"talveauto"

valdur1 1 aasta 4 kuud tagasi
Naastrehvi teemas tekkis uus teema mis käsitleb odavaid autosid , millega talvel hea sõita. Mida arvata sellisest "kokkuhoiust"? Märtsist novembrini sõidetakse "suveautoga" ja ülejäänud aja odava "talveautoga".(millel all kallid continental naastrehvid) Põhjus - suveauto (hobiauto) ei saa soolaga kokku ja ei roosteta. Ainult kas suveauto seisab samal ajal soojas garaažis pukkidel rattad üles tõstetud või hoopis maja kõrval lumehanges? Kevadeks on suveautol seismisest pidurid kinni, kettad roostes, kummipuksid haprad. Kas see on kokkuhoid või koonerdamine? Mida arvavad asjatundjad tänapäeva autode hoidmisest?
Nojah 1 aasta 4 kuud tagasi
Oleneb, mis see põhiauto on, mida talveks asendada odavautoga. Kõlab nagu mugava auto asendamine säästukaga pooleks aastaks, eesmärgiga hoida mugavat autot teadmata pikaks ajaks ideaalses korras. Ei näe aga erilist motivatsiooni kolida mugavalt, nt 15-30 tuh maksva auto pealt talveks "saani" peale. Viimane on ilmselt väiksema töökindlusega, rohkem remonte jm jama. Kui "saan" juba sobib, miks mitte siis juba terve aasta sellis(t)ega sõita.
Talveauto 1 aasta 4 kuud tagasi
Endal 24 aastat vana Sakslane, mis soola pole mitu aastat saanud. Seisab koguaeg välistemperatuuriga garaazis/kuuris..
Talvisel ajal vahest teeb mõne ringi külavahel kus soola pole. Vahel seisnud ka mitu kuud ilma liigutamatta, pole mingeid probleeme olnud veermikuga ega piduritega - Auto peab olema alt-pealt-seest TÄIESTI puhas, siis ei juhtu midagi.
Kui ikka rattakoopad paksult muda täis ja salong räpane, siis tulevadki rooste ja hallitus külla.
. 1 aasta 4 kuud tagasi
"Kevadeks on suveautol seismisest pidurid kinni, kettad roostes, kummipuksid haprad. "

Mis alustel sa niimoodi väidad? Mul üks hobiauto oktoobrist aprillini seisab õues katte all, kevadel käivitan, käin ülevaatusel ja kogu lugu. Ei mingit roostet ega mõrasid. Natukene olen autot kergitanud, et rehvidel ja vedrudel koormust vähendada, aga mitte nii, et rattad maast lahti. Külajutte on muidugi põnev uskuda ja levitada, aga kui ise asjast midagi ei tea, siis võiks suukese kinni hoida.
Ice 1 aasta 4 kuud tagasi
Eelmisega olen peaaegu nõus....
.....Aga tegelikult ei tohiks auto välitingimustes katte all olla, kuna hõõrub värvkatet ja niiskus jääb alla.
Kate on mõistlik panna, kui auto on kuivas garaazis.
. 1 aasta 4 kuud tagasi
No ei ole just tavaline sõiduauto ja kaetud nii, et kate vastu keret ei nühiks.
K 1 aasta 4 kuud tagasi
Mõtetu tegevus kui sellega nö igapäevaautot säästa üritatakse. Niikuinii tänapäeval peetakse igapäeva autosi reeglina 5 a kui liisingus on ja võibolla mõned aastad peale. Enne kui see auto ära laguneb tekib juba moraalne väsimus niikuinii ja tahad midagi uuemat saada. Isegi siis kui oled ostnud selle esimese ringi liisingu auto. Ei juhtu ka sellega midagi ja ei roosteta ta veel eriliselt isegi 10 a vanusena. Ja kes see sul ostes seda juttu usub et seisis talvel garaazis ja üldse ei sõitnud. Raha sa selle eest kunagi seda müües niikuinii märkimisväärselt rohkem ei saa. Auto on tarbeese. Teine asi on see kui on nö tõsine hobiauto mida talvel hoida ja igapäevaautoga sõita kui s.. suusailm on.
A 1 aasta 4 kuud tagasi
Äkki mõni tahabki sõita kevadest-sügiseni prillikiviga, mis särab nagu uus ja läigib?
Siis aitabki ainult "talverondi" ostmine.
Olgu sul nii kallis või uus auto tahes, sool rikub seda ikkagi.
Ise tõin endale suveks eraldi auto, pidi pool autot laiali lammutama ja korralikult alt ära pesema. Logarite ja stangede eemaldamisel kukkus sealt mitu kg muda välja, veermik ja põhi täiesti süsimust jne. Peaaegu kaks päeva läks selle "sõnniku" eemaldamise peale.
Nüüd hea võtta ja sõita suvel ilusa ilmaga randa või naisega teatrisse.
väike vend 1 aasta 4 kuud tagasi
Arvan, et suveauto vs talveauto on rohkem eelistuste ja sõidumugavuse küsimus, kui miski muu. St suvel ehk kui lund ei ole sõidab autoomanik ringi tagaveolise BMW või sport(likuma) autoga. Ning kui lumi tuleb maha ja külmaks läheb nagu praegune ilm, siis ajab garaažist või maja tagant välja talverehvidega maasturi või ka Audi quattro/Subaru/vms asja.

