tuhanded kilovatid ajakirjas

valdur1 4 aastat 2 kuud tagasi
Kui palju peab autol olema KW, et sellega saaks sõita Tartust Tallina või vastupidi. Kas üle MW nagu soomlaste elektriautol? Või aitab ka 50 KW? Mida teha Eestis autoga, mille kiirus on 200 ja enam km/h. Ainult ringrajale või kiirendusvõistlusele? Ettepanek Autolehe toimetusele, iga päev ühel ja samal ajal sõidab erinev toimetuse auto Tallinnast Tartusse ja võrreldakse aja võitu, kütuse säästu, ohtlikke möödasõite ja teisi LE rikkumisi. Või on lihtsam võrrelda Tallinna linnas sõites aja ja kütuse kulu mõõtes ühest servast teise. Pole vaja mingeid saksa autoteste, mida võidab tavaliselt saksa auto.
Tann 4 aastat 2 kuud tagasi
Igivana teema: kas auto on tarbeese või midagi enamat. Valduri jaoks on tarbeese ja polegi midagi valesti. Mõnede Autolehe lugejate arvates on auto aga nähtavasti midagi enamat, mistõttu omandavad mõtte ka 1MW autod ja muud "üle 50 kW"-autod.
to Tann 4 aastat 2 kuud tagasi
Väga õige. Loomulikult on auto ennekõike ju tarbeese, aga miks ta ei võiks olla samal ajal ka midagi enamat kui 50 KW liikur. Sõltub muidugi ka millist massi see 50kw edasi vedama peab.
Turbo 4 aastat 1 kuu tagasi
Tolmuimejal on kw, autol on hobujõud.
Turbo'lile 4 aastat 1 kuu tagasi
Vaata oma auto registreerimistunnistust! Palju Sa seal hobujõude näed?
Tann 4 aastat 1 kuu tagasi
Kahe käega "hobujõudude" poolt!
🐎 4 aastat 1 kuu tagasi
Mina ka nelja jalaga poolt!
. 4 aastat 1 kuu tagasi
Ühik "vatt" sai oma nime aurumasina leiutaja James Watti järgi ja võeti kasutusele 1889. aastal.

seega kas on mõtet punnida nii vana mõõtühiku vastu ja teha nägu, et hobujõud on eestimaalasele hingelähedane? äkki võtaks kasutusele hoopis sulasejõu või moonakajõu? see kuidagi eriti maalähedane.
et.wikipedia.org/wiki/Vatt
Tann 4 aastat 1 kuu tagasi
Kogu ülejäänud arenenud maailma autoajakirjandus räägib AINULT "hobujõududest" ega kõssagi "kilovattidest". Autoleht mainib paljudel puhkudel mõlemad ühikud ära, mis on kah iseenesest tervitatav. Aga "hobujõud" kõlab ikka palju paremini. Ja neid on alati rohkem;)
. 4 aastat 1 kuu tagasi
harjumuse asi. need rääkijad kasutavad oma kõnedes veel jarde, miile, untse, naelu jms meile arusaamatut teksti. kusjuures ka hobujõud ei ole igal maal sama väärtusega. aga et euroopas kehtib SI mõõtühikute süsteem, siis on ka kasutusel Watt. mõttetu vaidlemine. kolige sinna, kus hj kasutusel ja olge õnnelikud.
tutvumiseks
en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
jp 4 aastat 1 kuu tagasi
Minule meeldivad jälle kilovatid rohkem. Auto passis on kW, miks peaks seda kogu aeg ümber arvutama.
😈 4 aastat 1 kuu tagasi
Mulle ka! Muidu teisenda ühest ühikust teise ja vastupidi! Olgu Kw.ja rahu majas😉
:( 4 aastat 1 kuu tagasi
Mulle ei lähe tegelikult üldse korda, mis passi kirjutatud, peaasi et paigast liigub ja pidama saab ning teiste arvamusest ma ei hooli, teised pole niikuinii rahul.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.