Autolehe autod

Nojah 9 kuud 4 nädalat tagasi
Ammu juba silma jäänud küsimus, viimasest lehest jälle meenunud, et km kulu arvutus teil puha vale auto hinna arvestamise osas. Viimases lehes toodud km kulu 33 senti/km ja lisaks, et kui arvestada sissemakset ja liisihgumakseid, siis 45 senti vms. Samas jäi teadmata, kas müük oli liisingu jäägiga või kallimalt? Tundus, et viimane variant. Ühesõnaga, te ei arvesta autode väärtuse langusega. Ehk siis ka ilma liisinguta auto väärtus langeb samamoodi nagu liisingautol (sel küll ka intressikulu) ja see on arvestamata erinevate autode puhul. Et asi oleks selge, pange see hinnalangus ja muud kulud eraldi veergudesse ja teie tabel näitaks midagi sisukamat. Hetkel nagu puder ja kapsad, miskit sealt järeldada ei saa.
. 9 kuud 4 nädalat tagasi
auto ostuhinna vms lisamine kilomeetrikulu arvutusse on täiesti mõttetu, sest siis võiks ju näiteks oma korteri igakuistele ülalpidamiskuludele (vesi, elekter, prügi, üür) lisada korteri osturaha ka- saame ühes kuus ikka üsna kopsaka summa. auto kulud on siiski need, mida ta igapäevaselt tekitab kütuse jm pudipadi näol. mis puutub sõidukilomeetrisse ehk otsestesse ekspluatatsioonikuludesse ostuhind? mind huvitab küll rohkem see, palju ta ühe paagitäiega maha sõidab. isegi piduriklotsid või rooliotsad ei morjenda oma hinnaga, sest need on tavalised kulud nagu seda on hambapasta või seep.
Nojah 9 kuud 4 nädalat tagasi
Toimetuse autode rubriigis aga on liisingukulu kulutabelisse sisse pandud, samas teistel autodel hinnalangust nagu ei arvestata.
Peeedu 9 kuud 3 nädalat tagasi
Eks inimesi eelkõige huvitab raha mis taskust läbi voolab. Seega kütus, kindlustus, hooldus ja kui on siis ka liisingumakse. See, et mingilhetkel tuleb auto välja vahetada on keerulisem teema.
Golf 4 liisingusse ei saa nii, et selle omanikul on sellises raamatupidamises eelis. Seega on tegu üürija ja omaniku võrdlusega.
Samas peab tõdema, et väga raske oleks jooksvalt sisse arvestada auto hinnalangust. See sõltub nõudluse pakkumise vahekorrast. Praegu on head ajad ja hinnad suhteliselt kõrged noorematele autodele. Kui juhtub mingi kriis ja pank liisingut laenu ei taha eriti anda siis langevad ka hinnad kuna neid kes on võimelised reaalset raha maksma on vähem.
Liisingu puhul mõeldakse välja mingi jääkväärtus aga see on suht konservatiivne. Nii, et kui majanduses midagi hullu ei ole juhtunud ostetakse auto tagasi jääkväärtusest kõrgema hinnaga. Ja enamasti vahe läheb järgmise liisingu sissemakseks.
Vanadel ja seega ilma liisinguta autodel sõltub hind paljus mudeli populaarsusest ja seisukorrast ning käärid vähemalt küsimise poolt on kaunis suured. Mõni pakub 500 ja teine 2000 eest müüa. Võta siis kinni millega tehingud tegelikult toimuvad. Keegi ei suuda kõik pakutavad autod läbi vaadata ja otsustada kas 2 tonnine on poole tonnisest neli korda parem. Ja kas see kallim osteakse üldse ära ja mis hinnaga.
Seega saab alles peale mahamüümist kui on selgunud ostu- ja müügihinna vahe ning see jagada läbitud kilomeetritega öelda mis maksis kilomeeter.
Kusjuures võib arvata, et mõni pühapäevasõitja puhul aastate jooksul on auto hinnalangus olnud vaatama turu keskmisest kõrgemale hinnale kallim kui sellel kes elas sisuliselt autos.
:( 9 kuud 3 nädalat tagasi
Auto väärtus on tema kiirmüügihind.
. 9 kuud 3 nädalat tagasi
Ostab ärikas sult täna kiirmüügihinnaga auto ära ja homme müüb x% kallimalt maha- piltlikult öeldes üleöö on auto hind või väärtus tõusnud. Nii käib tegelik elu autoturul.
Peeedu 9 kuud 3 nädalat tagasi
Teatud hulk autosid on alati müügis kõrgema kui osteti hinnaga, et äkki näkkab. See sogab turgu.
