Kiirlaadiad ja tegelik elu.

Kaido 2 aastat 3 kuud tagasi
Mäletame veel kõik mõne aasta taguseid ajalehe pealkirju nagu “Täna avatakse maailma esimene üleriiklik kiirlaadiate võrk“. Nüüd aga näeme et see suur investeering mille üle me toona uhked olime seisab suhteliselt kasutuna ja ei teeni enda hooldus kulusidki tasa. Milles viga? Lihtsalt meil pole elektriautosid ja kui vaadata meie riigiisade toimetamisi siis ei tule väga juurde ka. Kiirlaadiate võrk on tore asi, kuid see ei toeta euroopas kasutatavat tüüp 2 kiirlaadimis standardit. Autod mida peetakse selles vallas läbimurdelisteks, nagu Hyundai Ioniq ja Opel Ampera, ei saavuta meil kindlasti edu kuna neid ei saa kiirlaadiates kiiresti laadida. Ioniqkul oleks ka taksona potensiaali. Kui jälgida autouudiseid ja uudiseid üldisemalt siis on selge et lähimad aastad toovad euroopas elektriautode vallas suure läbimurde. On ju soov paljudes riikides keelustada sisepõlemismootoriga autod ja enamus tootjate tohutud investeeringud selles vallas. Meie edumeelne e riik ei tohiks midagi olulist maha magada. Tuleks näha nn. suurt pilti ja mitte jääda imetlema juba tehtut. Kiirlaadimis võrgustiku annaks kindlasti moderniseerida lisades laadiatele erinevad pistiku tüübid. Riigil poleks ju ka keeruline vabastada elektriautod kasvõi viieks aastaks maksudest. Näiteks uue auto ostja käibemaksust. See oleks juba suureks abiks. Uut automaksu eelmõu vaadates elame me nagu teises maailmas ülejäänud euroopaga võrreldes. Peaksime midagi ette võtma et meie kallis laadimisvõrk ei seisaks kasutuna. Või las siis seisab? Raha selle ehitamiseks tuli ju taevamannana meile kätte?
elektrik 2 aastat 3 kuud tagasi
Elektraiautode sõiduulatus kasvab nii suureks, et suurt kiirlaadijate võrku pole vajagi. Kui ikka saad ühe laadimisega 500 km sõita, siis piisab enamikule, et panevad kord nädalas kodus juhtme seina.
Vanaisa 2 aastat 3 kuud tagasi
Ma olen ise väikestviisi elektriautode (ja mitte ainult autode, ka jalgrataste ja paatide) fänn aga noh, elektrisõidukitest on mul siiani ainult üks elektriline päramootor, seegi saab kasutust vaid manööverdamisel, sõit ikka dinosauruseverega käib.
Möödunud aastal oli kibe pakkumine, üks kaubik (100% elekter) oli müügis -50% hinnaga, kuna ettevõttele just oli vaja siis uurisin lähemalt. Eino ilus-kena, ainuke jama et see firma autoga akut kaasa ei müü, rendib ainult. Hea lahendus, lihtsalt lisakulu, lõpuks jäi kalkulatsioon ikka ja igatpidi fossiilkütuse kasuks + siis fakt et tavaauto on ilma igasugu allahindlusteta samas hinnas.
Tasuvust pole kusagil. Kui tasuvust ei ole pole ka turgu. Ma mingit müügitabelit hiljuti nägin, 3 elektrikat paari tuhande muu sõiduauto seas. Seal, kus raha teenitakse, ehk kaubikud-veokad-bussid - on üldse ühtegi müüdud? Ilma Kredexi toetuseta on see asi surnud mis surnud, seisab väheste fännide najal püsti. Seal pole tasuvus esmatähtis ja seega on ka nii asja enda kui ülalpidamiskulude hind teisejärguline.
Mis kodus auto laadimisse tavakasutuse puhul puutub siis see on õige, tuttavad saavad nii hakkama küll. Eeldusel, et kodus on piisav peakaitse elektrisüsteemis. Ja et kortermaja puhul üldse laadimine/selle väljaehitamine võimalus olemas on. Ja et peres teine auto ka on.
Mis aga kiirlaadimisvõrgu modimisse puutub siis see on üks teemadest kus mina lihtsalt aru ei saa kuidas saab olla pistikutele ülemineku tegemine ja tarkvara modimine erinevate autode jaoks nii keeruline et teise standardi autosid laadida ei saa? Ei ole ju tegemist näiteks USA 110v elektrisüsteemiga või muu taolisega, euroopa teema kõik, lihtsalt pistik on erinev. Reisile lähme võtame lennujaama poest adapteri kaasa ja saame hakkama oma telefoni-kaamera laadimisega teises ilmaotsas, euroopa sees autodega ei saa?
:( 2 aastat 3 kuud tagasi
Kui kiirlaadimispunktid ei leia tasuvust ega kasutust elektriautode laadimisel, siis kui uskuda täppe ja teadjamehi, siis tavalinegi autoaku vajab pidevalt järellaadimist ja miks mitte paisata KaupoMaailmas müüki üleminekud, et kiirlaadijatega tavalist autoakut laadida, kuna need ju teadupärast linnasõiduga kipuvad koolema.
valdur1 2 aastat 3 kuud tagasi
Kas Autoleht teeks selgeks, mis vahe on Eesti laadijatel ja uutel eurolaadijatel. Kas laadimine kiireneb? Kas uuel standardil laadimine on odavam? Meie praegustel laadijatel on ju mingi 3 faasiline pistik ka posti küljes. Lisaks sabaga laadimispistikule. Sinna saaks ju pista uute elektriautide laadija. Ja kui vaadata normaalsete el.autode (Tesla) laadimispostide võrgustiku siis mis pistikud sinna veel käivad?
