Nr 20 toimetaja juhtkiri

Tanel 4 aastat 2 kuud tagasi
Sel kolmapäeval suutis Autoleht mind üllatada, kuid kahjuks negatiivselt. Loodetavasti lugupeetud toimetaja Einar Ots kedagi elu hinnaga karistama ei hakka ning suudab enda personaalsed emotsioonid edaspidi mujal, kui ülevabariigilises ajakirjas, välja elada. Sellest pisikesest kirjatükist tuli selgelt välja, et lugupeetud toimetaja on korduvalt saanud trahvi turvavööta sõidu eest ja kiiruse ületamise eest ning on tulevikus plaanis veelgi eksida seaduse vastu. Isiklikult olen omanud lube ja ka iga-aastaselt vähemalt 15 tuhat km sõitnud juba üle 8 aasta ning mul on õnnestunud politsei käest trahvi saada ainult 1 kord kiiruse ületamise eest, mis oli tingitud möödasõidust. Minu arust ongi normaalne, et seaduserikkuja saab karistatud ning korduv seaduse rikkuja saab rängemalt karistatud, sest äkki siis hakkab ta mõtlema laiemalt, kui ainult trahvile. Kas kiiruseületamine ja turvavööta sõitmine on kunagi päästnud inimelusid? (jah, on erandeid, kus turvavööta sõitmine on kohustuslik ja on situatsioone, kus võib isegi päästa inimelu, kuid need on erandid).
Päris hirmus on möelda, et Autolehe toimetaja soovib seaduse koostajatele ja vastuvõtjatele karistuseks elu hinda ehk surma. Loodetavasti oli see hetkeline närvipuhang klaviatuuri peale, mis kogemata trükki läks ning rohkem sellist asja peatoimetaja siiski läbi ei lase.
Kevade puhul rohkem rõõmu ja sallivust kaaskodanikele!
😈 4 aastat 2 kuud tagasi
Esiteks on mehe nimi ELMAR OTS! Teiseks ei lugenud mina tema jutust välja,et on saanud pidevalt trahvi ja saab edaspidi ka! Jutu mõte oli hoopis muus! Enda kohta ütlen,et load 24 aastat ja viimane trahv eelmisel aastatuhandel😊
. 4 aastat 2 kuud tagasi
mul lube pole, mu on (juhi)luba.
😈 4 aastat 2 kuud tagasi
Tänud! Mul ka JUHILUBA 😊
ken 4 aastat 2 kuud tagasi
Poliitikute tegudel on elu hind, sageli kaudne, vahel ka otsene ja tihtipeale ei ole kaalul poliitiku elu, aga väga palju teisi. Sarkasm on selle kõrval lapsemäng.
Lõunakas 4 aastat 2 kuud tagasi
Mina olen Elmar Otsaga päri. Eesti on muutumas justkui politseiriigiks, alles Pevkur kurtis, et Eesti on riik, kus üle 60 protsendi tööealisest elanikkonnast või elanikest on või on olnud väärteo– või kriminaalkorras karistatud ja et meil on ülekriminaliseerimine. Tundub, et nüüd tehti samm mitte tagasi vaid edasi veelgi suurema karistamise suunas.
Kui Autolehe veergudel ütles hiljuti ka Villu Vane, et möödasõidul kiiruseületamisse peaks iga politseinik suhtuma mõistmisega, siis kahjuks ka minu ainus liiklustrahv pärineb möödasõidul toimunud kiiruseületamisest. Mis on siis ohutum, kui teen kiirelt möödasõidu viibides vastasuuna vööndis minimaalse aja ja lõpetades manöövri kiirusega 135 km/h või venitan mööda ütleme kiirusega 95 km/h ja selleks kulub terve kilomeeter ja mitukümmend sekundit?

Kujutan ette et nii jätkates on varsti avalikus sektoris karta personalipuudust, sest sinna karistusregistriga inimesi tööle ei võeta.
Tanel 4 aastat 2 kuud tagasi
Vabandust nime osas, Elmar Ots on siiski tema nimi jah. Tänan tähelepaneku eest.

Tema jutust loeb välja trahvi saamise seda moodi, et ta nii põlema läheb selle teema peale. Inimene, kellel tugevat isiklikku suhet teemaga ei ole, nii põlema ei lähe. Politsei on öeldnud, et nagu ka siiani, ei määrata inimesele esmakordsel eksimisel maksimummäära ja mõistliku suhtumisega politseinik pigem noomib, kui teeb trahvi. See seadus on ju meie kõigi kaitsmiseks mitte kellegi peedistamiseks. Kas te soovite, et inimesed kihutavad ringi maanteedel nagu pöörased, sest trahv on ju nii väike, et pm paari päeva palk. Trahvide kahekordistamine paneb vähemalt juba osadel inimestel ajus rattad käima, et no pole ju mõtet üldse hakata jamama seaduse rikkumisega, sest karistus võib olla tema jaoks liiga suur.

Sellest väljendist, et poliitikute tegudel on elu hinda, ma kahjuks aru ei saa. Minu arusaamade kohaselt juhivad inimesed enda elu ise ja suur osa rahvast on mõtlemisvõimelised ning enda elu päästmise instinkt lööb peaaegu, et igal inimesel välja.

