Teema ettepanek Autolehele

Lugeja 1 aasta 1 kuu tagasi
Vahel kirjutab Autoleht vanadest autodest ja see on igati tänuväärt lugemine. Aga reeglina on tegu korda tehtud hobisõidukitega, millega vaid aeg-ajalt liigeldakse. Või räägitakse restauraatoriga. Või siis võetakse muidu garaažis seisev masin ja tehakse sellega nostalgiline reis – nagu näiteks tegi Kristjan Ojang oma kambaga.

Kõik ju väga tore lugemine, aga mina sooviks lugeda ka nii-öelda persoonilugu mõnes vanast Vene masinast ja selle kasutajast – eakast Eesti või Vene mehest, kes on oma truud sõidukit aastakümneid järjepanu argipäevaliikurina kasutanud.

Miks ta pole soetanud mõnda odavat, aga uuemat autot? Kuidas ta on oma eaka sõidukiga rahul, kuidas ta seda hooldab, kust leiab vajalikke varuosi? Kuidas on auto vastu pidanud? Jne. Juttu jaguks ju kauemaks.
. 1 aasta 1 kuu tagasi
Mingi uuringu võiks teha mopeedautode osas- millised on nende nõrgad küljed, kaua mootorid vastu peavad jne. Eestisse on neid sisse veetud küll ja üldiselt mugav lahendus, sest ei pea ülevaatustega jamama, aga karta on, et need sisseveetud on üsna romudeks sõidetud, kuid hind tundub siiski üsna krõbe olema.
Ahto 1 aasta 1 kuu tagasi
Võin öelda, et rattalaagrid on väga nõrk koht. Rummu ehitus on selline, et kasutuses on tavalised kaks radiaallaagrit, mis peavad tegema ka aksiaallaagri tööd.
Jaz 1 aasta 1 kuu tagasi
Küsisin oma Prantsusmaal elavalt britist semult et miks kohalikud neid põristajaid nii palju kasutavad, kallimad kui tavaautod ja kiirteedele asja pole, ruumiga ka pole nagu kiita jne. Et kas pole kindlustust vaja või automaks või lubade teema või....
"Nad on lihtsalt alati vintis!" oli vastus:-)
PS Hiljem selgus et jah, asjal ongi tõepõhi all. See on kas siis tõesti napsulembese eakama selli sõiduk, lubadeta noore katusega roller või...... üllatus-üllatus, pere teine-kolmas auto(aseaine) millega liigeldakse kui agregaatolek pole just parim. Ehk siis lubatust suurema promilliga siiski trahvi saad aga "kaante" kallale ei minda.
PPS Kõik andmed ikka semudevaheline jutt, ei pretendeeri absoluutsele tõele ja ei pruugi olla juriidiliselt korrektne.
. 1 aasta 1 kuu tagasi
Mina mõtlesin osta lastele, et 4km kaugusel koolis käia. Lisaks ka huviringid ja trenn, seega meie tasuta ühistransport ei haaku elu reaalsete vajadustega.
Jaz 1 aasta 1 kuu tagasi
Minu arvates mõistlik mõte. Kasutada seal kuhu sobib, kus vastavad liiklusolud. See moppauto mis igal hommikul Harkust välja pöörates Paldiski mnt liiklusvoogu pidurdab on ikka vales kohas. Kuigi seaduse mõistes kõik õige.
Jaanus 1 aasta tagasi
To: Jaz- Kuidas need minikaarikud tavaautodest kallimad on? Uue mopeedauto hinnad algavad 4500 eurost. Kuskohast nii odavat uut autot osta saab? Kui koha mulle teada annad siis ehk muretsen endalegi mõne nii odava uue tööauto ...
. 1 aasta tagasi
kustkohast sa leidsid uue mopaka 4500 eest? mina olen näinud hindu kuni 12 tonnini. see muidugi juba absurd sellise käki eest.
. 1 aasta tagasi
vabandust, eksisin, pea 15K tahvad uue eest. veelgi abusrdsem.
mulgimoto.ee/?product_cat=uued-mopeedautod
Jaz 1 aasta tagasi
Ma kirjutasin ikka konkreetselt Prantsusmaa ja sealgi vaid oma semu kodukandi kohta (Bretagne-Rennes-Morbihan, distrikt 56). Mis seal uued autod maksavad pole huvi tundnud aga pruugitud sõidukite puhul on mopeedautod hinnatumad kui sarnases seisukorras tavaautod. Minu näide on muidugi vaid ühe äripiirkonna kohta (Baden) kus semu perekonna paadipoe naabriteks on muude asutuste kõrval ka kimp automüügiplatse.
Siinset turgu ei ole uurinud aga küllap nt Auto24 vms sait annaks asjast ettekujutuse.
valdur1 1 aasta tagasi