Rix 2 aastat 3 kuud tagasi
Loen juba ei-tea-mitmendat korda, et elektriauto ostmine ei tasu ära. Kasutaja nimega Vanaisa siis nüüd siin konkreetses foorumis. "Tasuvust pole kusagil". Aga kas keegi on teinud ka arvutusi? Autoleht võiks võtta ja teha asja ära professionaalsel tasemel. Sest nii mõnigi arvutaja jääb pidama väga üldisele tasemele nagu ostuhind, ja ongi enam-vähem kõik. Tegelikult on veel väga palju asju, mis tasuvust positiivses suunas mõjutavad - näiteks pea olematud hoolduskulud ja elektri maksumus (kui ei kasuta kiirlaadijaid), auto kõrge jääkväärtus jne. Kui uute kaubikute pisikeste sisepõlemismootoriga autode mootori eluiga on ainult 200 000 (ja 1000 eurose turbo pead tegelikult vahetama juba 150 000 peal), siis näiteks elektritaksod on selle piiri Eestis juba ammu ületanud ja ei vaja veel mingeid erilisi investeeringuid. Lugege kokku ka teeninduste tunnid õli vahetamisel (ärimaailmas AEG = RAHA), diislitel AdBlue, katalüsaatorite, summutite, lambda andurite vahetused jne jne. Mina küll ei oleks nii kindel, mis on ikkagi soodsam.
Niisiis, kes tõstab käe ja teeb korrektsed arvutused tasuvuse kohta ära?
iirc 2 aastat 3 kuud tagasi
Isegi Venemaa on selles meist ees, sest seal võeti hiljuti vastu seadus, et igas bensujaamas peab olema võimalus laadida elektriautot.
nael 2 aastat 3 kuud tagasi
Rix soovib et keegi teeks põhjalikud arvutused, et elekrikas ikka soodsam oleks.
Ise tõi näitesse sisse elektritaksod ja nende olematu hoolduskulu - hästi ei usu.
Nagu Rix ise ütles äri paneb asja paika - kui elektriauto oleks soodsam kui bensukas/diisel siis miks suur enamus taksosid ikka vanamoodsad on?
Ehk siis ärimaailm on selle arvutuse ära teinud, mida veel vaja?
Rix 2 aastat 3 kuud tagasi
To: nael. Kindlasti ei soovi ma tõestada, et elektrikas on soodsam. Samas olen ma üsna kindel, et asi on piiripealne ehk väited stiilis "tasuvust pole kusagil" on oma aja ära elanud. Tasuvus on, oleneb mis läbisõidul. Ja oleks aeg minna üle Arvamustelt Faktidele. Arvamustega opereerides võiks samamoodi küsida, miks on juba mitu elektritakso firmat peaksid ju olema pankrotis juba? Miks on teised taksod vanamoodsad mina ei tea. Võib-olla on asi palju lihtsam me arvame. "Nii on alati olnud, töötav skeem, ärme muuda". "Klient on harjunud selliste autodega". "Läbisõidetud autol spidomeetrit kerida lihtsam ja maha müüa lihtsam kui mingit elektriautot". "Konkurentidel juba on elektriautod, ärme sinna segmenti trügi". "Nad tegid meile alla turuhinna pakkumise et oma margile linna peal tasuta reklaami saada". Pikaajalised ärisidemed, huvid, mõttelaiskus ja nii edasi.
:( 2 aastat 3 kuud tagasi
Kui sul on lihtsalt autot vaja, nimetame seda halvustavalt elustiiliks, siis pole mõtet tasuvusest rääkida - kas sul on auto või oled Kalamaja jalgrattur ja ajad udu, kui palju sa hoiad kokku autot mitte omades ja taksoga sõites. Selle asemel, et omada peres ainult ühte autot lootuses peresisese jagamismajanduse peale, tasub perekliima tasuvuse mõttes ikkagi naisele teine auto ja kui veel palju vedamist ka kolmandaks pirukas või kastikas ikka ära.
Vanaisa 2 aastat 3 kuud tagasi
Minu näide kõlbab ikka ainult minu puhul. Mul oli vaja väikeettevõttele kaubikut millega sõidetakse objektile, tehakse loodetavasti ikka tööd ja siis jälle töökotta tagasi. Kuna enamus objekte Tln ja töökojas suht võimas peakaitse olemas, samuti kiirlaadija kodu lähedal linna teises servas siis oli elektriauto üks võimalus. Juurde siis ikka see minu poolt ülal mainitud allahindlus 50% ehk siis hind sama mis kunagise Kredexi toetuse puhul. Mulle ei sobi, kokkuhoidu ei ole - seda väidangi. Et üldse kellelegi ei sobi ei ole väitnud ega kavatse seda teha. Taksofirmad ju sõidavad, ju siis tasub. Eks neil on suurim kulu kütus, minul pigem sõiduki hinnalangus ajas. Ei osta-otsuse üks argumentidest oli ka antud firma rendiakud (ei saa osta, rendid), see on lisakulu ja vähendab rentaablust.
Veel vastuväiteid, jälle ja ikka minu puhul: töökoja lähedal pole kiirlaadijat (lähim üle 5km),
ei saa vedada "saba", ei saa käia kaugematel objektidel. No ja teisest autost ei pääse, elektrikas EI ASENDA tavaautot, on lisaauto ja lisakulu. Veel üks küsimus millele mittekeegi ei ole osanud vastata - kui sõidan pehmel maastikul, mis saab siis? Viskasin emotsioonid võssa, kalkuleerisin ja kaalusin - ei tasu ära.
Ma tahan elektriautot aga mitte sellist!

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.