Juhiabisüsteemide usaldamine

Panfilov 8 kuud 1 nädal tagasi
Hämmeldusega avastasin, et AL küsitluse vastuste järgi 46% autodest puuduvad elementaarsed juhiabisüsteemid. Kas tõesti on asi nii halb? Minu kunagisel '97 aastal toodetud Opelil oli nii ABS, ESP kui veojõu kontroll, kõigil järgnevatel autodel on juhiabilis aina juurde tulnud ja pean nentima, et ei sõida kõige uuemate masinatega, praegu peres 7 ja 3 aastat vanad masinad, millel igast mudru juhti abistamas.
Kahtlus on, et vastanud on juhiabidega nii harjunud, et ei märkagi, et sellised asjad autol peal on. Kuigi meie autopark on üks euroopa vanemaid, ei usu, et pea pooltel vastanutest on auto üle 20 aasta vanune. Või mine tea?
. 8 kuud 1 nädal tagasi
no ega keskmine autoomanik eriti teagi, mis seal kere sees peidus võib olla ja kui rahulikult sõidad, ei pruugi ka esp ja veojõukontroll rakenduda ning sõidadki uhkes teadmatuses uinunud päkapikkude olemasolust.
Aulemb 8 kuud 1 nädal tagasi
Mis siis juhtub, kui ainult niinimetatud juhiabidega harjunud autojuht ühel hetkel ei saa nende abide peale loota - tarkvara rike, kaitse läbi, väga halb nähtavus või mis tahes muu põhjus.
Kas siis jätkab juht ka sõitu ja loodab ikka nende abide peale või hakkab lootma vaid iseendale oskustele.
Kipun arvama, et need kes ainult juhiabidega autosid kasutanud, ei saa hakkama, sest auto hakkab käituma teistmoodi kui tavaliselt.
Kas sõidukiirus väheneb?
Kas pikivahe suureneb?
Kas elu alalhoiu instinkt hakkab tööle?
Peeedu 8 kuud 1 nädal tagasi
Heal lapsel on mitu nime. Praegu vist enamus ei vaata ABS-i, veojõukontrolli, stabiilsuskontrolli juhiabina.
Seda enam piduri-või roolivõimendit. Omal ajal küll.
Nii on tavateadmises täna juhiabi ikka mingi ise rooli keerav, pikkivahet jälgiv, pidurdav süsteem. Ehk siis süsteem mis mingil kombel juhib minu asemel. Ja kui turundusjuttu uskuda siis viie aasta pärast võimaldab mul nutifoni näppida kogu sõidu aja või lausa magada.
See, et rooli on kergem pöörata ja pidurdada kergem ning samas ei lähe ratas loha ning rehv kiirendamisel suitsema. Piiksuv tagurdusandur jne millest osagi on 95% igapäevaliikurites meil peal on nii tavaline ja seda lihtsalt ei peeta juhiabiks kui küsitlusele vastati.
Pigem ütleks, et küsitlus oli ebaprofesionaalne või tellija soovil kallutatud. Ka seda juhtub kui firma tellib ja püüab ära tõestada mingit väidet. Näiteks pärast hea väita, et vanad autod on ohtlikud ja riik peaks kuidagi sundima neist loobuma uute ostmise kasuks. Üks näide selles vallas on CO2 näitajad nende kasutamine maksustamiseks nagu mitmel pool on tehtud.
Tänapäeval kipuvad lobigrupid igale poole ja tihti on nende tellitud küsitlused juba koostatud nii, et vastused tuleksid neile sobivad.
Juht 8 kuud 1 nädal tagasi
Sõidan 99a autoga, millel ainus juhiabi on ABS. Ok, salongisoojendus ja roolivõim on ka.
Mis ma nüüd siis tegema peaks?
Olen oht kogu ülejäänud ühiskonnale?
Sass 8 kuud 1 nädal tagasi
Nähes kuidas sõidetakse siis võiks küsida, kas raudteed ületades vaatad paremale-vasakule? Ei, usaldad abisüsteeme foori & tõkkepuud :)
juht-le 8 kuud 1 nädal tagasi
Ei usu, et sa suurem oht oled, kui ilma selle ABS-ta. Seega ära tee midagi. Küsitluse tulemusena teame, et 44% omanikest ei tea selle olemasolust oma autol ja kah elavad ja sõidavad.
juht-le 8 kuud 1 nädal tagasi
Tõsiselt või? Selline ongi meie kirjaoskuse tase? Juht-le? Kas tõesti elementaarne käänamine on kooliprogrammist eemaldatud või õpetaja keelas kirjutada juhile? Kui pöördud Antsu poole, kas kirjutad Ants-le? Tiidule Tiit-le? Margitile Margit-le?
Aeg on vist sealmaal, et pagulased võivad lõpuks tulla- eesti riigi ja keele laseme me ise mönuga pöhja. Igatahes.
juht-le 12 tundi 8 kuud 1 nädal tagasi
Sisuline arutelu teemasse lugupeetud keeleteadlaselt....

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.