Kuidas hindad jalgratturite sõidukultuuri?

Autojuht258 1 aasta 2 kuud tagasi
Jalgratturitega on see teema, et on normaalsed jalgratturid ja on sportlased... Esimesi austan- sõidan suurema külgvahega ja arvestan, et nad võivad vänderdada. Teised on profid- tehku sporti mujal, mitte liikluses või arvestagu napimalt möödasõiduga. Minumeelest pole avalin liiklus sporditegemise koht!
to autopede 1 aasta 2 kuud tagasi
Kuskohas rattatrenni siis tegema peaks? Kergliiklusteede kasutamine võimalusel on muidugi hea, aga kui see on koerasitutajaid ja lapsekärutajaid täis, siis seal trenni teha ei saa. Keskmine rahvasportlane-jalgrattur teeb trenni 6-16 tundi nädalas, iga 2-4 tunnise trenniga läbitakse 60-130 km - ilmselgelt on sellist marsruuti suht keeruline pakkida nii et üheski kohas ei kohtu ei autojuhtidega ega muude liiklejatega. Napikate tegemine on aga mõrvakatse igal juhul, varem või hiljem keegi jätab su autonumbri meelde ja tuleb sinuga sel teemal siis vestlust pidama. Üldse peaks keegi Eestis ette võtma ja selle 1,5m külgvahe seadusse raiuma. Praegu see justkui on ja ei ole ka. Mujal Euroopas on see ratturite poolt enam kasutatavatel teedel lausa meelde tuletatavatel liiklusmärkidel, meil on ka seda paar korda välja öeldud, aga seaduses on "ohutu külgvahe". Neljarattalised lambad aga peavad ainult enda ohutust silmas, nende jaoks on jah ohutu 10cm kauguselt mööda lennata.
Liikleja 1 aasta 2 kuud tagasi
Liiklusseaduse järgi vōin ma ka hobuse või eesliga teel liigelda. Ma ei saa aru miks see rattur alati ette jääb. Teeme eraldi teema, “sügisesed kombainid teel”, “aeglane maakonnabuss” ... Olgu, Eestis on väike tõenäosus kohata teel ratsaniku kuid kui see sama vihane autojuht peaks reisima oma liisingmasinaga kuhugi piiritaha, siis kuidas ta seal käituks.
Teeb euroopas (Prantsusmaa, Itaalia ... jne) napikaid, sest Eestis on tema arvates nii kombeks sest see on ju AUTO tee. Liigume edasi, näiteks mõnda Araabia või Aafrika riiki. Kihutan seal ka nagu Eestis, teen kaamelite vahel napikaid kui nad AUTO teel on. Ühesõnaga, meil siin on sõidutee mis on mõeldud liikumiseks kõigile, liiklusseaduse järgi. Osadel autojuhtidel kipub see ära ununema. Arvestage teisteja ja õppige liikluses olevaid olukordi ette nägema. Vannud natuke roolis omaette, paned suuna sisse, möödud viisakalt, kaotad mõned sekundid.
papi 1 aasta 2 kuud tagasi
Isiklikult mina küll täitsa mõistan autojuhtide vimma jalgratturite osas, eriti nende juhtide, kes sõidavad töökohustuste pärast. On ju selge, et näiteks laoplatsil tiirutades kaupa kohale ei vii, jalgrattur seevastu võib sõita siin ja seal või üldse bussi peale minna.
Njh 1 aasta 2 kuud tagasi
Kui jalgrattur sinu arust võiks bussiga sõita siis sama loogika alusel närvihaige autojuht võiks ka bussiga sõita. Miks tal sõitmiseks suurem õigus on kui teistel. Ja kui töö on selline aga närvikava ei luba seda tööd viisakalt teha, siis tuleb korstnapühkijaks hakata - sinna kindlasti ükski jalgrattur ei roni.
papi 1 aasta 2 kuud tagasi
Ilmselt oleksin pidanud lisama, et sama hästi mõistan ma ka jalgratturite vimma autojuhtide vastu. Need on lihtsalt nii erinevad liiklusvahendid oma olemuselt, et oht ja konflikt on sellesse kooslusse juba sisse kirjutatud. Varem või hiljem ikka keegi eksib, ei mõista või ei taha mõista ...
agarik 1 aasta 2 kuud tagasi
Tegelikult on veel (vähemalt) kolmas sort rattureid - pooletoobised. Siia kuuluvad nii mutikesed, kes paarutavad kergliiklusteel niikuinii sinu suunas, astu sa kuhu tahes ja hoia nii serva kui saad. Kui ka paaris või isegi kolmekesi kõrvuti sellisel kergliiklus- (ja tihti ka kõnniteel) sõitvad tibinad, ja siis pead sina astuma kuhu tahes.. Ka kergliiklusteedel vigursõite tegevad patsaanid, kes teevad napikaid inimestel selja tagant jne. Ja muidugi last but not least joodikraturid, kes vänderdavad sõidutee servast serva kuidas jumal juhatab ja tuul puhub..
Jaz 1 aasta 2 kuud tagasi
No ei ole meil see sportivate ratturite probleem nii hull. Saame ikka muidagi hakkama, lihtsalt mõlemapoolset viisakust on rohkem vaja. Isiklikust vaatevinklist (olen nii jalg-kui mootorrattur ja autojuht muidugi ka) ei saa aru trennitegijatest kes kimavad rahvast täis kergliiklusteel ja siis jälle neist trennitajatest kes kimavad maanteel millega paralleelselt jookseb puhtatühi kergliiklustee.... no ja veel vähem saan aru (kergliiklus)teede projekteerijatest kes lihtsalt ei eralda rattureid ja jalakäijaid, olgu selleks siis lihtsalt joon afaldil või siis füüsiline eraldatus nagu lõunariikides kombeks. No siin põhjas Soomes ka ikka eraldi teed on tihti, ühel jalutajad, teisel rattad-rollerid. Seal jälle minul see probleem et kummal ma peaks rulluiskudega liikuma, LS järgi jalakäija aga liikumiskiirus hoopis ratta-rolleri kanti... nu jah ei ole see seadusetegijate ja teedeprojekteerijate elu ka kerge, katsu kõigi meele järgi olla:-) Rohkem viisakust ja ongi probleeme vähem ja kõigil liigelda parem:-)

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.