Kasutatud auto VW Touareg

Rait 4 aastat 5 kuud tagasi
Tervist,
jutt käib siis 11.02 ilmunud kasutatud auto rubriigist.
Kust kohast pärinevad härra Karl-Eduard Salumäe (jutu autori) faktid?

1) Tekstis viidatakse et nii 2,5 kui ka 5,0 diiselmootoritel peab vahetama iga 100.000km läbimisel väntvõlli käitavad hammasrattad.
Kust selline info?? 2,5 liitristel diiselmootoritel on ettenähtud iga 150.000 km läbimisel hammaspukside vahetus (hammaspuksid käitavad
generaatorit ja kliimapumpa), 5,0 diiselmootoril pole seda ettenähtud - nii ütleb VW tehase hooldusmanuaal.
Väntvõlli käitavate hammasrataste vahetust ei ole ettenähtud ja tavapraktikas vahetatakse probleemide puhul välja terve mootor.
2) Kardaani probleemid on küll aktuaalsed, kuid kust pärinevad remondihinnad??
Osadel variantidel (sõltuvalt autost) on tõesti võimalik eraldi osta ja vahetada vahepukki, kuid see ei maksa kohe kindlasti 20€.
Autod millele pukki eraldi ei pakuta, on võimalik seda lasta remontida kardaanide remondiga tegelevate ettevõtete poolt,
või siis osta uus komplektne kardaan.
3) 5.0 diiselmootori hoolduskulud. Tõsi, ainuüksi õlikogus on suur, aga et ainult õlivahetus maksab vähemalt 300€????
Isegi kui teha miinimum hooldus, mille käigus vahetatakse ainult mootoriõli (ilma ühegi lisatööta) siis selle maksumus jääb alla nimetatud hinna.
Puhtalt ainult mootoriõli vahetus maksab vähegi normaalses hooldustöökojas kindlalt alla 200€.

Kui tõesti ei suudeta-ei taheta adekvaatsetest infokanalitest uurida kulutuste suuruseid või mootorite eripärasid, siis võiks pigem hoiduda
sarnaste artiklite kirjutamisest. "Väntvõlli käitavate hammasrataste vahetamise vajadus iga 100.000 km. järel" - huumor kuubis.

Kes vähegi mõtles endale Touaregi osta siis peale ilmunud artikli läbilugemist tõenäoliselt sellest loobub tänu välja toodud ulmelistele hoolduskuludele.

Lugupidamisega,
Rait (tegelen igapäevaselt sarnaste autode remondiga).
. 4 aastat 5 kuud tagasi
Ei ole need kallimad autod ainukesed mille krõbedamad hoolduskulud. Viimastest autolehtedest lugedes on ka paljudel väike või keskklassi autodel kohati hirmkallid hoolduskulud.
Näiteks 2011 Subaru Outback: diisel 200 - 400 Eurot, Bensiin 170 - 880 (koos rihmavaetusega) Eurot

2008 Seat Leon: tavahooldused odavamad, diisel 800 - 956 (koos srihmavahetusega), Bensiin 533 - 750 (koos rihmavahetusega). Samuti on remontimine kallis kui peaksid antud detailid läbi minema: (kliimakompressor: 1338 Eurot, ABSi hüdraulikaplokk 811 Eurot)
Karl-Eduard Salumäe 4 aastat 5 kuud tagasi
Tere!

Pean tunnistama, et tähelepanekud on kokkuvõttes õiged. Palun seega vabandust.

Selgitan ka. Alustan seda tehes tagantpoolt.

