Ühistransport ja auto

Parm... 8 kuud 1 nädal tagasi
Tere,

Peale teie viimast artiklit Tallinnas mõõdetud sõiduaeagadest ühistransport vs auto, tekkis küsimus, etkas olete selle Hävitava hinnangu ka pealinna vôimudele edastanud? See näitab ilmselgelt, et mitte midagi pole tehtud, et saada busse liikuma ja autosid vähemaks. Bussiradasid napib igas suunas ja ega rattaga ka väga tore pole liigelda. Samas võiksite samad distantsid mõõta üle ka elektrirattaga, oleks huvitav teada, mis ajad sellega liigeldes tulevad. Oleks aeg, et inimesed oma autodest välja koliksid ja mòtleks ka muudele liikumisviisidele, kui grupiviisiline reostamine üksi autos istudes! Vilniuses on näha palju elektritõukse ja nendega saab ikka väga nobedalt edasi.
Aga jah selle artikli tulemused võiks vabalt olla tulevaste valimiste teemadeks. Reaalselt elab ikka Tallinnas väga palju inimesi ja keegi linnavõimudest ega ka riigis konkreetseid samme teha ei julge ega taha. Veame aga diislimekki ninna ja kõik kena!
Jõudu!
Peeedu 8 kuud 1 nädal tagasi
Kuna artiklis oli ka linnaisade heietused, et mida plaanitakse siis kindlasti suheldi. Iseasi kas Autolehe järeldusi taheti omaks võtta. Ametnikul on oma mugav tegevuskava. Tänav läheb remonti aastal 2020 ja siis teeme ning lahenevad kõik probleemid. Aga tegelikuses seda ei juhtu.
Pigem vägisi bussiradu tehes piiratakse autode kasutajaid aga samas võib olla mingi 5% elanike saavad ühistranspordiga kiiremini kui sõita tuleb ühe bussiga ja peatused on majade ees. See lihtsalt Tallinna mastaabis kus tuleb sama tänavapinda jagada on paratamatu. Auto on pargitud enamikel lähemale kui on peatused. Ühistranspordil on seisakud peatustes mida autoomanikul ei ole. Lisame veel juurde, et kuigi hommikul kui laste logistikat peres ei ole sõidetakse otse tööle siis õhtul väga tihti minnakse poest läbi. See tähendab jälle miskit haaki enamasti. Nii, et õhtul selveri kaudu on ajavahe veelgi suurem.
See on nagu maanteel. Kui buss peatub iga posti juures tekkib räige ajavahe aga ekspressiga Tartu, Narva või Pärnu sõites on auto ajavõit minimaalne. Eriti ettevaatliku juhi puhul isegi auto kahjuks, sest bussid võtavad maksimumi teeoludest ja lubatud sõidukiirusest.
nael 8 kuud 1 nädal tagasi
Parm, kes soovitab siin elektriratast või -tõuksi - see kõik on kena, kui päike paistab ja linnuke laulab. Aga aasta peale seda perioodi, millal teed lörtsi, jääd jms täis ja alla sajab väikeseid pussnuge, siis tahaks näha seda tõuksiga liikujat. Ühistransporti ega üldisemalt autoteid ei saa kavandada ilusate ilmade järgi.
Soojemas kliimas, kus lund on hommikul maas aasta peale umbes 3 päeval võib tõeti rohkem ratast ja muud liikurit propageerida, aga meil jätakse selle ikka puukallistajate veidruseks
Parm... 8 kuud 1 nädal tagasi
Taanis paistab ainult päike ja tuult pole ka! Naelapea pihta! Tubli, viis, võid istuda!
Ega kui ei taha midagi ja ideid pole siis saabki millegi kaela ajada alati!
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Arvatavasti meie liikluses kui kasutatakse jalgratast või tõuksi vigastatute arv suureneb. Esiteks nad on kiired ja autoliiklus säilib. See "äkki siin ootamatult tuli ette" võtab suuremad mastaabid. Õigeid rattateid ka vähe ja rulatajate jne kiirus on kõnniteel jalgsi liikujatest suurem. Vaiksed on nad ka.
