45 aastat LADA-t

Landy 4 aastat 2 kuud tagasi
Tore artikkel viiamses autolehes, kuid kahjuks veidi ebaülevaatlik ja hüpplik. Mudeleitest ja nende modifiktsioonidet räägitakse väga sektiivselt.
Näiteks 2101 juures mainitakse külla ära 1,3L mootoriga 21011, kui jätekase mainimata 21011 baasi loodud "säästu" mudel 21013, millel omakorda oli 1.2L mootor.ja mis püsis tootmises ühekasakümendate alguseni. 2102 juures jäi täiesti mainimata 1,5L mootoriga mudel 21023. Niva puhul aga ei mainitud poole sõnakagi, et 2121 ja selle edasiarendused on oma kapoti all näinud 9 erinevat sisepõlemismootorit (nii otto- kui diislemootorit) ja lisks ka elektrimootorit. K paljude erinevatele keremodifikatsioonidle ei vihjatud. Rääkimata 2106, 2105 ja 2107 modifikatsioonidest.
Kristjan Sooper 4 aastat 2 kuud tagasi
Landy, ajakirja lugudel on mahupiirangud, kõigi modifikatsioonide loetlemine ei ole sel põhjusel lihtsalt võimalik. Selleks tuleks kirjutada raamat. Muide, sellise kõiki üles loetleva referaadi tegemine (kirjandusest mul juba puudu ei tule) oleks palju kordi lihtsam kui kontsentreeritult anda ülevaade PÕHITÜÜPIDEST ja seda sihiga, et huvitav võiks olla ka neil, kes pole Lada-fännid.
valdur1 4 aastat 2 kuud tagasi
Igasugu super-hüperautodele jätkub lehekülgede kaupa ruumi, aga sulgudes ühe mudeli taha kirjutada erinevad väljalasked ja mootorid, selleks pole ruumi. JAMA. See põhjendus näitab veelkord pugemist lääne ees. Need ju vene autod, millest tuleks kirjutada võimalikult vähe.
Landy 4 aastat 2 kuud tagasi
Hr. Sooper
Minusugustele nõuka aja lastele ei pea neid mudeleid ja modifikstsioone lahti kirjutama, kuid oleme ausad Autolehte ( loodetavasti huviga) loevad ka nooremad inimesed kellede jaoks ei ole "kopikas" igapäevane naabrimehe auto.
Loomulikult on tähemärkide arv/leheruum piirtud ressurss, kuid alati saab maitsekalt võrmistuna lehe serva veergu märkida ära PEAMISED modifikatsioonid. Teisalt näiteks Niva juures oleks võinud olla kasvõi üks lause, mis ütleb a'la "aastkümnete jooksul on Nivale paigaldatud suur valik erinevaid otto-ja diiselemootoreid, kuid valminud ka väikepartii elektrimootoriga eksemplare". Seda eriti arvestades fakti, et isegi Hr Kuuse Niva teemalises pikemas kirjutises ei olnud mootorivalikust pikemalt juttu. Ka tekib küsimus, mille poolet on 21011 olulisem modifikstsioon kui 21013, mis oli ka väga piklt tootmises ( peale 21011 tootmise lõppu) ning mida ka ekspordiks toodeti.
Seega olen teataval määral valdur1-ga nõus.
Kristjan Sooper 4 aastat 2 kuud tagasi
Landy, kindlasti saab ka nii teha, nagu kirjutad, aga see ei olnud loo eesmärk ja ka praeguse mahu juures võimalik. Iga loo kirjutamine algab sellest, et pannakse paika fookus - mis on loo point. Kas kõikehõlmav ülevaade Lada ajaloost? Ilmselge, et kaheksale lehele see ära ei mahu. Seega tuleb võtta teistsugune tee. Mida suurem on teema, seda suurem ka üldistus. Kui 8 lk lugu räägiks VAZ-2101st või Nivast üksi, saaks läheneda palju detailsemalt, kui 8 lk räägib kogu margi 45aastasest ajaloost, on selline detailsus välistatud.

Minu otsus oligi subjektiivsem lähenemine - segu ajaloofaktidest ja muljetest ning piirdumine põhitüüpidega - mudelitega, millele tehas andis eraldi indeksi. Ka tuleb ajalooloos näidata autosid nii palju kui võimalik.Mis puutub VAZ-21013, siis see on kahtlemata suuretiraažiline mudel, aga mitte kuigi huvitav - 01 mootor 011 keres. Nii et siit ka põhjus, miks ma teda ei maininud.
Zar 4 aastat 2 kuud tagasi
Kuulge vene pannide entusiastid rahunege nüüd maha ja vaadake parem tehnikat mida samal ajal läänes tehti. Pole nagu midagi võrrelda. Seega olge õnnelikud, et teiel naabrimehe unistuste autodele niigi palju ajaleheruumi jäeti.
. 4 aastat 2 kuud tagasi
ajakiri on nagu filmitreiler- peab huvi tekitama. edasi oskab (ilmselt) juba igaüks internetist infot juurde otsida. kui on tahtmist.
j.pp 4 aastat 2 kuud tagasi
Huvitav, millise väljaande peatoimetajana sm. Ländi töötab, et ta nii hästi teab, et "alati" saab kusagile leheküljele toppida veel ühe "maitseka" veeru? Niimoodi kujundati väljaandeid viimati vist 1990ndate alguses...
WTF? 4 aastat 2 kuud tagasi
Mida sa, Landy, artikli sisu üle virised, kui sa niigi tundud Ladasid põhjalikult teadvat?! Kel artiklit lugedes sügavam huvi Ladade vastu tekkis, saab netist ja mujalt juurde lugeda. Õhukesse nädala ajakirja pole mõtet liiga palju kuivi numbreid üles märkida, pigem kirjeldada ikka vahetuid emotsioone ja kogemusi. Sellepärast meile ju autod meeldivadki.
Lõunakas 4 aastat 2 kuud tagasi
Autolehe enda kirjutatud ja tehtud artikkel oli kindlasti hoopis sisukam lugemine kui need Autobildi tõlkelood, kus 2/3 artikli pinnast moodustab suur foto ja autode tehniliste näitajate tabel ja kogu kaheveeruline tekst on mingisugune kirjeldus testi ajal Nürnburgringil valitsenud ilmaoludest, auto käivitamisel kostuvatest mootori häältest ja muud sisu polegi...ning ülla-ülla alati on testi võitjaks saksa auto, isegi kui saksa autot testis ei osale :) (mainitakse ära, et olgugi, et testi võitis täna korea auto x on parim ikkagi Golf vmt).
Olles Saksa Autobildi iganädalane ostja on kahetsusväärne kuivõrd sisutühje artikleid sealt tõlgitakse, kuigi seal on hoopis paremat kraami, mida ümbet tõlkida.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.