Kümme aastat vana auto ja varuosi enam ei saagi...

Landy 7 kuud 2 nädalat tagasi
Sellise pealkirjaga oli viimases Autolehes artikkel, mis rääkis mõne automargiga seotud varuosade saadavus probleemidest.
Eks see ole tõesti nii auto margi, kui mudeli põhiselt väga eriev. Olles viimased 22 aastat Land Rover-itega kokku puutunud, siis ka siin on see mudelipõhiselt üsna erinv. Kuna jutuks olid juba mõned aastad tagasi tootmisest maha läinud mudelid, siis on mul nda kogemustest näited varnast võtta. Viimase poole aasta jooksul olen varustanud viit LR Series III 'e (toodetud 1971-1985) renoveerimisprojektideks vajalike osadega ning hakanud põrkuma kokku tõsiasjada, et mitmeid osi on rakse saada või neid enam ei teha. Seni õnneks küll pisiasju. Tõsi, mõned neist üsna tülikad ja taastamist takistavad. Hea,et sellistes olukordades on siiski õnnestunud kliendile rahauldav tulemus leida. Kuna antud mudeliseeria taastamine kogub üha rohkem populaarsust, siis näis kauaks veel ladudes osi jagub ning seda nii originaal, kui b-osadena. Seni ei saa väga nuriseda ning selle mudeli omanikud Eestis võivad end veel üsna julgelt tunda, sest "esmatabekaup" on jätkuvalat koheselt riiulist saadaval.
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Eks see on mudelite puhul erinev. EL-i reeglid nõuavad 10 aastat saadavust peale tootmise lõppu. Kui autot ikka miljonite kaupa toodeti siis on ka huvi varuosi toota palju pikemalt. Nii A kuiga B osana. Ja ei maksa unustada, et meie tänavapilt natuke nihkes. Oma autotootjatega riikides on alati patriotismist oma mudeleid ostetud ja mõni Eestis tavaline auto on Euroopa turul tegelikult väga pisikese turuosaga.
Oma kogemused Golf 1, 2 ja 4 baasil autoga ja hätta ei jäänud kordagi. Isegi omas ajas levinud mudeli puhul olid kiirelt vaja minevad kuluosad igas provintsipoes kohapeal. Mõnikord muidugi hinnakujundus on imelik. Näiteks kui oli vaja Golf 4 termostaadi korpust kuna plastikus pragu sees. Said ainult terve komplekti ja letihinnana üle saja euro. Võrreldes muude varuosadega sellele autole ikka kallis. Golf 2 uksehinge tihvt aga maksis ja oli saadav vaid esinduses üle saja krooni. Kaalu hinna suhtelt juveelipoe hinnad kahvatuvad selle kõrval.
Klassikute puhul tootjad isegi otsivad ja ostavad kokku üle maakera vanu diileri varusid. Näiteks viiekümnendatel Ladina-Ameerikas oli tarne pea pool aastat. Otse loomulikult tekkisid diileritel hiiglaslikud laod, et autod ikka käigus oleks Sinna on jäänud seisma tohutuid koguseid. Aga kui ikka on kultusmudelid nagu Mustang Mk1 mida samuti palju toodeti siis saab isegi põhjaplekke pool sajandit hiljem.
Mersu näiteks kilkab aastakümneid, et saab kõike. Joonised olemas ja kui vaja tehakse.Iseasi on hind ja tarneaeg aga eks 3D printimine vast kiirendab asja.
Aga kui auto lihtsalt tarbeese siis ei ole mõtet pikalt juppe toota ja kasumlikum ka kui teelt auto ära saab ja omanik uue ostab. Pika ea eelised on nende masinate puhul mille tehnikat palju toodeti olgu või erinevate markide mudelitena. Siis tootmisarvude pärast tehnikajuppe peaks kauemaks jätkuma. Ega keredetailide puhul garantiid ei ole aga ega tänapäeva tavaauto puhul suuremaid keretöid ette ei võetagi. See on liiga kallis.
Ahto 7 kuud 2 nädalat tagasi
Tuttaval mure Nissan Primera P10 sedaan 1.6 bens ja 2.0 diisel (91-95) tagumiste amordipadjadega. Ei B ei A osa.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.