Pikk garantii - kas ainuke kvaliteedinäitaja?

Sulev-Sander 8 kuud tagasi
Pikk garantii on ninu arvates hea vaid siis, kui sellest reaalselt ka kasu on. Olen kokku puutunud kahe autotootja garantiiga viimase 10a jooksul - Skoda ja Hyundai. Skodas kõik 3 juhtumit lahendati vaidlemata ja kiiresti. Hyundai puhul hakati jonnima, et autol juba 45000km läbisõitu ja rooliots on kulumisest lõtkuga ja selle vahetamine tuleb endal kinni maksta. Öeldi, et garantii katab ainult tehase poolsed detailide tootmisdefektid. Mis sellise pika garantiiga siis peale hakata, mida Hyundai müügimees rõhutas ja mille tõttu suuresti see ka ostetud sai?
. 8 kuud tagasi
Küsi seda hundai müügimehe käest.
Peeedu 8 kuud tagasi
Garantiid on pahatihti erineva sisuga. Mõnel autol läheb lambipirn ka selle alla mõnel on loomulik kulumine väga kummine. Eraisik kes 100 kilomeetri kaugusel tööl ei käi kingib autotootjale poole garantiist tagasi. Üldisel tundub, et arvestuse aluseks on 30 tuhat aastas. Keskmine meie eraautojuht sõidab poole või veelgi vähem sellest.
Palju kõmu tekitanud mootoriketid just selle pärast nii kõva vastukaja said, et garantii aastate poolest läbi aga läbisõitu pole ollagi ja hakkas tõlgendamine kas tootja vastutab või ei.
Kuni seadused Euroopas veel garantii kohapealt olid lahked siis Mersu andis aasta põhjendusega, et tootmisdefekt tuleb selle aja peale välja aga muidu ei juhtu midagi. See oli siis kui Mersud tõesti olid igikestvad. Samas USA-s vastavalt seadusele samad autod said toona 3 aastat garantiid nagu jaapanlastel kõikjal kombeks.
Vastavalt Euroopa seadustele on täna minimaalgarantii 2 aastat. Kuna garantii on argument paljude tavainimeste jaoks ostmisel(arvestades elektroonikat päris õige suhtumine) siis püütakse seda pikendada. Samas aga ei saa autot ka võrreldes konkurentida liiga kalliks ajada nii, et tuleb sisu lahjedada.
Kui mehaaniliste autode puhul oli probleemiks tootmisdefekt või konstrueerimisäpardus ja muidu eriti midagi rikki ei saanud minna muidu kui loll autot lõhkuv juht ja loomulik kulumine...siis elektroonika puhul ei tea iial.
Parm... 7 kuud 3 nädalat tagasi
7 aastat garantiid annab garantii edaskimüüjale 7 aastat autot hooldada! Saab tuludesse planeerida. Huyndai pakun oli siis Top autost, olen sealse asjanduse kohta kuulnud palju. Päris jamps et osasid autosid ei saa osta nende edasimüüjate tlttu. Näiteks Ford ja ka Volvo. Eks klientidel oleks ka võimalik asju muuta, kui vaid suu lahti teeks ja ka mõne krõbedama tagasiside kirjutaks.
valdur1 7 kuud 3 nädalat tagasi
7 aastat garantiid läbisõidupiiranguta. Kui sõidad 30 tuh aastas, teeb see 7 aasta pärast 210 tuh ehk 3 silindrilise turbomootori eluea lõpp. Kas saad enne garantiiaja lõppu uue mootori, millega järgmised 200 tuh. läbi sõita? Või lõpeb garantii mõned päevad enne kui mootor kokku jookseb ja pead oma raha eest uue mootori ostma. Mis osad veel kuuluksid garantii alla?
Nojah 7 kuud 3 nädalat tagasi
Mis udune eeldus see on, et 210 tuh on mootori eluea lõpp? Kui on tootja viga, siis ju garantiijuhtum. Vaevalt mõned päevad asja määravad, või on andmeid et just täpselt 210 tuh km on mootori lõpp?
