Viimane rehvitest: kommentaarid

Kumm 2 aastat 8 kuud tagasi
Lugesin oktoobri viimasest Autolehest venelaste talverehvitesti ja tegin paar tähelepanekut.

1) Kirjutaja väidab, et ilmselt saanuks samad tulemused ka siis, kui rehvide mõõdud olnuks teistsugused. Mina mäletan ühest varasemast loost aga väidet, et piisab kasvõi väikesest parameetrite/olude muutmisest – sh erinevast rehvimõõdust –, kui tulemused võivad olla hoopis teised. Kahjuks ei meenu mulle, kas toona kirjutas seda Autoleht või lugesin/kuulsin seda teistelt asjatundjatelt.

2) Rehvi lõhkumise katse oli ääretult subjektiivne. Kas ma sain õigesti aru, et rehviga hakati järjest üle terava ääre uhama, kuni see lõpuks lõhkes? No see on ju loomulik: mida rohkem midagi väntsutada, seda suurem on tõenäosus, et see lõpuks katki läheb. Suurenev kiirus on sealhulgas vaid üks aspekt. Pealegi, võib-olla tabas mõni rehv teravat takistust järjest sama kohaga.

Lisaks sõltub siinkohal palju juhusest: on ju küll näiteid, kui näiteks õrn klaasnõu/pokaal/pudel maha kukub, aga terveks jääb. Isegi mitu korda järjest. Nii võib ka üks rehv paljuski heade juhuste tahtel paremini lööke taluda kui teine.

Asjalikuma tulemuse saamiseks peaks niisugusele rehvilõhkumise testile muidugi palju rohkem raha kulutama. Iga rehviga oleks lubatud üle ääre sõita vaid üks kord. Kui rehv vastu peab, tuleks sama marki rehv uue vastu vahetada ja korrata katset suuremal kiirusel. Nii saaks asjalikuma tulemuse.
. 2 aastat 8 kuud tagasi
mina lõhkusin ühe rehvi nii lihtsalt, et hakkas endalgi imelik- kuidas saab üks rehv nii õrnuke olla. aga saab- tegin autoga tagasipööret, kiirus oli ehk väiksemgi kui jalakäijal, ette jäi üks suurem kivi, millel nähtav terav nukk väljas ning rehvi küljega läksin sinna vastu ja ilus mitmesentimeetrine lõige sees. loomulikult õhk hoobilt väljas ning rehv ise kasutuskõlbmatu. seega kui lased kuskilt protektoriga üle, pole hullu, aga külgseinu hoia kui õhupalli nõela eest. pole vist raske kuskil parklas katkise äärekivi vastu samamoodi külg puruks sõita.
Kumm 2 aastat 8 kuud tagasi
Mis puutub rehvilõhkumise testi, siis rehvil Nokian Hakkapelliita R2 on olemas džiipidele mõeldud versioon SUV, mille puhul on rehvi väliskülg tugevdatud (Aramid-tehnoloogia). Nii et džiibi mõõtu rehvidel oleks see Nokian ilmselt palju paremini vastu pidanud.
:( 2 aastat 8 kuud tagasi
Enamusele mudelitele on ka kaubikuversioon, neid kasutavad paljud taksojuhid. Ka äärekivitrandiga.
K 2 aastat 8 kuud tagasi
Kaubikuversioon on kallim kui tava sõiduauto rehv ja nii palju kui mina näinud olen ei raatsi taksojuhid isegi korralikke tava sõiduauto rehve osta sõidetakse aastaringi pasteldega. Kallist kaubikurehvi ostust rääkimata.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.