Pidin täna just tagaveolise sõiduautoga sügavas lumes ukerdama ning kinnijäämisega riskima ja tabasin end taas mõttelt, et kui lund ei ole, on tagavedu suurepärane kuid talveks peaks ikka odava quattro soetama, mis sest et sauansuurune maastur on ka olemas.
ert 1 aasta 4 kuud tagasi
Mul isal oli Mošše ja see seisis küll talviti pukkade peal. Talvel suvekodusse sisse ei saanud ja mis seal külmaga tehagi.
Endal on nüüd küll paar talve olnud suve ja nn talveauto. Vanusega elukorraldus ja reisimise vajadused muutuvad. Talvel eriti ei kipu kuhugi reisima ega ka kaugemale tööle. Lapsed samuti suured ja sõidavad juba oma autodega.
Sai hiljuti ostetud jälle uuem diisel ja siis alles avastasin, et sellel igasugu süsteemid nn keskkonna puhtamaks hoidmiseks jne. Ja, et see värk korralikul funksiks vaja sellele ka korralikult talda anda. Aga mida sa annad, kui ise pooleldi talveunes veedad! Siis saigi ostetud üks väiksem bensuga junn, et talvel väiksemaid otsi teha ja eidega poes käia ja seal uksed lahti jätta jne. Suur diiselauto jäi garaaži seisma ja suve ootama.
Siis tuli välja, et väiksel autol liiga madal esiots, mis kippus igale poole kinni jääma ja tuli mõte see välja vahetada. Lõppes see nüüd kõik sellega, et ostsin uue, diislist uuema ja päris suure isendi, bensukas, mugavate lisadega... nüüd uus probleem, et kas seda suve diislit on üldse vaja?
Aga on ikka hea võtta kohe garaažist suvekummidega isend.... kevadel saab siis proovida kuda on istuda vähe kehvema varustusega ja võtmega isendisse... jäin nüüd lobisema...
Skoda 1 aasta 4 kuud tagasi
Naabrimees ostis endale sügisel esindusest tutika Skoda Fabia.
Päris kena auto, kapotiall 1liitrine turbomootor mis üllatavalt krapsakas, sportlikumad stanged jne.
Umbes kaks nädalat hiljem kakkus aku maha ja vedas tuppa. Pumpas rehvid max rõhu peale ja jättis garaazi Skoda puhkama.
Talverehve ta autol ei ole, ega tule ka. Lubas sellega sõitma hakata, kui kevadel ilusad ilmad ja õues vähemalt +10. Igapäevaselt ajab oma asju 1992 aastast Golfiga.
Sellise omaniku käes säilib see pisike Skoda vist 30-40 aastat kindlasti.
Villem15 1 aasta 4 kuud tagasi
On 2 autot - üks talveks, teine suveks. Mõlemad tagaveolised, samad margid, samad mudelid, mõlemal tagasillas lukud, mõlemad bensukad, talveautol on töömahtu liitri võrra vähem. Üks seisab sisuliselt novembrist aprillini garaažis, seejärel saab tema koha teine.

Majanduslikus mõttes ta ei tasu ära (kahed hooldused, kahed ülevaatused, kindlustused peavad ka mingi aja kattuma), läbisõidud jäävad autodel väikeseks, kilomeetrihinnad kõrgeks. Samas, endal on mugav, kui talveauto saad suvel rahulikult ära hooldada ja siis esimese (ootamatu) lumega lihtsalt võtta talveks valmis masina garaažist. Ja kuue kuuga ei jää pidurid kinni, kui auto on hooldatud.