Teema- Autoleht võiks käia või helistada või uurida autode hindasid plangult ja siis täisvarustuses. Ja seda muidugi võtmed kätte hinnas. Hea oleks kui lisavarustus oleks ka kirjas. Proovisin ise netis mõnda autot komplekteerida kuid näiteks võttes nahksisu, on see saadaval ainult lisavarustuse navi olemasolul, võttes klaaskatuse, on see saadaval 19 tolliste velgedega. Kokkuvõtteks, kui lisavarustusele kõik linnuksed lisada , jookseb komplekteerimine kokku.
Jaz 1 aasta tagasi
Meil oli kunagi ettevõttes nii et uutele autodele aastaks emafirmalt raha eraldatud aga milliseid ja mitu osta oli meie otsus. Siis sai ka neid linnukesi lahtritesse litsutud ja noh, sama raha eest said 2 või 4 Opel Astrat, ühed suht plangud teised siis tulede-viledega. Aga see oli ka aeg kus roolivõim olid lisa ja konditsioneer maksis 180000 maksva auto juures 15000 krooni.
Nüüd ilmselt nii suurt vahet enam olla ei saa, enamus vidinaid standardvarustuses olemas.
Peeedu 1 aasta tagasi
Varustuse küsimus autol on alati suhteliselt keeruline. Mis on kellad-viled ja mis vajalik või lausa hädavajalik.
Puhtalt südamega tahaks kõike aga osad asjad üksteist tegelikult tapavad. Kui on konditsioneer siis ei leia paljudel laeluuk kasutust. Klaaskatus näiteks maailmastandardist pikemal inimesel nagu siin on paljud jälle võib vähendada pearuumi lausa liiklusohtlikule tasemele mugavast tundest rääkimata.
Ratsionaalselt võttes tahab inimene seda mis eelmisel autol oli või millest puudust tundis. Ise pruugitud autot ostes tahtsin konti aga sain kliimaseadme. Nüüd tundub, et kondi sättimine on liigne pingutus kui autol aasta ringi 21 kraadi peal ja automaatika toimetab kütte ja jahutusega. Kui temperatuuri saab nupust ilma menüüdes rändamata reguleerida siis nagu pole nii vääti, et ei saaks pidevalt näppida aga kuidagi liigne liigutamine tundub.
Samas kuna tagaaknaid ei näpi siis on vändad ja võivad ka järgmisel olla.
Ainus mis tõesti PEAB olema praeguse mõtlemise järgi on püsikiirushoidik. Ja kui ette mõelda siis ega liiklusmärkide tuvasti ka paha tee. Ikka kipub mõni reaalajas maanteel kahe silma vahele jääma. Siis oleks hea kui auto näitaks tagantjärgi. Proovitud lahendused pole ideaalsed olnud aga kuna tean, et mul kipub maanteel konsentratsioon hajuma tahaks ikka.
Nojah 1 aasta tagasi
See on küll halb, kui isegi maanteel kipub kontsentratsioon hajuma. Seal ju segavaid liikustegureid vähe. Millega siis roolis tegeled, et ei märka märke? Järgmiseks ka jalakäijaid või rattureid tee ääres, edasi juba oma rida ja tulebki kaldumine vastassuunda ja jupid taga?
Aulemb 1 aasta tagasi
Ilma püsikiiruse hoidjata on vaja hoida ühte silma gaasipedaalil ja teist spidokal.
Ja siis ei jäägi võimalust, et teel oleval liiklusel silma peal hoida.
Jaz 1 aasta tagasi
Liiklusohutusteooriaid on igasuguseid. Mis artikliga mõõtmatus internetiavaruses tegu oli ei suuda meenutada aga tegemist oli siis ühe USA ülikooli vastavateemalise uuringu refereeringuga ja lühikokkuvõte oli ikka päris karm - nimelt väideti seal et mida suurema hulga abimeeste-muude mugavustega auto seda ohtlikumaks muutub juht (no lepime kokku et autod ei ole ohtlikud kuni nad autonoomselt ei toimeta, näiteks ei tule mulle kutsumise peale pubisse järgi). Lihtsalt juht tegeleb juhtimise asemel nn kõrvaltegevustega ja nii on kriitilised situatsioonid kerged tekkima.
Endal ka üks ratsarikkaksaanud semu, tema autol kõik need sõiduabid peal ja mis kõige hullem - ta ikka täitsa usaldab neid, minu arvates liiga palju. Sõidurea jälgija peale - ise meediaseadmesse. Kui väsinud, eessõitva auto järgija peale - ise meediasse... jne. Mina tema kõrval istudes tunnen end ikka jube ebamugavalt.
Tema "kontol" on viimase viie (?) aastaga paar allaaetud kitse, mõned maha sõidetud teepiirdepostid ja neid kriipse-kraapse mis ta oma iseparkimisseadme abil nii enda kui teiste autodele teinud on ei jõua muidugi kokku lugeda, kindlustuse püsiklient. Mul on juba refleks liikluses sama tüüpi-värvi autot nähes neist eemale hoida:-)

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.