Autolehe superautode test

Tanel 4 aastat 11 kuud tagasi
Viimases autolehe numbris (nr31) kirjutasite Nissani, Jaguari, Audi ja Porsche superautode testist. Mulle tekkis küsimus, et kuidas saab selliseid autosid omavahel võrrelda? Võttes arvesse seda, et kaks autot olid maksumusega 100 euro lähedal ja teised kaks (testi võitjad) olid 200 tuhande euro lähedale. Samahästi oleks võinud võtta arvesse veel kallimate automarkide Ferrari ja Lamborghini valikust ning neid testis kasutada. Tundub ju loogiline, et mida kallim auto seda parem on ning ilmselt oleks Porsche ja Audi jäänud pikalt maha. Edaspidi soovitan rohkem kasutada objektiivseid teste mitte Saksa autoajakirja subjektiivseid teste. Ma ei usu, et Nissan GTR või Jaguar F-Type olid 2 korda (!) halvemad, kuid Porsche ja Audi, mis olid teistest ka 2 korda kallimad.
Loodetavasti saite minu mõtte pointist aru nin mõistate isegi, et selline võrdlus ei aita kedagi edasi.
Pets 4 aastat 11 kuud tagasi
Nissan GT-R on Porsche ja Audi otsene konkurent, kuid Jaguar F-type on hoopis teise klassi auto. Sellepärast küsingi, et kas sakslased tegid mingit nalja, et nad Jag'i testi kaasasid?
Ken 4 aastat 11 kuud tagasi
Huvitav, mis seninägemata autoklassi esindaja see Jaguar F-Type R siis on? Minu meelest võib sama võimsusega sportautosid omavahel võrrelda küll, aga ma ei kuulu ka mingisse Jaguari-parteisse...
Lärri 4 aastat 11 kuud tagasi
Ja loomulikult ei tohiks Dacia Dusterit ühegi teise autoga võrrelda, sest need on hoopis kallimad. See aitab edasi. Ausalt. Aitab-aitab. Aga Tanel, mis su mure tegelikult on? Ei tea nüüd kas võtta üks Porsche või kaks Nissanit?
Tanel 4 aastat 11 kuud tagasi
Mure ongi selles, et kas tõesti on Porche ja Audi kaks korda Nissan GTR-ist parem, et nad testi võitsid. Minu arust kallutab selliste autode puhul hind ka suhteliselt palju kaalukaussi. Ma olen üpris kindel, et kui Nissanisse 100 tuhat eurot investeerida "tuuning jubinate" näol, siis oleksid testi seisud teistsugused.
Ühesõnaga, kui testis arvestatakse ainult sõidulõbu ja muid tehnilisi andmeid, siis peaks selle ka välja tooma(rõhk sõnal "ainult"). Kuna seda aga ei ole toodud ja on arvestatud ka auto maksumust, siis tundub olevat test tugevalt kallutatud. Pole toodud tekstis ka selle laadset laused: "Tõesti, Audi ja Porsche on kaks korda kallimad, kui ülejäänud kaks, kuid samas on ka need autod kaks korda odavamatest ka paremad." Ja kokkuvõtvalt mõne lausega, miks need siis ikka paremad on.
Lärri 4 aastat 11 kuud tagasi
Aga sinu esimesest postitusest ma ju lugesingi: "Ma ei usu, et Nissan GTR või Jaguar F-Type olid 2 korda (!) halvemad, kuid Porsche ja Audi, mis olid teistest ka 2 korda kallimad." :) Sina väitsid seda, mitte Autoleht.

Aga kui viitad sellele, et testi tulemus peaks väljendama lineaarset raha ja omaduste suhet, siis põrutad korralikult puusse. Kui inimene on otsustanud autole kulutada irratsionaalselt suure summa, siis tasub kulutada juba nii, et oleks ka vastu saadud. Sõita Nissani märk otsaees ... ei ole just see, mille eest jõukas inimene 100K lauale kerima peaks. Tegelikult kehtib iga asja puhul: kui pole raha parimat osta, siis jäta parem üldse ostmata.
