Hilux vs. Navara

Madis 3 aastat 7 kuud tagasi
AL 46 (Kolme töömehe mõõduvõtt) pikapitesti lugedes pidasin oluliseks isikliku kasutajakogemusest Toyota võidusära pisut kärpida Nissani kasuks. Mitte, et Hilux oleks halb auto, lihtsalt kulusid ja remonti on rohkem kui oodata oskaks. Ostsin Hiluxi just tema legendaarse "pommikindluse" pärast, millest minu jaoks sai legend.
Artiklis on töökindluse lõigus mainitud turbo vilistamist, see pole mitte lihtne vilistamine, vaid turbo siis juba ei tööta ja edasi läheb asi ainult halvemaks. Minul tuli nelja aasta jooksul vahetada kolm turbot, kaks esimest garantii ajal. Remondi maksumus esinduses oli suurusjärgus 2700€.
Teine suurem probleem millega kokku puutusin oli vahekast, kui veovõlli tihendi lekkele õigel ajal jaole ei saa, on remont 1500€ ulatuses kiire tulema. Talvel külmaga jäi tihti kinni salongi ventilaator, täheldasin, et see juhtus muutlike ilmade korral (päeval sula öösel külm) kui auto paar päeva seisis. Mure pole kulukas, vaid talvel hommikul tööle rutates tülikas. Seda esines ka tuttavatel, millest julgen arvata tüüpviga.
Ökonoomsusega 2,5l diisel Toyotal küll ei hiilanud, minul ei õnnestunud alla 9,5l/100km kuidagi saada, kui tuua võrdluseks praegune Navara, siis sel on kulu tunduvalt võimsama mootoriga (2,5l; 140kW; 450Nm VS 2,5l; 88kW; 320Nm) 8,3l/100km.
Hooduse maksumused on samas suurusjärgus, ainult Hiluxiga tuleb hoolduses käia kaks korda sagedamini (15000km VS 30000km).
Pean tõdema, et Navaral mul sarnaseid probleeme kui Hiluxiga esinenud pole, vaid tavahooldused.
Seega minu kogemuse varal on sama perioodi ja sõitude korral Navara pidamine olnud oluliselt odavam, kui Hiluxi. Toyota hinnahoidmist arvesse võttes oleks siis tegu justkui sukasäärde kogumisega, kui Navara mees elab lustielu ja saab raha auto pidamise ajal mujale paigutada.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.