Hinnalangust ja kohati ka hinnatõusu mida mõni klassikukanditaat läbi elab on suht võimatu hinnata.
Kui võtta kasutusliising siis kui seal on fikseeritud lubatud läbisõit siis enamsõidetud kilomeeter on megakallis. Mitmed ka riigiasutused on oma vitsad kätte saanud ja praegu väga hoolega jälgivad, et seda ühegi autoga ei juhtuks.
:( 9 kuud 3 nädalat tagasi
. siis oligi auto hind hetkel selline, nagu ärikas selle eest maksis. Ostja määrab hinna. Kas su auto on müügis, või lihtsalt seisab, hinnalipik küljes.
. 9 kuud 3 nädalat tagasi
Lihtsalt autol ei olegi mingit väärtust- on ostja ja müüja vaheline kokkulepe. Nagu ka naftaturul, väärismetallidel jms. Vaba turumajandus. Aga eks ta vähe veider ole- minu käest ei tule teine eraisik seda miskipärast ostma, küll aga läheb pärast ärika juurde ja ostab kõrgema hinnaga kui mina teda algselt kuulutasin.
:( 9 kuud 3 nädalat tagasi
. Selles ongi ärika ja üheautomüüja vahe, ärikal on kõik, mis käeulatuses, müügis, tavaline müüja usub naabrimehe udujuttu, palju ta vana auto eest sai.
. 9 kuud 3 nädalat tagasi
Mina oskan hinnata auto seisukorda ja panen talle hinna, millega ta romuturul konkurentsivõimeline oleks. Loomulikult ei paku üle, sest kaine mõistus ütleb, et siis jäängi müüma. Ärikas tea mu autost halligi, ostjale aga kiidab taevani ning ostja jääbki uskuma, et saab keskmisest kõrgema hinna eest hea auto. Kuna mu autol siiski mõni pisivga on, ei pakugi ma hinnaga üle ja räägiksin ostjale neist nüanssidest. Kasvõi sellest, mida tuleks lähiajal teha, et kõik ikka kenasti toimiks. Ärikas räägi essugi asjast, tema ütleb, et auto on heas korras ja isegi hammasrihm vahetatud (ketiga mootoril...) ja ostja ongi õnnejunnis. Seega minu auto läheb müüki tonniga, ärikas ostab ta kaheksasajaga, paneb müüki pooleteise kiloga ja ostetakse ära 1,3 tonni eest- ostja kaotas kolm sotti (tegelikult oleks saanud minuga ka natukene tingida), ärikas võitis viis sotti, minul hea meel, et risust kiirelt lahti sain. Kõik on rahul.
Peeedu 9 kuud 3 nädalat tagasi
Ärikas teeb autopildid tihtilugu mõne esinduse ees. Lollikese jaoks on see argument kuna tundub, et müüki teostab esindus ja masinat seega kontrollitud.
Esindused ise tihtilugu kasutavad sama taktikat. Meie peres üks auto ei läinud ära ja läks sissemaksuks. Nädal hiljem kolmandik hinda otsas (mis oli ka 10% meie alghinnast kõrgem) ja piltide kvaliteet nirum aga taust esinduse spets fotoboks. Ja nädala pärast see auto enam ei olnud müügis. Samas sai masinale ring peale tehtud nii, et eriti esnduse suuri remondikulusid ei usu. Lihtsalt inimese jaoks vahe kas müüja autofirma või eraisikust naisterahvas.
Eks ärikatena löövad läbi ka tüübid kellel on vastav karisma.
. 9 kuud 3 nädalat tagasi
Ärika karisma on teada- mul teine ostja olemas ja kui kohe ära ei osta, jäädki ilma. Või mul pole palju aega, proovisõitu pikalt teha ei saa või ei tohi platsilt välja sõita jne. Loomulikult peab jutt ladus olema ning vigade asemel suunatakse jutt sujuvalt headele külgedele- elaknad töötavad ja rehvid korralikud ja õli just vahetatud ja roostet ei ole (see on makro ja kivikaitsega ära peidetud)
Peeedu 9 kuud 3 nädalat tagasi
Eks ostja ole ka selline nagu on. Mõni on saatnud SMS-i sugulastele ja siis eredas päikeses püütakse nende nõuandeid ekraanilt lugeda. Igaühel on oma arvamus mille mõte on, et kui siis ära osta. Rehvid pole kõige värskemad järgmine aasta väljaminek-ära osta ja nii kümnete kaupa. Arvatavasti ei saaks sellisest kollektiivsest spetsiarmeest isegi tuttuus auto läbi.
