Kütusekulu

valdur1 4 aastat tagasi
Tekkis selline küsimus: Kui autol on 500kw mootor ja tippkiirus 350km/h, palju sel juhul kütusekulu on? Chevroletil 1,6 mootoriga sõites 160km/h näitab 25l/100km.
😈 4 aastat tagasi
1,6-se "võrriga" ongi 160-ga kulu 25/sajale,sest see mootor töötab"elu ja hinge eest"oma võimete ülemisel piiril! 500kw.mootor sõites 160-ga sisuliselt tiksub tühikäigul ja kulutab ilmselt vähem kui 25 liitrit😊,samas sõites sellega 300km/h on kulu ilmselt 40-80l./sajale😞
väike vend 4 aastat tagasi
Autoleht vist vahendas aastaid tagasi sakslaste AutoBildi testi, kus testiti autode kütusekulu tippkiirusel. Selle "võitis" Porsche Cayenne Turbo, mis võttis arvutuslikult 70L/100km kiirusel 270+km/h. Bugatti Veyron oma 750kW ja 407km/h juures võtab arvutuslikult 125L/100km (100L kütust 12 minutiga kiirusel 400km/h.

Nii et kütusekulu tippkiirusel sõltub massist, mootorist, ülekannetest, aerodünaamikast ja muidugi kiirusest.
😈 4 aastat tagasi
Juba vanarahvas ütles: jõud ei sünni tühjast!
Huviline 4 aastat tagasi
Kunagi võrreldi diiselmootoriga Peugeot RCZ ja bensumootoriga Porsche 911 kütusekulu - Peugeot-st võeti viimane välja ja Porsche (ilmselgelt tunduvalt võimsam auto) sõitis tal sama kiirusega järel. Nagu näha, ei ole kulude vahe üldse suur: www.youtube.com/watch?v=CB1rPYr0MBQ
rents 3 aastat 12 kuud tagasi
minu auto sööb kõik ära mis paagis (kunagi ikka)
Kiun 3 aastat 11 kuud tagasi
no mina olen õppust saanud ja võin kindlalt öelda, et nn. tehasenorm on hea näitaja küll, aga siis, kui sellele lisada veel üks liiter. Omast kogemusest tean, et kui minu autol on kütusekulu 6 l/100, siis praktikas kulub 6.5 - 7 liitrit ja asi kombes.
suleline 3 aastat 11 kuud tagasi
Jummala suhteline asi. foorumites siunatakese vag 2,6 v6 bensukat. Mina sõitsin 10-14 sajale,kallis naine mitte just kerge jalaga 7-9.
j.pp 3 aastat 11 kuud tagasi
Täienduseks praegusele kütusekuluküsitlusele: ma pole mitte ühegi oma autoga (töömaht 1,8-3 liitrit, turbotatud ja vabalthingavad, kõik bensukad) suutnud linnasõidul saavutada nii suurt kulu, kui tehaseandmeisse on kirjutatud. Tegelikkuses läheb 2-3 liitrit vähem.
Maanteel on asi täpselt vastupidi (või noh, lootust oleks lähedasele resultaadile vaid siis, kui töristada 89 km/h ja taganttuulega ning ühtki möödasõitu tegemata). Kui linnasõidul vähegi sõitmise aega ja teekonda valida, saan tulemuseks enam-vähem tehase antud keskmise kulu ja maanteel läheb tavaliselt u 1 l lubatust rohkem.
😈 3 aastat 11 kuud tagasi
Olen märganud oma autode puhul täpselt sama mida j.pp kirjutas👆
valdur1 3 aastat 11 kuud tagasi
5 augusti Autolehes oli tutvustus VW Passat GTE pistikhübriidi kohta., kus tehaseandmetel kulutab see 1,6-1,7 l/100km. Kuid Kristjan Soopere lisab artiklis, et tegelik on ikkagi 5-6 liitri vahepeal. Täitsa normaalne kuid 1,4 mootori kohta on see ju palju.
Kuidas siis hinnata ikkagi hübriidide ja pistikhübriidide kütusekulu? Uutel autodel on enamustel ju kompuuter peal, kus on näha , palju saab paagitäiega läbida. Nt. Citroen Jumperi 80l paagitäiega saab kompuutri arvates läbida üle 1000km. Mis ei ole muidugi reaalne. Aga kui võtame paagi mahu ja läbitavad kilomeetrid? Saamegi ju teoreetilise keskmise kütusekulu.
ssd 3 aastat 11 kuud tagasi
Mul Audidega hea kogemus.
1.8 vabalhingav, manuaali otsas.
Tehas lubab 8,5 keskmiseks. 12,5 ja 6,5L. Sõidan linnas tavaliselt, saan 13. Sõidan ökolt suvel, saan 10-12, sõidan suvel õhtusel ajal või öösel võin isegi linnas 8-10 välja pigistada.
Sõidan maanteel ökolt 5, normaalselt 6, tavaliselt 6-7, üle lubatu 7-8. Sõidab naine maanteel normi piires, möödasõite ei tee eriti kulu 6,5-7,5, sõidab linnas, kulu 13-14. Mida ma näen - temal rahulikum sõit, aga ei vaheta palju käike ja laseb rohkem nö piirajasse. Kuna sellel autol komput ei ole, siis need näidud vaid tankimise teel täispaak meetodil.

