Automootori õlid.

EE 11 kuud 3 nädalat tagasi
Autoleht võiks kirjutada automootori õlidest põhjalikumalt.Mis õli kuhu sobib,miks üks õli on kallim kui teine kuid tähistus on sama.Shelli Pure Pluss õlid kas sobivad igasse mootorisse või ainult kui tootja soovitab.Kui markeering sobib võin asendada siiani kasutuses olnud õliga.Õlide valik on lai tootjaid palju kuidas leida see õige õli.Hinna ja kvaliteedi suhe.
. 11 kuud 3 nädalat tagasi
Sobiva õli leiad auto kasutajamanuaalist, abi saad ka hästivarustatud poodidest. Õigekirja osas aitab eesti keele õpetaja.
AndrusR 11 kuud 3 nädalat tagasi
Unustasid täpsustada, et mille tootja soovitab, kas auto või õli tootja? Kui õli tootja, siis on tegu oma käibe suurendamise sooviga, kui mootori tootja, siis asjad muidugi parema tooniga...
. 11 kuud 3 nädalat tagasi
Õli sobivuse mootorisse määrab auto valmistaja. Ka on paljudel õlitootjatel oma lubricant advisorid netis olemas ja sealt leiab sobiva viskoossusklassiga õli. See, millise tootja oma valida, on nagu jäätise ostmine- maitse asi. Aga ilmselt pole ka kõige odavam jäätis just kõige maitsvam. Ennekõike tuleks siiski kinni pidada vahetusintervallist ja vahetada pigem natukene varem kui hiljem.
Peeedu 11 kuud 3 nädalat tagasi
Tihtilugu on tootja oma soovitustes kinni lepingutest. Kui ikka Prantsuse auto siis kodumaine Total on nende jaoks loogiline valik tehases sisse valada ja esindustes hooldusel ka. Raha jääb perekonda rohkem.
Sedasi paljudel tootjatel on oma õlipartner. Vahel kui nähakse, et vanemate autode puhul hakkab tekkima meeletu ärahüppamine kuna hääletatakse rahakotiga ja tellitakse kelleltki nö Opeli õli. Odav ja jätab mulje, et kõige õigem kanister mida poest kaasa haarata. Suur kiri ju peal automargiga.
Sama on paljude toiduasjadega. Tellitakse poe nimelist piima ja jogurtit. See on soodsa hinnaga. Kes täpselt toodab on enamasti ebaselge. Vabalt kõrval olev tops on samast tehasest aga kuna tootja ei pea reklaamima oma toodet ja kaubamärki vaid need kulud lähevad poe üldisesse reklaamikuludesse kus ühe kaubamärgi all on asju tikkudest jumal teab milleni siis saab odavamalt müüa.
. 11 kuud 3 nädalat tagasi
ma pole ühegi auto manuaalis näinud nõuet kasutada teatud kindla tootja õli. seal on kirjas vaid nõuded õli viskoossusele ja vastavalt vajdusele kas dpf-ile sobiv, pumppihustitele vms. see on teine teema, kui õlikanistrilt loed teatud autotootjate nimesid välja- see tähendab, et antud autotootja on konkreetse tootja konkreetse õli tunnistanud sobivaks kasutamiseks tema mootorites, aga see ei tähenda, et ühegi teise tootja õli sinna ei sobi. sobib, kui vastab kehtestatud ja nõutud normidele.
:( 11 kuud 3 nädalat tagasi
Siin on vaks vahet, kas õli soovitab auto- või mootoritootja. Mootoritootja paneb paika õli minimaalsed näitajad, autotootja lihtsalt turundab mingit õlimarki. Sama hea oleks küsida autotootjalt rehvieelistust, arvestades sellega, millised testikaotaja rehvid on all uutel autodel. Tõsi, müüjad jõuavad enne müügisaali jõudmist tihti rehvid kohalikul turul soositute või rehvidiilerite soovitatavate vastu vahetada ja esinduste tagaukselt võib transpordirehvideks kutsutud "rämpsmarke" päris soodsalt saada. Õlidest veel, et hulk aastaid reklaamis üks margiesindus ja lausa trükkis kaubamärgi oma autode numbriplaadile õlibrändi logo, mida Eestis ei müüdudki.
Kaak 11 kuud 3 nädalat tagasi
Ei saa aru. Kes on mootoritootjad. Mootoritootja kattub ju autotootjaga, või on siis grupisiseselt mõned margid , miledel sama mootor. Ei usu , et näiteks VW soovitab ühte õli oma mootorile ja Skoda pushib mingit muud brändi. Ärihuvid ja lepingud neil ikka samad ju,
. 11 kuud 3 nädalat tagasi
siin on nüüd selline teema, et autotootja annab auto ostjale üle ühe tervikuna ning kogu hooldus ja remont on otseselt seotud antud auto tootjaga, mitte et mootoriremondi osas tuleb kuskile mujale pöörduda. ja üldjuhul on mootor siiski välja töötatud autotootja enda poolt ning see, et tänapäeval kohtab mõnda mootoritüüpi ka teise margi peal, ei tähenda midagi muud kui vaid seda, et antud margid on ühe kontserni toodang. sellistel autodel on üldjuhul ka alusvanker sama, erinevad vaid disain ja märk iluvõrel.
muruniitjatega on tõesti teine asi- pea kõigi peal istub briggs&stratton.
ja mis õlidesse puutub, siis maailmas on väga palju tõesti kvaliteetseid õlisid, mida siin ei müüda ja millest paljud üldse kuulnudki ei ole. meie turg on selline säästumarketi tüüpi- pakutakse odavat laiatarbekaupa, nö igale rahakotile midagi, samas suurt kvaliteedivahet neil õlidel (kallimal-odavamal) ei ole. auto hoidmise mõttes on nagunii vajalik õigeaegne õlivahetus ja mina vahetan alati pigem varem kui hiljem.