Ahto 7 kuud 3 nädalat tagasi
Autolehes oli mingiaeg artikkel fordidest. Pm on mootor nagu tänapäeva käigukastid. Pole nn "avatav". Lisaks sellele on eeldatav tööiga 200-250 tkm.
. 7 kuud 3 nädalat tagasi
uus liitrine ecoboost mootor maksab ca kolm tonni, seega pole just hull väljaminek uus peale osta. iseasi, kas peale 200 000 sõitmist tahad veel selle autoga edasi sõita või ostad uue.
Sass 7 kuud 3 nädalat tagasi
Soovitan väikeste turbotatud mootorite nt. 30 000 km välba asemel vahetada õli iga 15 000 kilomeetri tagant - huvitav kui filtri & õli vahetan ise kas kaotan garantii? (hooldus intervalli ise ei nulli)
: Sass 7 kuud 3 nädalat tagasi
Oled õigel teel, garantii kehtib 30 000 km läbitöötanud õlile ja filtrile! Nii et hoia vana õli ja filter varuks, kui lähed korralist hooldust tegema.
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Mõnel margil saad ise lühema õlivahetuse välba esindusele peale suruda. Nii tekib hoole, õlivahetus, hoole tsükkel. 15-30-45 kui läbisõitu arvestada
Pahatihti ka reklaamitakse 30 tuhandet aga auto arvuti ütleb, et tegelikult pead palju varem vahetama.
Keegi eriti ei ütle selgelt mida arvuti arvestab. Vanemate autode puhul mõni elektroonik on arvanud, et arvestatakse ainult kütusekulu. Külmkäivitused ja külm mootor kulutavad rohkem. Samuti raskemas lastis autol ja suurema parema jala saapa puhul. Ja lubatud tonnid saavad ennem täis kui maanteel ühtlase kiirusega kulgedes.
Eesti keskmisel autol nii 30 tuhat läbi ei sõida. Enamikul lühikesed otsad ja kliima ka jahe enamus aastast. 20 minutit poes ja tänase külma ning tuulega juba mootor parasjagu jahtunud ning uus külmatsükkel läheb lahti.
Aga eks paljus on tegu reklaamiga. Andes lubaduse näe 30 tuhat või kaks aastat pole mingit hooldekulu. Ja tegelikult kutsutakse 22 tuhande peal hooldesse.
Sass 7 kuud 2 nädalat tagasi
Mul 2016 a. masin ja iga ~30 000 km peal kutsub hooldusesse. Ca. 5-10 käivitust päevas ja linnasõidud. Hetkel odol. 120 000 ja auto pole kordagi varem hooldusesse tahtnud.
Jaz 7 kuud 2 nädalat tagasi
Ma ei taha väita et kõigil markidel nii on aga mulle on küll sattunud sellised autod kus manuaalis peale hoolduse intervalli km-tes või "kompuutri järgi" on veel kusagil lisatud märkus "või kord aastas". Seda "vähemalt korra aastas tuleks ikka käia" on ka alati autot ostes soovitatud-mainitud. Tundub ka loogiline, no ei saa ei pere auto ega ka pensionärist esivanema massin mingit 30 tuh aastas täis, isegi ettevõtte nimel olev nö tööauto millega igapäeva asjatoimetusi ajan ja hobidega seotud sõidud teen - ka see saab vaid 20- 25tuh aastas sõita.
Ehk siis mul isiklikult pole sellest pikast intervallist küll midagi kasu ega kahju, korra aastas käin ikka.
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Kuigi meil firmaautol tuleb täpselt 30 tuhat läbisõitu aastas oleme nii škoda kuiga VW puhul lasknud esindusel arvutimõõtmise kinni keerata ja käime õli vahetamas 15 tuhande tagant. Ja kolmekümne taga siis põhihoole.
