Rasvanöörist

ints 2 aastat 4 kuud tagasi
Lugesin selle nädala Autolehest mingi müügimehe arvamuseavaldust et rasvanööriga rehvis augu parandamine on tee pealt ära tulekuks ja õige meetod nt kruviaugu parandamiseks on ikka paikamine. Selline varjamatu müügitöö ajab ikka harja punaseks küll.
Taustaks - ma oman juhilubasid juba 26 aastat. 90ndatel töötasin autojuht/varustajana, praegu kasutan autot nii tööl käimiseks kui ka hobitegevuses, aastane läbisõit on juba aastaid üle 30 000km/aastas. Ma ei mäleta oma praktikast ÜHTEGI juhust kus rasvanöör oleks järgi andnud. Tõsi, rekka ja bussirehvid on teine teema, seal surve suurem, vastutus suurem jne - aga sõiduautol oma 2 atm'ise rõhuga on rasvanöör 90% juhtudest ok. On jah erijuhud kus vigastus on serva peal või liiga suur - aga neist me ju ei räägi. Ka artikkel räägib kruvist läbi mustripinna.
Julgen väita et enamus rehvitöökodasid teeb täna "vaikimisi" kruviaugu paranduse rasvanööriga ja pakub kallist paiga panemise teenust ainult kliendi soovil.
Ise olen sihukeste "müügimeeste" otsa kahjuks nüüd korra sattunud ja seega oskan ettevaatlik olla. Sattusin eelmisel aastal Mustamäe/Kadaka nurgal olevasse asutusse pooltühja rehviga et kiirelt probleemile lahendus saada ja edasi sõita. Oma paarikümneaastasest varasemast kogemusest ja tekkinud ootusest uinutatuna ei taibanud üle küsida et kuidas täpselt nemad seda rehvi parandada plaanivad. Kellad hakkasid helisema siis kui oli juba paarkümmend minutit kulunud aga autot ikka veel tagasi ei saanud - kui kaua see nööri panemine peaks aega võtma? Selgus et tüübid installeerivadki mu suht kulunud suverehvidesse paika - need rehvid oleks kuu-paari pärast niikuinii utiili läinud, nüüd see paiga hind kergitas selle vana rehvi hinna mul hoobilt mitmekordseks. Küsisin ka et miks nad ennem midagi ei maininud vaid kalli teenuse pähe määrisid - siis tuli ka mingi udune umbluu - nemad üldse rasvanööri ei pane ja see ei jää pidama ikka jne. Ehk siis mul 25+ aastane positiivne kogemus rasvanööriga on tegelikult petlik, ma ise nii loll ja ei saa aru et need peavad küll... Noh tore, vähemalt tean sellest kohast edaspidi eemale hoida.
Nöör 2 aastat 4 kuud tagasi
Minu auto rehvi hakati just nööri paigaldama, aga palusin, et pandagu ikka korralik paik.
. 2 aastat 4 kuud tagasi
Ma olen sõitnud nii, et kruvi rehvis ja alles siis, kui välja keerasin, läks tühjaks. Aga rasvanöör peab üldjuhul küll, endalgi kord niimoodi paigatud ja sõitis rahuga edasi.
Kaak 2 aastat 3 kuud tagasi
Sa Indrek ei ole artiklist päris õieti aru saanud. Küsimus on ka rehvi võimalikud vigastused tühjalt sõitmise tulemusena, mida saab kontrollida sisepinnalt. Ja rasvanöör ikkagi peab põhiliselt külgpinnaga. Võib-olla 70-80 logistades on piisavalt hea lahendus, aga Saksamaal kiirtee 3 reas ma sellist rehvi küll ei kasuta.
Taak 2 aastat 3 kuud tagasi
Küljel? Ikka just mustris on rasvanöör toimiv lahendus kuna paksust piisavalt !
Kaak 2 aastat 3 kuud tagasi
Ma peangi silmas mustris. Torke külgpinna külge jääb , nagu sa kirjutad, kui paksust on piisavalt. Paika ta ju ei moodusta rehvi sisepinnale, nagu rehvi maha võttes panna saab.
qp 2 aastat 3 kuud tagasi
Kui kruvi läheb sisse on lihtne-pinguta veidi ja sinna ta jääb. Mul sai uus kumm kõvera suure naela kusagilt. Töökojas nöör sisse ja kumm sõideti sellega nö siledaks. Sinna sisse jäid ka välismaised kiirteed. Kui kedagi huvitab.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.