Taani ja Hollandi rattakultuur on aastakümnete töö. See, et meil näiteks mõni tuhat hakkab roheliseks pigem muudab liikluse ohtlikumaks.
valdur1 7 kuud 2 nädalat tagasi
Kui autojuhid ei austa bussiradasid siis ei saagi ju Tallinna ühistransport liikuda kiiremini. Kui buss tahab taskust väljuda, mitmes juht annab talle teed? Tipptunnil?
Näiteks:
kell 17 Järvevanalt Tammsaare poole sõites on pööre Veerenni tänavale.bussirajalt. Aga buss võib sõita ka otse bussipeatusesse. Sinna sõita ei saa sest autojuhid on teinud endale Järvevanale lisarea otse sõitmiseks ja ootavad enne peatust liitumist pearajaga. Kui panna Veerenni tänava otsa liiklusreguleerija, kes suunab kõik bussirajal sõitvad autod sujuvalt Veerenni suunas, tekib takistus enne Veerenni tänavat sest liiklejad tahavad keerata peamisele rajale. Tekib ummik enne Veerenni pööret. Ei saa sõita ka need autod, kes tahavad Veerenni keerata, bussidest rääkimata. Nokk kinni, saba lahti.
Aga kiituseks Tallinna autojuhtidele. Mitmes sellises kohas toimub liiklus sujuvalt, st. vahelduvalt lastakse kõrvalreast (kiirendusrajalt) vahele. Praktiliselt liiklus isegi ei seiskunud.
Jaz 7 kuud 2 nädalat tagasi
Pole sellele probleemile muud lahendust leidnud kui kogu eluliselt vajaliku liikumise sättimine väljaspoole tipptunde.
Paar korda aastas unustan ära, satun tipptundi ja siis imestan et mida värki, siit-sinna nii kaua... et kes pagan ometi viitsib... miks nad kõik just sel ajal...jne.
No muud ei tee kui et hommikul lasen enne 8-t kodust jalga ja õhtul enne 6-te ei hakka tööjuurest liigutama. Kui rahulikum päev siis hommikul u 9.30 välja ja enne 16.15 jälle kodu poole, saab sõita. Lühidalt - ummikusse ei sõida.
Saan aru et kõigile nii ei sobi aga kes saavad sobitada tasub proovimist, ma ikka iga tööpäev tubli tunni nii kokku hoian. Oma inimestele sama pakun, tulge varem-minge varem, tulge-minge hiljem, pole vaja ummikutes passida.
Ühistransa? Jalgratas? Kodust-kontorisse-töökotta 21 km, ühest linna servast teise. Ei sobi eelnevad. Mootorrattaga (või rolleriga) saab, neist esimest ka kasutan, teine ei sobi kuna trassil mitu lõiku 70 lubatud, jääks jalgu. Aga ilmaga on nagu on nii et... ikka katusega ja 4 ratast.
Peeedu 7 kuud 2 nädalat tagasi
Tipptunni vältimine on alati hea aga paljudel töö seda ei luba. Samuti on tipptund õhtul suhteliselt pikk. Käiakse ju poest läbi. Hommikul aga tormatakse otse tööle ja tipptund lühike aga TIPUM. Aga õhtul rahuneb liiklus poole seitsme seitsme paiku. See aga tähendab pereaja kadu kui nii kaua kojuminekuni oodata.
Aga kindlasti peaks painlikuma tööajaga inimesed ise painlikumad olema ja rihtima töö alguse ja lõpu tipptunnivälisele ajale.
autojuht567 7 kuud 2 nädalat tagasi
Parm ja teised, kuidas siis selle rattaga (olgu või elektriline) enne tööle minekut lapsed lasteaeda/kooli viite? Peale tööd ka poest läbi, et pere kodus söönuks saaks. Kujutan ette, kuidas lasteaia laps pakiraamil ja koolijüts eespool raamil hommikul minema ja õhtul sama komplekt + poekotid kodupoole minemas....

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.