Õlivahetuse hinda arvutades hakkasin ma pihta esinduse antud infost. Viimase sõnul läheb ainuüksi vahetatav õli maksma 240 eurot. Niisugune tulemus saadi karteri mahu liitrites (ümardatult 12) ja õli liitrihinna korrutamisel. Spetsialisti arvutuskäigus oli õli liitrihinnaks seega 20 eurot. Seda on palju, aga väga kvaliteetse õli puhul (ja miks ei peakski nii keerukasse mootorisse väga head õli valama) pole see siiski just ulmeline number. Tõsi, kindlasti saab ka odavamalt hakkama. V10 mootori õlifilter maksab ümmarguselt 20 eurot. Lisame siia tööraha ja ongi 300 ringis summa koos. Kirjutada tulnuks aga siiski, et odavaim V10-Touaregi hooldus maksab vähemalt 300 eurot ja seegi kehtinuks klausliga, et töö lastakse teha "viisakas" kohas ning määrdeaine pealt kokku hoidmata. Seega on tähelepanek põhimõtteliselt õige.

Kardaani vahepuki vahetuse puhul usaldasin kahe Touaregi pidanud inimese kogemust ja mälu. Mõlemad lasid selle vahetada, mõlemad mäletasid töö kogukuluks olnud olevat ca 200 eurot ning mõlemad väitsid, et jupp ise maksis mõnikümmend eurot. Tagantjärele tarkus on siis, et poleks pidanud usaldama, rääkimata tehtud täpsustusest, et mõningate eksemplaride puhul ei saa nimetatud juppi tõepoolest niimoodi vahetada.

Mis puudutab 2,5 TDi ajami hammasratastesse puutuvat, siis siinkohal raputan endale lihtsalt tuhka pähe ning ütlen: minu viga. Tõsi, ma ei lugenud tekstist kuskilt välja, et ma oleksin V10 kohta midagi sellist väitnud.

Ühte ma lõpetuseks siiski märgiks. Artikli juures oleva spetsialisti kommentaari kaks esimest lauset on: "Touaregi eelistamise põhjuseks ei ole kindlasti töökindlus ega madalad hoolduskulud. Kuna auto on oma aja kohta tehnoloogiliselt keerukas, siis on probleemid vältimatud." Seega ei ole jutt, et Touareg on hea auto, aga selle pidamine pole odav, puhtalt minu "umbluu".