Möödasõidul kiiruse ületamise karistamine on minu arust ka jabur, kuid see pole selle teema sisu.
ken 4 aastat 2 kuud tagasi
Poliitikute tegevuse elu hinnast ei saa aru? Ok, vähe ekstreemne näide, aga Ukraina kriisist oled midagi kuulnud või Vahemerd ületavatest põgenikest? Või kui lähemale tulla, siis maksupoliitikast, mis läheb perspektiivis maksma hulga töökohti? Ei maksa väita, et need ei mõjuta inimeste elusid. Tulles loo teemasse, pensionär, kes saab kuus 300 eurot kätte (millest vähemalt 100 läheb eluasemele ja ülejäänu toidule, ravimitele, elementaarsele transpordile) ei pane tähele piirangumärki ja saab 3000 eurot trahvi. Kas arvad, et see on proportsioonis ja ei mõjuta tema elul? Ma arvan, et mõni papi saab seda summat nähes infarkti, kergemal juhul peab oluliselt üle vaatama oma menüü ja ravimid. Ma olen Taneliga nõus, et karistama peab, kuid karistus peab olema proportsioonis tehtud teoga ja inimese võimekusega karistust kanda.
Tanel 4 aastat 2 kuud tagasi
Poliitikute mõju inimese elusolemisele ei mõista tõesti. Ma arvan, et ükski poliitik ei saa mitte kunagi ütelda, et see inimene peab surema. Sõda ja rahva ülestõus on väga ekstreemsed näited ning on erandid, kui reeglid.
Maksupoliitika ühest otsast kaotab ilmselt töökohti, kuid teisest otsas jälle aitab abivajajaid rohkem. Inimesel on töökoha kaotades alati võimalik ümber õppida ning asuda tööle ümberõpitud töökohas. Inimene peab enda elu ise kindlustama niimoodi, et tema töökohta ei saaks nii lihtsalt kaotada. See tähendab seda, et inimene peab õppima ametit, mis annab talle väärtuse, mida teistel ei ole.
Kas politsei on öelnud seda, et kui inimene jääb esimest korda vahele liiklusseaduse rikkumisega, siis väänatakse talle kohe maksimummäär. Lisaks on sinu toodud näide halb, sest kui pensionär ei pane enam liikluses tähele ning ei adu, kus ta asub, siis pole temal rooli asja, sest ei sooviks sellise pensionäri auto all lõpetada veel enam, kui tal väikese pinge peale süda üles ütleb.

Just loodi ka kohtu pretsedent, kus härra Kalle Laanetil oli ununenud enda lubade uuendamine ning kehtivusajast neli päeva üle läinud, jäi ta politseile vahele ning väänati trahv. Kohus tühistas trahvi otstarbekuse puudumise tõttu.
j.pp 4 aastat 2 kuud tagasi
"Juba" 8 aastat juhiluba (saa ükskord aru, see sõna on AINSUSES) omav Tanel pole lihtsalt veel sattunud võimu kuritarvitava võimuesindaja kätte, sellest see naivistlik "aga ära siis lihtsalt eksi"-maailmanägemus. Jõudu endale töökoha garanteerimisel ja politsei 100% õiglusse uskumisel. Küll elu sindki ükskord õpetab...
. 4 aastat 2 kuud tagasi
tsiteerin: "Trahvide kahekordistamine paneb vähemalt juba osadel inimestel ajus rattad käima, et no pole ju mõtet üldse hakata jamama seaduse rikkumisega"

ja vaatame nüüd neid roolijoodikuid, keda iga päev kümnete kaupa vahele võetakse, vaatame neid punase fooritulega üle ristmiku kimajaid- need kõik on tegelikult parandamtu kontingent, keda ei morjenda trahvid ega muu- trahve ta lihtsalt ei maksa ning muid karistusi sisuliselt ei rakendata. need, kes varem rikkusid, jäävad ka edaspidi rikkuma, need kes siiamaani ei riku, ei tee seda ka edaspidi. jama on muidugi selles, et väga paljud hoiavad seierit saja peal ja see tähendab, et hea tahtmise juures võib politsei sellest kena kopika välja keerutada. isiklikult ei pea sajaga sõitmist mingiks eriliseks patuks (see on tegelikult ka mu ainus põhipatt, vahel küll ka kiiruseületamine möödasõitudel), sest kui tee-, ilma- ja liiklusolud seda võimaldavad, siis miks mitte vähe nobedamalt lasta. aga siiamaani pole luubi alla võetud põhjendamatult aeglasi sõitjaid, st selliseid, kes ühtset liiklusvoogu oma uimerdamisega pidurdavad. see tähendab seda, et politsei siiski valib need seadusepunktid mida nad jälgivad ja järelikult osad liiklusseaduse paragarahvid on täiesti mõttetud.
üldiselt on see trahvide kordistamine vägagi ülbe käik riigi poolt, sest meie plaanimajanduslik politsei kasutab iga ilmset võimalust käte väänamiseks ja olukordi, kus eksimine on inimlik, juhtub siiski meie kõigiga- kasvõi võõras linnas võid mõne apsaka teha.
j.pp 4 aastat 2 kuud tagasi
"." räägib jälle õigust. Nii ongi.
:( 4 aastat 2 kuud tagasi
Tundub et trahvimajanduses valitseb tõeline turumajandus kus püütakse tasakaalustada nõudmist - pakkumist. Praeguses situatsioonis on pakkumine selgelt ületanud nõudmise ja asja püütakse viia tasakaalu. Ehk siis normiks on kujunenud ükskõik kui tobeda reegli rikkumine ja trahvi näol indulgentsi ostmine. Kui nõudmine rikkumise järele on valdav ja siiamaani on eelistatud rikkumist ja selle eest maksmist reegli täitmisele siis maksjad lausa kutsuvad oma maksuvõime näitamisega hinda tõstma.
kupu 4 aastat 2 kuud tagasi
Mul on load, sul on püksid. Mul on püks, sul on luba.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.