Tanel 4 aastat 11 kuud tagasi
Ma nüüd ei saanud aru mida ma väitsin?

Siit tulebki teine pool mu murest sisse. Kui juba raha nii palju on, et üldse enam ei loe, siis sellise testi põhjal jääb mulje, et Porsche ongi nüüd ülim asi. Tegelikult aga on ju veel kallimaid, võimsamaid, paremaid Ferrarisid, Lamborghinisid ja muid superautosid. Neid aga pole üldse testis mainitud.
Tahest tahtmata tuleb selliste testide puhul tuua sisse hinna faktor- see on üks osa sellest autost. Pole vahet kui rikkad või vaesed seda autot mõtlevad osta. Selliseid autosid ostavad ka ringraja fännid ja need inimesed ei käi kõvatamas palju nende autod maksavad.
Selle testi põhjal jääb täpselt mulje, et Porsche ja Audi tellisid testi.
:( 4 aastat 11 kuud tagasi
Ehk siis loo moraal on selles, et sa hoolid endast, sa hoolid, mida teised sinust arvavad, sa annad tööd ütleme et tuhandele hästimakstud eurooplasele ja ostad näiteks Audi, samas makstes kinni ka Audi bossi Ferrari. Kui sul on aga ükskõik, mida teised sinust arvavad, kui sa tahad saada sõidunaudingut veidi ettearvamatust kiiksuga autost, sa annad tööd alamakstud pilusilmadele ja sinu autotootjafirma boss sõidab oma igapäevasõidud naljaka kandilise linnaautoga, siis ostad sa Nissani või mille iganes, aga igal juhul mitte AutoBildi testivõitja.
Imre 4 aastat 11 kuud tagasi
Pigem oli testi mõte selles, et kuna värskelt on müüki tulnud F-type coupe, mis anti ajakirjanikele testida, otsiti sellele kõrvale mõned teised 550Hj kanti masinad, et kuskil ringrajal proovida, kuidas Jag võrreldes teistega tundub.
Testi aluseks oli võrreldav võimsus, mitte hind.
Tihti on ka nii, et ajakirjanikud, kes testi tegema hakkavad, saadavad päringud paljudele automüüjatele, et kas saaks testimiseks nende autot. Erinevatel põhjustel tihti keeldutakse, ning tehaksegi lõpuks test nende masinatega, mis testi ajaks anti.
Seda tüüpi autode ostmisel mängib reeglina emotsioon, mitte AB test või ratsionaalsus. Kes on ikka Jag-i mees, ostab Jaguari, kellele meelib 911 ostab selle, kes tahab hunti lambanahas, ostab Nissani ja Audimees ostab ikka Audi.
Lärri 4 aastat 11 kuud tagasi
10 punkti läheb Imrele, kes on asjast täielikult aru saanud.
Lõunakas 4 aastat 11 kuud tagasi
Nõus Imrega.
Samas need Autobildi testid on minu jaoks pigem nagu huumorimaterjal, et vaadata kui kaugele sakslaste patriootilisus on sel korral läinud. Nad võivad sinna testi panna jaapani, prantsuse, itaalia, USA tippautod, kelle vastaseks on Trabant ja Trabant ikka võidab, sest ta on "Saksa auto". Need testid on niivõrd kallutatud, et neid pole suurt mõtet lugeda. Sama lugu on nende 100 000 km testidega, kus sama hulga vigadega mitte-saksa auto saab alati madalama hinde kui saksa auto sama hulga vigadega.
MIne tea, kui meil oleks ka arvestatav autotööstus oleksime ehk sama pimedad teiste riikide autode suhtes.