Veelkord vabandades,
Karl
kuzmits 4 aastat 5 kuud tagasi
Huvitav küll mi see hästi kvalliteetne õli ka on mis makssab 20 eur liiter, huvitav olks teada sellise õli marki. Pakun et sinna mootorisse läheb vw 504/507 klassiga õli mille hinnaklass on 55-60 eut 5L
Lärri 4 aastat 5 kuud tagasi
Long-life õlid maksavadki esinduses ca 20€ liiter.
filosoofiline küsimus 4 aastat 5 kuud tagasi
Kui aastane läbisõit jääb ikka päris palju alla hooldusvälba, siis mis on point on long-life õlis, eriti kui auto kasutus pole ligilähedanegi ekstreemsusele. Olen alati lähtunud firmaesinduse valikust, tavaliselt on nende pakkumine säärane - "vaadates teie aastast läbisõitu, oleks teile sobiv selline õli", tavaliselt on ainus valik olnud kallima poolsünteetilise või odavama sünteetilise vahel.
seep 4 aastat 5 kuud tagasi
Tõesti kummaline see liitri hind. Mul mersu CDI on ka nn. longlaif 25 000 km välbaga ja õli läheb täiesti tavaline, mis igas poes müügis 30€ 5-litrine kanku- aga neid läheb kaks kankut, sest mängitakse pika välba puhul just suurema õlikogusega. 550 000 km on seljataga ja mingit häda ei paista.
. 4 aastat 5 kuud tagasi
no kui longlife maksab ca 20€ liiter ja odavam 5W40 kümneka ringis ning ühte vahetad ca 20- 30 000 pealt ning teist 10- 15 000 pealt, siis tegelikult rahas sa ju mingit erilist võitu ei saa- kas kaks vahetust kümneeurose õliga või üks vahetus kahekümnesega- kulu on sama. mootorile kasulikum on aga alati tihedam vahetus.
Audi A6 4 aastat 5 kuud tagasi
Audi 3.0 Tdi-l ainut õlivahetuse hooldus ka 250 euro kandis esinduses. Seal on õli hind lihtsalt ca 20 eurot, mis muudabki hinna nii kalliks. Muidugi mujal on see õlivahetus odavam, kuid garantiid silmas pidades, on vajalik teha hooldus esinduses.
kuzmits 4 aastat 5 kuud tagasi
Ei ole päris nii et kui aastane läbisõit on väike, siis kasutan odavamat õli. see oleneb autost. Kui teil on näiteks kübemefiltriga diiselmootoriga auto, siis tuleb sinna panna ka teatud õli, mis tahmab vähem,vw-audi-skoda-seat il on see tähistatud näiteks vw 504/507, juhtumisi on see ka rahvakeeli longlife õli. Nüüd kui te ei sõida selle sama autoga pikka välpa vaid lühikest, või on aastane läbisõit väiksem kui hooldusvälp siis selle sama kübemefiltri pärast tuleb sinna ikka seesama õli panna ja see maksabki poes 5litra ca 60 eur (castrol 5W-30, mobil 5w-30 jne), eks esinduses maksab veel rohkem,aga vw esinduses kindlasti mitte 20 euri liiter. See õli ongi kallim, kuna seal on need lisandid, et tekiks vähem tahma, mis filtrit ummistaks. Kui on vanema generatsiooni diisel, või tahmafilter eemaldatud, või hoopis bensumootoriga auto siis saate tõesti valida õli marki rohkem ja ei pea kallimat õli ostma, millel see tahmamist vähendav lisand ja see odavam. Kindlasti on ilma selle lisandita longlife õlid soodsamad ja kodanik "seep" arvatavasti seda kasutabki.
suleline 4 aastat 5 kuud tagasi
Mina kasutan ntx oma Audi 1.9 TDI(pumpdüüsidega) mootoris õli mis vastab standardile 507.00,504.00 ja 505.01 ja mille 5 liitrine kanku maksab 34 eur. Muretult oma käes 180000 km. Vaid tont teab kui palju ta enne mind 7 aasta vanusena sõitnud oli. Õli vaheta 10 kkm pealt ja rihma u 60-70 kkm pealt.
kuzmits 4 aastat 5 kuud tagasi
1,9TDI ongi igiliikur
stimzuk 4 aastat 5 kuud tagasi
1,9TDI on tõesti vanakooli pommikindel mootor ja kasutades õige märgitusega õli mis sobib pumpdüüspihustitele on kõik OK!
suleline 4 aastat 5 kuud tagasi
Pidasin seda silmas,et väga kvaliteetne ja standarditele vastav õli ei maksa alati kulla hinda. Valides riiulist Mobili asemel Comma on hinnavahe juba 25 prossa.
:( 4 aastat 5 kuud tagasi
Eeldatakse, et VW Touareg-i omanik ei vali, vaid sõidab sellega, mida sisse valatakse. Sest nii on soliidne. Samuti ei eksisteeri VW jaoks mõistet "kasutatud VW Touareg", mis esimese omaniku käest läinud, see läinud.
Audi A6 - 2 4 aastat 5 kuud tagasi
Sai ka uuema otsa A6 3.0 TDI Q võetud omale. Mõtlesin ka kunagi autolehte lugedes, et oi, hoolduskulud on väikesed. Autot ostes, ma juba teadsin, et võin planeeritud asjad pigem 2-ga läbi korrutada.
Aga ikkagi. Võtsin Audist pakkumise, lähiajal tehtava tavalise hoolduse kohta (vist oli 30k). Tavaline hooldus kõigest 530 EUR.
Küisin ka selle kohta, et kui sooviksin sildades ja kastis õlid vahetada, siis selleks oli kasti ja diffrite õlivahetus koos seadistusega: 780 EUR.
Xenon pirn: 160 EUR tk
jne jne.
Samas muud pädevamad remondikohad küsivad selle nö 30k hoolduse eest gramm üle 200 EURi.
Kuzmits 4 aastat 5 kuud tagasi
Audi A6 -le

Külasta forssi, nad on pädevad hooldama ja diagnostikat tegema ka täitsa uutele audidele. Ise olen seal nüüdseks mitu korda hoolduses käinud ja rahule jäänud. www.forss.ee

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.