Teine auto. Automaat, 4WD. Diisel. 11L linn, 6L maantee, 8,7 keskmine. Sõidan mina- maanteel aeglaselt 5, normilt 5,5-6, üle lubatu 6-6,5. Linn, 10,5-14. Ummikus ja raskema jala korral 14-20 (näiteks Tallinnas). Samas õhtusel ajal või öösel pole võimatu sõita linnas 8-10 kuluga.
Kuna see auto uuem, siis siin on huvitav, et naine saab samad näidud, ainult kiirel sõidul on tema grammikene ökom, aga täpsemalt arve kõrvutades on keskmine kiirus tal siiski võiksem. Aga näen, et linnas ummikus suudab sõita kuni -2L ökomalt.
Kompu näit erineb +-2L keskmisest. Kui kasutada talvel Webastot, siis võib erineda näit keskmine +-5 liitrit.

Mida mu näide tahab öelda? Üks vana auto, teine uuem. Vanal autol püsib reaalne näit selle juures, mida ütleb tehas, uuel autol kõigub näit väga palju. Olenemata sõitjast, käigukastist ja sõidustiilist. Lisaks kasutan neid autosid nii Tartus kui Tallinnas.
Lisaks uuel autol on see, et kui minna maanteele, näitab et paagiga saab sõita 1000+ km, reaalselt saan linnas sõita olenevalt sõidustiilist paagiga 600-800 km. Vahest kehval juhul ka 400-600 km (näiteks linnas haagise vedu). Või minna pikamaa reisile mööda maanteid, proovida sõita seieri järgi 90 km/h (reaalne 82) ja kompuuter näitab isegi 1200 + km näitu. Ja ma olen sõitnud isegi paagiga tanklast tanklasse peaaegu 1300 km ära. Niiet kui vaja, võib ka öko olla.
Ma lihtsalt tahan öelda seda, et see kompuutri näit on selline, mida ma ealeski ei usu. Selle järgi ma autot ei ostaks, selle järgi ma järgmist tankimist ei planeeriks. Aga samas, nagu eelmine postitus küsimuse tõstataski, siis kuidas hetkel ajakirjanduses see kütusekulu hindamine käib?
Sellest ma aru ei saa? Kas see ongi, et võtame näiteks esindusest platsi pealt auto, paak on pool täis, nullime platsi peal kõik kompu näidud, mootor juba käib, lähme sõitma. Sõidame nüüd näiteks ümber tallinna (kui proovisõit käib heal juhul eestis ehk pole tõlkelooga tegemist) tund kuni kaks ja vaatame mis keskmiseks näitab? See pole ju õige. Või jäetakse see ütlemata ja kiidetakse vaid tehase kulu.
Ja siis inimene ostab auto ja siis kirub, et kurjam, 1.4 mootor ja rüüpab sama palju kütust, kui mõne mehe aastast 2004 3.0 Bensu mootor linnas, kuigi tehas lubab linnas kuluks kõigest 5 liitrit.
to valdur1 3 aastat 11 kuud tagasi
1.4 bensuka kohta 5-6 liitrit (Passati pistikuhübriidist käib jutt siis) ei ole minu meelest reaalseid kulusid arvestades sugugi palju, liiatigi ei ole Passat ju kõige väiksem auto. Neil hübriididel arvutatakse, jah, tehasekulu vist nii, et laetakse aku täis ja sõidetakse mingi ettenähtud distants, mis reeglitega on määratud. Reaalselt toimibki see siis, kui laed aku öösel täis ja sõidad päevas akutäie + võib-olla veel natuke. On ilmselge, et pikematel otstel sisepõlemismootori jõul ei anna elektrimootori olemasolu kohe 2-3kordset säästu!

//offtopic - teemaalgataja postituses "1.6 mootoriga Chevrolet" kõlab nagu 2.0 Scania või 300 g kaaluv täiskasvanud metssiga. Kurb, et pikka aega suurte jõuliste Ameerika autodega seostunud mark General Motorsi poolt ära lörtsiti. See ei tähenda, et need uued Chevy märgiga Daewood seepärast halvad autod oleks, aga lihtsalt kuidagi vastuoluline on see Chevrolet nime kasutamine neil.
:( 3 aastat 11 kuud tagasi
Autolehest on paar korda läbi käinud selle kütusekulu arvestamise metoodika, pole neid artikleid kõrvale pannud ja Autolehe enda otsing ei anna igaks juhuks midagi ehk ma ei oska lihtsalt otsida. Aga seda kulu tulebki nii vaadata - tehase andmetel ideaalsetes tehasetingimustes ideaalselt simuleeritud olukordades. On ka avaldatud AB oma reaalse katseraja kirjeldus, mis püüab kopeerida stendikatset reaaloludes, kuid kõiki etteantud näitajaid oli suurendatud ja pärast jälle võrreldavale suurusele taandatud. Kahe auto võrdlust samal distantsil on Autoleht ennegi teinud, aeg oleks määrata mingi reaalne rada, mida toimetus katseautodega ja teised enda autodega erinevates tingimustes läbiksid ja tulemused võrdluseks üles riputaksid. Siis saaks mingigi reaalse võrdluspildi, kus tulemused reaalselt kirjas ja omavahel võrreldavad, kirjas peaksid olema kõik tulemused ja keskmise arvutamisel kasutataks ikka mõõtmisseadustele allutatud reegleid, nagu ekstreemsete tulemuste kõrvalejätmine, kuid äramärkimine.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.