihtsalt piiratud. Kahjuks.
Mul üks tuttav ei saa aru kokaraamatute fenomenist. Kõik retseptid on ju netis saadavad ja ilma rahata. Aga tuleb ostata täpselt küsida. Kokaraamat on diivanil lösutades lehitsemiseks, et koguda ideesid.
cv 6 kuud 1 nädal tagasi
No kuule peedu... Mazda mootor on ikka väga erinev. Rootor ei sarnane mitte ühestki otsast tavalise R-4-ga. Lada, Lancia ja NSU pidasid seda lühikese eluea tõttu lootusetuks...
cv 6 kuud 1 nädal tagasi
Vabandust- mitte Lancia- see tegi boxerit. MB, Alfa, Ford, Toyota ja GM hoopis proovisid ka teha wankelit.
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
No rootormootor on jälle omaette teema ja meeletult vähe levinud ning marginaalne nähtus. Ka Mazda kasutab teda ainult ühel mudelil. Vast täna kui uued mootorid oma ketiprobleemidega ebameeldivalt vara üllatavad polegi nende eluiga väga hull. Aga omas ajas küll.
Mazda püüab ka kolbmootori puhul igasugu trikke leiutada. Seni pigem gaasijaotusses. Nüüd siis jälle Osaliselt diiselmootori isesüttimisega ottomootor. Aga kui küünlad nigunii töötavad nagu Autolehe info oli. siis kas saab olla kindel mismoodi kütus süttib.
juvo 4 kuud 3 nädalat tagasi
Ega tavatarbijale tänapäeval mitte ükski autosalong ei teata, mis mootoriga see müüdav auto on. Vahet teeb ÜKS ainuke element -kütuse liik tankimisava kaanel. Mootori mahuga on ammu pettismängud, ükski number pakiruumi kaanel seda ei paljasta, suhtelised numbrid on, eriti sakslastel . BMWd on juba kolmetsilindrised ja esisillaveolised, millest edasi rääkida. Kaasajal on oluline suur monitor ja selle suurus tollides on kõva argument auto ostuks. Just see on reaalsus, aga minevikus oli, jah, need tehnilised näitajad omaniku käsiraamatus-tsilindrite läbimööt, surve aste ja n.e.
. 4 kuud 3 nädalat tagasi
jaa jaa, tsilinder...
ja n.e
Peeedu 4 kuud 3 nädalat tagasi
Kuna nüüd kolm saksa suurt on oma mudelinimed töömahust lahti sidunud siis tõesti läheb liiga paljuks muude elumurede kõrval mootoritöömahte ka asjahuvilisel meeles pidada.
Müügimeeste sõnul huvitab kütusekulu pea kõiki ja minek natuke vähem. Aga muidu on elu ikka järjest enam vidinapõhine. Kuna uute ostjate hulgas on veel noori vähem siis saab sellel teemal rohkem üllatada. Aga järjest tuleb juurde kliente kes väga täpselt teavad mis peab selles suunas olemas olema.
autojuht567 4 kuud 2 nädalat tagasi
Minu autol ka 3 silindrit 1,2 liitrisena ja see on koos turboga- ei ole küll millegi üle kurta, sõita jõuab reipalt (palju jõudsamalt, kui mu eelmine 1,6 liitrine ja vabalthingav). Enamus jätkavad siit kohe ressursi juttu aga neile teadmiseks, et mul tõesti pole plaanis sellega miljonit sõita ja 200 tuhat peab ta kindlasti vastu, milleks on 10 aastaks mulle piisav
Peeedu 4 kuud 2 nädalat tagasi
Kahjuks saab öelda, et 200 tuhat peab vastu siis kui selle läbisõiduni on jõudnud kümned tuhanded antud mootoriga autod.
Viimasel ajal natuke vähem aga varem mingeid imelike ketimuresid juhtus mõnel palju juba 4-5 kümne tuhande peal.
Eraisik sõidab 12-15 tuhat aastas enamasti. Nii, et isegi garantii on pahatihti ajaliselt läbi kui jamad juhtuvad. Ning on ka vaks vahet kas mõni müügimees iga päev sadu kilomeetreid läbib mootoriga mis maha ei jahtugi või eraisik kes alustab iga päev vähemalt kahte lühikest otsa külmkäivitusega.
