Auto ehitus ja millimeetrid.

valdur1 1 aasta tagasi
Auto ehituses on näha et autod muutuvad pikemaks, madalamaks, kliirens tõuseb. Aga seda kõike ainult millimeetrites. Näiteks kliirens tõusis 19mm ja kohe räägitakse auto maastikuvõimekuse tõusust. Ma saan aru kui tõus oleks 190mm, saaks kuskil looduses hängida. Sama ka tagumise istmerea vahe suurenemine 50mm, kohe autotööstuses suur uudis et põlveruumi rohkem. Aga kui ruum suureneks 500mm, saaks ju autost limusiin? Põlveruumi normaalselt.
Maie 1 aasta tagasi
Sul on õigus, pikkus pole oluline, peaasi, et suur ja jäme.
väike vend 1 aasta tagasi
Ühelt poolt on see millimeetrite mäng reklaamiteema, st 20mm rohkem kliirensit on suur protsent näiteks 130st või 150st millimeetrist.

Teiselt poolt 50mm rohkem pea, jala või põlveruumi võib väga vabalt olla vahe selle vahel, kas autosse saamiseks peab akrobaat olema või ei. Või vahe tervisele kahjulikult ebamugava ja talutava salongi vahel (näit. Kui 8-kohalise Renault Trafficu teises reas oleks 50mm rohkem ruumi 2m pikale).

Kolmandalt poolt on see euroopa autotootjate justkui vaikimisi kokkulepe, et autode pikkus võiks üldiselt jääda 5m piiresse kui just tegu ei ole pikendatud luksusautoga. Seega on suur asi, kui salongis tuleb juurde näiteks 50mm mingit ruumi, kuid auto pikkus suurt ei muutu, jäädes ikka alla 5m.
Peeedu 1 aasta tagasi
Eks kliirens on oma aja ning teede peegeldus. Kui Volga GAZ-21 oli kliirens 190 millimeetrit ei räägitud mingist maasturist. Venemaa avaruste teedel polnud seda palju. Tagaveoliste Ladade kliirens oli kui mälu ei peta 173 millimeetrit.
See oli nõukogude autotööstuse tavastandart. Lääne-Euroopas samasugused autod olid 3-4 sentimeetrit madalamad ning ka täna 130-140 millimeetrit on üldlevinud. Mõnel väliselt maasturil teatud mootorivariandid on ainult 2-3 sentimeetrit rohkem. 170 pluss loetakse juba täna maasturimoodi olevaks.
Mis puutub siseruumi siis kuna inimese pikkus pidevalt kasvab ning samas vidinaid mida auto peab kohustuslikus korras sisaldama tuleb juurde siis keskmisel eurooplasel võib tagaistme 50 millimeetrit suurenud põlveruum olla mahun ei mahu küsimus.
Samas muidugi olgem ausad enamik inimesi pole autohullud ja reklaamjutu tegemiseks tuleb rõhutada lihtsaid arusaadavid asju. Sul on rohkem ruumi ning auto saab hakkama halvemal teel sobivad tavaautoostja kõrvade kikitamiseks.
papi 1 aasta tagasi
Kõik siin maailmas on suhteline. Näiteks 5 lisa-sentimeetrit istmeridade vahele annab ju kohe tunda - kui enne käisid põlved vastu esi-istet, siis nüüd enam ei käi. Sama ka 2 cm kliirensi tõusu - enne kraapis võibolla esistange vastu parkla äärekivi, nüüd aga läheb puhtalt üle ... Maasturiks see autot ei tee, aga abiks ikka.
Jaz 1 aasta tagasi
Meil oli ettevõttes kunagi mitu järjestikust põlvkonda Opel Omegasid. Väljast täpselt ühesuurused, seest aga...
Üks firma esimesi autosid oli kunagi mulle sõitmiseks antud, võtsin ühel hommikul teeninduse juurest firma omaniku ja tema proua peale - Kui palju siin ruumi on! - ütlesid ühest suust😆 Samade autode erinevate põlvkondade sisemus võib olla väga erinev, vanadel olid uksed- istmed õhemad jne. Turvalisuse kasvuga kasvavad ka polstrid.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.