Mart 10 kuud 1 nädal tagasi
Kõige kindlam ja turvalisem on kasutada õli, millel on tootja homologatsioon - näiteks on sul uuem mersu diisel, millel nõutakse tootja poolt 229.52 5w30 õli, lähed poodi ja otsid vastava numbriga 5w30 kanku ülesse ja võid rahumeeli sisse valada, kuna see on tootja poolt testitud ja approval suure raha eest väljastatud. Pole vahet kas castrol, motul, valvoline või isegi addinol, kuna kui mb on andnud loa tootele, siis on see juba kvaliteedi näitaja, sest mb on väga ranged nõuded õlidele, et approval saada. Jaapani autodel on see õliklassi teema veits leebem, enamasti peab API standardile. Väga kasulik leht oilclub.ru, kes keelt mõistab, seal härrad ikka lasevad palju õlisid analüüsida ja see annab väga põhjaliku info õli koostise kohta, soovitan lugeda, kel huvi.
. 10 kuud 1 nädal tagasi
parim kaitse on siiski õigeagne vahetus. või natukene varem. õli pole nii kallis, et selle pealt koonerdada.
Peeedu 10 kuud 1 nädal tagasi
Praegu oleme olukorras kus tehakse spetsiaalõlisid mingile margile. Näiteks Castroli Fordi ja teiste õli. Muidu siltide järgi sama õli aga homologatsioon erinev.
. 10 kuud 1 nädal tagasi
olen kasutanud fordil seda spets formula õli 5W30 ja ka igasugu teisi- tegelikult ei ole mingit vahet. kui just mingit kindlat nõuet tootja poolt ei ole (näiteks ...W20), siis sobib suvaline 5W40 igasse mootorisse ja kahju temast ei sünni.
cv 6 kuud 1 nädal tagasi
BMW-ga olevat selline keiss, et mingis testis soovitati Castroli asemel hoopis Total õli sisse kallata- pidid ketiprobleemid kaduma.
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
Pidevalt on kuulda väiteid, et vaheta õlimarki kaob mingi probleem ära. Minu paari katse puhul pole see õnnestunud. Pigem kunagi jäi petlik mulje, et näe rüüpab vähem õli kuna tuliuus õli sees aga kohe varsti selgus, et samamoodi jätkub kõik.
. 6 kuud 1 nädal tagasi
Tegelikult tasub läbi lugeda Mihkel Naamsi raamat mootoriõlidest- saab ikka üsna palju targemaks.
Peeedu 6 kuud 1 nädal tagasi
Õlid arenevad kohutava kiirusega ja mõne vanema raamatu puhul võid saada mittekehtivaid teadmisi. Näiteks õli viskoosus. Selle W poolega on nagu kõik selge 0W vist pumbatav ja seega kasutatav miinus 35 kraadini kui mälu mind ei peta 5W kolmkümmend jne.
Aga võtame selle suve ehk kuuma õli poole. 30 sobis kolmekümneni ehk nagu möödunud aasta palaval suvel peaks kasutama õli 40. 30 piiripäev osa aega.
Samas on paljud firmad läinud üle õlile 0W-20. Klassikalise teadmise järgi nagu suveks õli liiga vedel aga meie suvi on suhteliselt jahe aga õli sobib paljude tootjate arvates ka Lõuna-Euroopasse. Lihtsalt vedelam õli vähendab mootori sisetakistust ja vähendab seega kütusekulu. Ja ju siis tootja katsetes on kõik korras kuigi klassikaliste õliteadmiste järgi peaks kuumadel suvepäevadel mootorisse tulema saalekolin sisse.
Nii, et ettevaatust. Palju on liikvel hõuka aja raamatuid kuna need olid odavadning sealt ammutatud teadmised on vananenud.
. 6 kuud 1 nädal tagasi
Seal raamatus on natukene rohkem tarkust kui sinu pinnapealsed teadmised viskoossusest. Viskoossus on füüsikaline suurus ja siiani pole seda veel keegi ümber defineerinud sõltumata nõuka aja olemasolust. Raamatust saad ka seda teada, kuidas õli määritavate pindade vahel sõltuvalt viskoossusest käitub. Nii lihtne see elu nüüd ka ei ole, et suvel kuum ja saaled hakkavad kolisema. Ja pane tähele, kuidas kirjutatakse sõna viskoossus.
valdur1 6 kuud 1 nädal tagasi
Naamsi raamat ilmus 1995. Kas siis oli olemas õli 0W20? Ei. Siit järeldus - raamat on vananenud.
. 6 kuud 1 nädal tagasi
Äkki enne loeks kui targutaks? Internetikeenjuseid on kõik kohad täis, aga oleks siis ka midagi võrdväärset vastu panna oma hariduse ja harituse vallas või elu jooksul mõni teadustöö ära teha, mõni akadeemiline kraad omandada, mõned raamatud kirjutada, olla rahvusvaheliselt tuntud teadlane jne jne- ei, kus sa sellega- valduri ja peedu taolised loevad kanistri pealt numbreid ja tulistavad puusalt, et see õli ei kõlba kuhugi. Ise ka aru saate kui madalal arengutasemel te olete?
Tegelikult mõttetu küsimus, sest loll ei tunnista iial, et ta on loll ja teab vaid seda, et raamatutes on kõik vale ja vananenud, õige mees teab asju iseenesest või ammutab tarkust saunas õlut rüübates.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.