Olles seibideks võtnud 2002 aastal Eestist ostetud ja siin 200 000 km läbi uhanud masina ning võrrelnud seda samaväärse Itaaliast tulnud autoga, siis vahe on mäekõrgune. Seda soola-liiva-pigi segu on kõikjal ja see tapab varem või hiljem kere. Veidigi väärtuslikumat tehnikat on mõistlik hoida selle eest. Suvalist hall-diisel-metallik liisingrahvamasinat loputage rõõmsalt.
Pint 1 aasta 4 kuud tagasi
Tore väljend - liisingrahvas, aga vaata Villem mitte kõigil pole võimalust Rolls Royce, Bentley, Maserati või Porsche eksklusiivmudeleid kahekaupa garaaži alla osta. Kõik ülejäänu ongi paraku hall-metallik-diisel, mida "liisingrahvas" soolas-liivas-mudas-pigis leotab.
Aga meeldiv, et meie väikeses vabariigis on nii jõukaid mehi, kes selliseid kalleid masinaid paarikaupa uuena osta saavad ja seejuures lisingfirmale keskmist sõrme näitavad. Edu!
K 1 aasta 4 kuud tagasi
Kallite massinate ostjaid vaevalt siia foorumi satub.
väike vend 1 aasta 4 kuud tagasi
Villem ei maininud kuskil et tema kalleid masinaid paari kaupa uuena ostab.

Paarikaupa samade autode uuena ostmine on muidugi väga utreeritud näide kui just peres mingit erilist margilembust pole. Näiteks et talveks on naise nimel olev 110kw diisel-Volvo, mille liising on 300 kuus ning suveks on veidi vananenud ja rohkem läbisõitnud 300kW bensiini-Volvo sama mudel mehe nimel, mille liising on 400 kuus. Odavamate-vanematega aga miks mitte.

Eks kõik sõltub vajadusest ja sissetulekust. Mõne jaoks on turu tavapärane hall-diisel-metallik liiga kallis auto et äärmuslikes ilmaoludes seda kasutada ja talvel sõidetakse mingi vana panniga, millest kahju pole. Teiste jaoks on hall-diisel-metallik just sobivas hinnaklassis, et sellest kahju ei ole ning suvel sõidetakse millegi väärtuslikumaga. Kolmandad ja neljandad sõidavad hooajaliselt, kas siis suvel või talvel rohkem ja valivad sellest lähtuvalt 2 autot. Viiendad aga lähtuvad mugavusest-turvalisusest ja valivad suve- ja talveauto vahel valitsevate teeolude järgi.
Pint 1 aasta 4 kuud tagasi
väike vend, just sellest ma räägingi, et volvo=hall-metallik-diisel, mida "liisingrahvas" peab. Villem rääkis, et veidigi väärtuslikumat tehnikat.... Suvaline Volvo, BMW, Opel, Audi või mers selle kategooria alla küll ei mahu, sest see kõik on paraku "liisingrahva hall-metallik-diisel".
Edu ikkagi!
Villem15 1 aasta 4 kuud tagasi
Naljamehed.
Autode turuväärtus on ca. 3000 (suvemasin on vist veidi kallim) eurot ja vanus ca. 15 aastat.

Minu auto väärtus ei ole ainult turuväärtus eurodes. Asjal võib olla ka ajalooline, sentimentaalne või tarbimisväärtus.
Jaz 1 aasta 4 kuud tagasi
Kui auto on tarbeese siis on tal peamine tarbimisväärtus. Turuväärtus omab tähtsust vaid siis kui tarbimisväärtus hetkeomaniku jaoks otsa saab ja ta otsustab sõiduki võõrandada. Teine juhtum - kui läheb auto utiili õnnetuse läbi ehk siis palju kindlustus maksab (kui maksab).
Kui auto on hobisõiduk siis tarbimisväärtus pole üldse oluline, kõik muud väärtused aga on. Ehk siis oleme nõus sõitma väga ebamugava, miks mitte isegi vaid vändast käivitatava riistapuuga mis on meie jaoks lihtsalt lahe riist.
Siin on turuväärtusega selline lugu et ei ole mõtet ajusid nöökida, nii kindlustus kui turg on omanikuga teist meelt
ehk ei hooli omaniku väärtustest suurt midagi.
Nu ja siit siis kaks lähenemist: väärtustan sõidukit või mitte. Kui väärtustan siis siis hoian-hoolitsen ja ka hindan omas peas hoolimata muudest arvamustest. Kui ei väärtusta siis tunnustan muid arvamusi nagu turg-kindlustus jms ja oma pead sellega ei vaeva.
Eks meie väikesel turul on ka oma eripära - turu hind on selline nii ja naa asi. Rohkem mõjutab turgu ikkagi liisingfirmade jääkväärtuste tase. Suurematel turgudel kus rohkem uuena välja ostetud sõidukeid on emotsiooni osa ka vast suurem, omanik hindab autot rohkem isiklikust vaatenurgast ja müüb siis kah "saaks lahti" või "oikuiheaautoeitahagimüüaagaautomaksonsuur"-seisukohast lähtudes. Sellel turgude erinevusel seisab kogu kesk-euroopast imporditavate sõidukite äri püsti.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.