Autoleht: kujundus vs sisu

Lugeja 4 aastat 5 kuud tagasi
Mõtlesin juba varem tagasisidet anda, aga viimane Autoleht (04.02.15) pakkus selleks eriti "hea" põhjuse. Ja nimelt: tänapäeva kribu-krabuline ehk kirju kujundus kipub vahel sisu varjutama.

Enamike lugude juures on liiga palju elemente: pisikesed pildid, boksid, väljavõtted, hinnangud jms. Artiklid ise on enamasti lühikesed, mis tähendab, et kujundus kipub ühest küljest loo mahtu ära sööma, aga teisalt midagi erilist juurde ei anna. Ilmselt Autolehe kujundaja poolt nõutavad kohustuslikud elemendid hoopiski kipuvad üht ja sedasama asja kordama.

Tõsi, see, kes ajakirja lehitseb, võib ju mõelda, et "vaat kui kena kirju lehekülg", aga sellele, kes loeb, on info õngitsemine tülikas.

Üks konkreetne näide viimati mainitud Autolehest: lk 15 olev lugu "CR-V parandas vormi".

1) Sissejuhatus kiidab uut diiselmootorit ja üheksakäigulist automaatkäigukasti.
2) Mõistetavalt on loo sees uuest diiselmootorist ja automaatkäigukastist pisut lähemalt juttu.
3) Väljavõte "Hea" kiidab mootori ja automaatkäigukasti kombinatsiooni.
4) Kõige alumise foto allkiri ütleb, et diisli ja üheksakäigulise automaadi kooslus peaks meeldima paljudele.
5) Lehekülje all olev Autolehe hinnang ütleb, et uue diisli ja üheksakäigulise automaatkäigukasti kooslus on igas mõttes kõrgel tasemel.

See, et sissejuhatus võtab sisu olemuse lühidalt kokku, on loomulik. Nii peabki. Aga edasi? Öelda sama mõtet veel kolm korda kolmes erinevas kujunduselemendis on küll liiast!

Minu kui lugeja ettepanek: vähendage artiklis asjatuid kordusi ja avage rohkem sisu erineva informatsiooni abil. Ühtlasi võtke vähemaks pisikest illustratiivset pudi ja pange selle asemele mõni foto suuremalt või andke artiklile rohkem mahtu.

Sealhulgas saaks ruumi juurde arvamusloole, millest praegu võtavad ligi poole loo autori nimi, foto, loo pealkiri ja teksti väljavõte.
väike vend 4 aastat 5 kuud tagasi
Minul selle osas kaebusi väga ei ole. Selle konkreetse artikli osas saiin kogu info kätte.. isegi ühe vea leidsin: nimelt on ajakirjas uue CR-V laiuseks märgitud 2029mm. Seda ei tahaks väga uskuda, kuna wikipedia andmetel oli 2011 mudel enam kui 20cm kitsam ehk 1819mm.
. 4 aastat 5 kuud tagasi
kui millestki kirjutada ei ole, siis püütakse mahtu muul moel saavutada. heade kirjatükkide juures on tavaliselt see probleem, et kuidas väärt infot ära mahutada ja samas ka illustratsioone lisada ja lehekülje mahtu mitte lõhki ajada. ma ei tea, kuidas seal, aga mina sain omal ajal tasu tähemärkide eest. kõik komad ja punktid jms (tühikud vist ka) läksid arvesse. seega tahtes tähemärkide arvu suurendada, tuleb ühte sama juttu mitu korda kedrata.
>. 4 aastat 5 kuud tagasi
Ja kui sa hästi meelde tuletad, siis suurte tähtede eest maksti lausa 7 kopikat, tänapäeva diskrimineerimisaltis ühiskonnas ei tohi seda isegi mainida, liiatigi suuri tähti kasutada, ükskõik, , kuidas sa nende vajalikkust põhjendada oskad.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.