Oleme liiga palju näinud jamasid uuetel autodel pika õlivahetusega ja püüame seda vältida.
Paljus tundub see iga aastane hooldus on seotud autokaugete juhtidega kes vigu ei märka ja vajadusega märkida ära kivitäkked, et sa saaksid neid remontida oma raha eest. Või kui ei remondi siis saab keregarantii lihtsalt otsa.
Jaz 7 kuud 2 nädalat tagasi
Nojah, ega see tihedam õlivahetus kõiki muresid lahenda, õlivahetus on see mis ta on, muid hooldustöid ei tehta. Enda esivanemal autol mure, kusagil eespool vilistab, vahest. No kui mina proovin ei midagi, muidugi. Lõpuks siis sattusin kuulma, sõidu ajal, esimese parema ratta poolt tuleb. Oli just rehvivahetuse aeg, kui sinna läks palusin et laske pidurid ka õhuga puhtaks - tehti, ei vilise enam. No kuidagi tuli servises siis järgmine kord jutuks, seal kohe arvuti lahti, manual ette - pidurite puhastamine alles 60t/km juures ette nähtud. No meil auto juba 4 a vana aga läbisõit alles 30. Aga tolm, see ladestub-kivistub seal klotside vahel ikka. Need ajaga seotud hooldusasjad pole läbisõiduga üksüheses seoses lihtsalt, palju sõitev ja palju seisev auto on ikka nii erinevad et vajaksid tegelikult hoopis erinevaid hooldusintervalle. Aga noh, tarbimisühiskonnas pole see (pikaealisuse nimel asjade eest põhjalikum hoolitsemine) lihtsalt kellelegi kasulik.
PS. Hammasrihma vahetusel on ka mitte ainult läbisõit normiks vaid ka aeg. Minu vanemate autol siis 5 a. Kas see nüüd oli suisa nõue või soovitus ei ole meeles aga igatahes kusagil kuuendal või seitsmendal aastal vahetatud ta sai ja 120000 läbisõiduni oli siis veel tubli pool maad sõita:-)
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Eks omanike on erinevaid. Mõnda miskit ei häiri kuni auto liigub. teine oskab märgata, et miskit nagu teistmoodi. Muidugi väga tihti viga on hiiliv ja ei saa arugi, et miskit valesti kuna kõik algas pisitasa ja inimene harjub.
Hoolduses on alati küsimus kui palju tähelepanu pööratakse kontrollile või tehakse lihtsalt tuimalt nimekirja tööd ära.
Ahto 7 kuud 1 nädal tagasi
Nimetage esindus, kus tehakse autoga proovisõit pärast hooldust/remonti veendumaks, et kõik asjad on korras, või remont õnnestunud
valdur1 7 kuud 1 nädal tagasi
Aga kuidas sulle meeldiks kui näed linna peal oma autot, mis peaks olema remondis-teeninduses?
Kõik autod sõidavad ju tõstuki pealt parkimiskohta. Kui mehaanik midagi kuuleb-näeb, teavitab ta kindlasti klienti sest sedasi saab ta uue töö.
Nojah 7 kuud 1 nädal tagasi
Mulle meenub nt Möller Mustamäe, kus tehti proovisõit ka, aga ei meenu mis puhul see oli.
SB 7 kuud 1 nädal tagasi
Teevad proovisõite küll, mu ühe masinaga oli lausa 2 kurba juhust. Kord peale rihmavahetust ka prooviti, et kuidas masin ikka edasi käib ja lasti siis kõrvaltänavas rihm puru ja klapid pähe. Kulu neile üle 4000eur ja pidin 3 nädalat ootama, enne kui masina kätte sain. Ja teine kord sõideti proovisõidul tagant sisse. Ehk siis minu auto oli kannatanu.
Selge see, et peale õlivahetust ei teha proovisõite, aga nt kui miski veermikus, kastis jne, siis ikka veendutakse, et kolinad, sahinad jne hääled on kadunud.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.