Nii, et mina küll ei julge tormata ostma kohe miskit uut ja erilist vaid pigem vana ja äraproovitut. Seniks kuni lastehaigused on uuel selgunud ja välja ravitud.
. 4 kuud 2 nädalat tagasi
Tänapäeval maksavad need pisikesed turbomootorid vähesõitnutena 1-2 tonni ning ei ole eriline kulu vahetusmootor peale tõsta.
Peeedu 4 kuud 2 nädalat tagasi
Kui auto on kümme aastat pluss vana siis paar tonni uue mootori eest moodustab juba päris korraliku investeeringu. Ja kommiraha eest keegi mootorit ümber ka ei tõsta. See tõstab kulusid veel sadade eurode võrra.
Samuti kust tulevad need vähesõitnud mootorid. Avariis hävinud kerega autodelt. Aga pahatihti on ninalaksud. Nii, et seal on küsimärk kas pole mingit mikropragu plokis jne.
Kui aga tõesti hakkavad 200 tuhande peal massiliselt mootoreid minema siis on lammutused nendest vähesõitnud mootoritest tühjad. See on alati nii, et asju mida palju kulub lihtsalt odavalt kasutatuna ei saa.
. 4 kuud 2 nädalat tagasi
Vaat Peeeedukene- maailm ongi selline, et kõik ei saagi alati kõigega rahul olla. Ja teine asi on see, et maailm on suurem kui eesti ning euroopa lammutustest nad ehk otsa ei saa. Praegugi võid ebayst neid igasuguseid osta. Ja kolmas on see, et 10a. ühte autot omada on juba igand. Enne pensionile jäämist tuleb uus auto osta ning siis pensi ajal hea poes käia. Siis jah võid edasised 10a ühe autoga sõita kui tervist on.
Peeedu 4 kuud 2 nädalat tagasi
Kui Euroopas piinab mootori enneaegne äkksurm siis ka seal neid mingil hetkel virnades ei vedele. Ise kunagi vajasin mootorit ja polnud midagi nii väga, et Saksa vahet iga nädal sõitvad sõbrad toovad muuseas ära.Ainus mis päästab on uute autode juppide kallidus. Kui Leedlatern maksab tuhandetes siis isegi pisikese kõksu puhul võib kindlustus auto maha kanda. Siis juppe rohkem saada. Aga samas kui elektroonika vajab kallist tutvustust omavahel tekkivad ka vahetuse puhul kallid probleemid. Nii mõnegi tänaseks vana auto puhul on kukepea vahetame teiselt autolt võetu vastu lõppenud esinduse kalli arve või auto surmaga.
Võib ju ärbelda, et kümme aastat autot omada on igand.Aga kui ikka vana esinduse poolt tagasi ei ostetaks kuna keegi teda enam ei osta oleks vähemalt meil neid uue ostjaid ka vähevõitu. Siis kas head sissetulekud või sõidad vana Kuusakoski hinda ja samal ajal kogud raha uue jaoks. Ja uue liisingumakse on valus, sest tema jääkväärtus nullilähedane.
Süsteem toimibki nii, et igal autol uuest kuni vanarauakaalu hinnani on ostja olemas.See võimaldab rohkem rahvast ratastel hoida ja kõigilt neilt raha korjata. Ega keskmise 15 aastase auto omaniku kütuseaksiis ja käibemaks pole halvem kui uue Mersu omaniku oma.
Peeedu 4 kuud 2 nädalat tagasi
Pensioniks uus auto soetada tundub hea mõte aga hiljuti ühel tuttaval kes sedasi mõtles lagunes 45 tuhande peal nukkvõlle ühendav kett. Auto kinni makstud, garantii läbi ning esimene hooldus tehtud väljaspool esindust. Õnneks jõuti kompromissile kulutuste osas aga kuna töölt inimest veel välja ei visatud müüs auto ja liisis uue kuniks veel tööl hoitakse.
Lihtsalt usalduse kadu. Ja ostis sellise vana põlve mootoriga, mida aastaid toodetud ja ilma turbota. Lootuses, et kuniks rooli keerata suudab vana kooli mootor totakalt alt ei vea.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.