Tanel 4 aastat 11 kuud tagasi
No eks kõik võivad ju välja hakata pakkuma, mis testi mõte oli, kuid selguse huvides peaks ajakirjanik testi reeglid enda artiklis välja tooma, et kõigil oleks võimalik sarnaselt sellest artiklist aru saada. Minu mõte polegi selles, et neid automarke maha teha vaid selles, et mängureeglid kirjutatakse kenasti lahti. Kui tõesti prooviti kaasata ka teisi automarke, kuid ei õnnestunud, siis nii võiks ju ka kirjutada sellest. Hetkel jääb mulle, kui lihtsale ajakirja lugejale, mulje, et tegu on Porsche ja Audi reklaamiga.

Kui test oligi mõeldud nii nagu Imre kirjutas, siis ajakirjanik peaks niimoodi ka artiklis kirjutama.
Imre 4 aastat 11 kuud tagasi
Ostsin Autolehe just selle testi lugemiseks. Olin ka üllatunud, kui lühike kokkuvõte oli viitsitud kirjutada.
Test pikemalt:
www.youtube.com/watch?v=Ef1G8wOU_2U
Reeglina läbi erinevate autoajakirjade on sellised testid ikkagi meelelahtusliku väärtusega, mitte reaalse kõrvutamise või ostusoovitusega.
krj 4 aastat 11 kuud tagasi
Kunagi mõni aasta tagasi kajastati sarnast Auto Bildi testi, kus võrreldi standard Nissan GTR-i ja Porsche 911 GT3 mingit piiratud tootmisarvuga eriversiooni (enne mudeliuuendust). Siis ülistati kah Porschet taevani, kuigi autod polnud nagu eriti võrreldavad.
Fritsude testi ebaobjektiivsuse parim näide oli ilmselt see kesklassi autode test, kus mitte-sakslased poogiti algul kohe üldse ja esineliku või viisiku moodustasid teadagi kes.
Tanel 4 aastat 11 kuud tagasi
Loodetavasti loevad Autolehe toimetajad ka seda teemat ning teevad omad järeldused.
Tänapäeval peaks olema võimalus juba Eestis ka selliseid teste teha- rada on olemas, esindused on olemas ja lisaks on mõned ringraja ässad ka, kes sellise testi tegemisega hakkama saaksid.
Kui kõik omavahel koostööd teevad, küll siis võimalused ka leitakse sellise testi korraldamiseks.
Lõunakas 4 aastat 3 kuud tagasi
Tänases lehes taas üks Eestimaa väline ulme test sees Porsche 911 Turbo hinnaga 166 340 eurot vs Mercedes AMG GT S hinnaga 135 480 eurot.
Mitmele Eesti inimesele selle testi lugemine reaalselt ostuotsuse tegemisel abiks on? On neid üks või koguni kaks? :)
Ehk riigis kus on üle 90 km/h sõita lubavaid märke on vaid 120 km maantee ulatuses ja keskmine brutokuupalk on 1039 eur kuulub selline test puhtalt tilga näppimise valdkonda.
Autobild Saksa ajakiri ilmub vist iga nädal ja sisu on seal piisavalt, ehk annaks teine kord sealt midagi mõistlikumat ja kasulikumat ära tõlkida?
mati 4 aastat 3 kuud tagasi
Ei tea, alati ei pea 100%praktiline olema. Mulle meeldis niisamagi lugeda, olgugi, et ise neid tõenäoliselt kunagi osta ei jõua.
taf 4 aastat 3 kuud tagasi
Nõustun matiga. Ka mulle meeldib lugeda sõidumuljeid jms autodest, mis jäävad käeulatusest välja. Muidu võib ju vahel nii olla, et peabki piirduma ainult kohaliku toidupoe kampaanialehega, kus on taskukohased tooted...
Kõike ei peagi saama osta :)
juhan 4 aastat 3 kuud tagasi
väga hea:) 100% taf iga nõus
kanapeer 4 aastat 3 kuud tagasi
Mulle ka meeldib lugeda vahelduseks millestki huvitavamast, kui golf, crv või auris.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.