Luukpära või kupee?

Mari 4 aastat 7 kuud tagasi
Mis vahe on nelja uksega kupeel ja luukpäral? Kui varem võis erinevuse leida pikkuses, siis nüüd pole sedagi.
. 4 aastat 7 kuud tagasi
ega palju vahet polegi, aga kuidagi tuleb ju eristada luksuslikuma lõhnaga autod tavaveerejatest. ei saa ju näiteks mersu kohta öelda luukpära. sama veider termin on minu jaoks shooting brake, aga eks tuleb vahet teha tavalisel universaalil ja sellisel, mille hinnalipikul nulle rohkem.
väike vend 4 aastat 7 kuud tagasi
vahe tuleneb sõnast "luukpära" Ehk kui on pakiruumiluuk nagu sedaanil, siis on kupee. Kui aga pakiruumiluuk eraldi ei avane vaid ainult koos tagaklaasiga siis on tegu luukpäraga. Vahe neljaukselise kupee ja sedaani vahe tuleneb aga katusejoonest. Samas on autoklassid nii ära segatud et nii palju kui on arvajaid, nii palju on ka arvamusi selle osas, mis on kahe- ja mis neljaukseline sedaan või kupee.
:( 4 aastat 7 kuud tagasi
Peale luukpära leiad sa enamiku keretüüpide kirjelduse 19. sajandi tõldsepa õpikust, vaata ka tolleaegseid karosseriikatalooge, kuigi mõningad terminid on vahetusse läinud ja keskealisele koduperenaisele on tühi töö selgitamaks pikapi ja universaalkere vahel, sest tema nooruses kutsuti Žiguli 02-te pikapiks ja ära sa talle kastikat nina alla topi. Kupee on kaheistmeline tõld, kutsarit oma pukiga ei loeta sinna hulka. Huvitaval kombel on mersu suur kaheukseline kupee, samal ajal näiteks Kia, VW ja enamus teisi väiksemaid vendi ei kipu oma kaheukselisi kupeedeks kutsuma.
:( 4 aastat 7 kuud tagasi
Kia, VW ja enamus teisi väiksemaid vendi.... teevad küll kupeesid, kirjutades selle juba nimesse, kuid, sellele on tähelepanu juhtinud ka autoajakirjanikud, valdavalt on need kahe istmereaga ja tavalisest pisemat tüüpi kahe(kolme)ukselisest pereautost eristab vaid see, et kupees peab ennast mulje avaldamiseks lausa pikali viskama, tavaautos võid seljatoe julgelt püsti keerata, jalaruumi neis reeglina teises reas napib. GT-autod on sisuliselt ruumikad kupeed, tihti ka teise istmereaga. Aga üldiselt peab uskuma seda mida tootja ja ajakirjanikud keretüübiks pakuvad, muidu võid ka mõne keskmootoriga Lambo või Ferrari luukpäraks liigitada, sest kõikide kirjelduste järgi nad seda ju ongi.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.