Sellisest koorist suudab läbi närida ainult ärikas. Aus omanik ei julge kiita, et kütust tuleb iga kilomeetriga paaki juurde ja mitte kunagi see auto remonti ei vaja. Ta teab, et võib aasta-kaks vahele jääda aga siis tuleb natuke kallim remont kui burgeri hind nigunii. Aga ostja kes paneb kogu raha auto alla tahab seda kuulda isegi parsa puhul.
. 9 kuud 3 nädalat tagasi
Tegelikult on oluline see, et läbisõit alla 200 000 oleks, siis läheb müük libedalt.
Nojah 9 kuud 3 nädalat tagasi
Viimases lehes Renault Traffic, kulu ilma liisingumakseta, ehk hinnalanguseta 23 senti/km vs Kia Sportage 33 senti/km. Mida sellest järeldada, kui Kia on koos liisinguga, ehk koos hinnalangusega + intress? Ja kas Kia puhul arvestati sisse ka müügikasum? Ehkk see tabel ei näita miskit.
Peeedu 9 kuud 2 nädalat tagasi
Arvestuses on jooksvad kulud millega autoomanik peab arvestama. Vahel võib sõita hulk paagitäisi ilma muude kuludeta kui oled näiteks kindlustuse teinud aastaks. Sama moodi võib hoolduse üle aasta paljudel autodel tootja järgi teha. Tundub nagu kulud ainult kütus aga tegelikus elus mingi hetk tuleb need võlad maksta.
Nagu tabelis näha haruldane ja väsinud Subaru millest võib-olla paljud rallit jälginud kunagi unistasid on kulukas. Ja liisingu ja kaskoga keskmise auto pidamisest kõvasti kallim.
Tegu on nö puust ja punaseks pikaajalise katsega mis sõitmine tegelikult maksab. Paljud ärpleja tüüpi inimesed muidugi peavad asja mõtetuks aga teades tegeliku autode seisukorda siis paljud vanemad luxmasinad on hooldamata ja käivad omanikule tegelikult üle jõu. Tuleb ainult pöialt hoida, et tegu poleks soodsalt hangitud edeva auto puhul raske avarii järel nurgataga ükesse taotud sõidukiga.
Asja eesmärk on näidata mida tegelikult ausalt tehtud ülevaatusega ja muidu korras auto kilomeeter maksab.
Ja arvestades enamike autode keskmisest eesti autost suuremaid läbisõite kuude lõikes siis isegi kindlustuste arvel võib tavalisel autoomanikul kilomeeter kalllimaks kujuneda.
Nojah 9 kuud 2 nädalat tagasi
Kõik oleks õige, aga liisingumakse ei võrdu tavaliselt pidamiskuluga, osalt on ju tegemist soetushinna järelmaksuga tasumisega. Kuna ilma liisinguta autol sellist järelmaksu ei arvestata, soetushind jääb üldse võrdlusest välja, siis seetõttu ei ole tabelis toodud masinate "kulud" omavahel võrreldavad.
Peeedu 9 kuud 2 nädalat tagasi
Loomulikult ei saa absoluutset täpsust enne kui auto on omanikutsükli täielikult läbinud.
Asja tuleb vaadata kui ma olen autoomanik siis millised on joosvad kulud.
Mina ostsin teise ringi auto reaalse raha eest. Ja see raha on läinud ning taga ei nuta. Pakun välja, et 9 aasta jooksul olen keskmiselt 500 eurot hinnalanguses aastas. Isegi vähe, sest masu tõttu oli soetushind pool sama margi uuema mudeli eest sarnase läbisõidu ja varustusega kui täna uuele ringile minna. Aga see pole ka raha mida taga nutan.
Osturaha läks arvelt ja sain oma elevuse ning edasijõudmise kätte. Hinnalangust lihtsalt ei tunne kuna mingi raha ei liigu.
Aga igapäevakulud ning vajalik rahareserv, et saaks ettetulevad normaalsed jooksevremondid tehtud puudutab küll. Kui remontimine liiga kulukaks läheb ning auto hakkab teele jätma siis lähen uuele ringile.
Nojah 9 kuud 2 nädalat tagasi
Tundub, et keeruline mõista. Peeedu, küsimus ei olnud, kas või miks sa oma auto ostu taga nutad või mitte. Autolehe tabeli näitel, kui antud Renault buss oleks ostetud hoopis liisinguga, siis oleks tabeli järgi selle pidamiskulud kohe terve liisingmakse võrra suuremad. Seega, liisingmakse lisamine pidamiskuludesse ei ole õige. Või on see tabel mõeldudki näitama jooksvat väljaminekut? Aga sel juhul ei näita see jällegi pidamise kulusid ja nende erinevust erinevate autode kohta, ehk üsna mõttetu tabel.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.