Aasta Auto 2015

Taavi Simson 4 aastat 11 kuud tagasi
Täna märkasin Postimehest uudist, et on selgunud 32 esialgset kandidaati (kuigi uudis ise märgib 33, siis COTY ametlikul lehel tuuakse välja arv 32) Euroopa Aasta Auto 2015 auhinnale. Teises voorus valitakse välja juba 7 autot, see peaks juhtuma 15. detsembril ning lõplik võitja selgub Genfi autonäitusel 2. märtsil 2015.
Kuna võitjat ei julge kohe ennustada, siis omalt pool ennustaksin missugused on need 7 autot, mis pääsevad edasi järgmisesse vooru. Minu valik oleks:

BMW i8, sest keskkonna sõbralikus on in, millest räägib ka varasem võitjate nimekiri (2005 Toyota Prius, 2011 Nissan Leaf ja 2012 Opel Ampera)

Ford Mondeo, on tugevalt varasemate põlvkondadega esinenud: võit 1994, II koht 2001 teise põlvkonnaga, III koht kolmanda põlvkonnaga aastal 2008.

Hyundai i20, sest väikeautod on euroopas popid, varasemalt on väikeautodest võitnud näiteks: Toyota Yaris aastal 2000, Fiat Panda aastal 2004, Fiat 500 aastal 2008. Väikese eelise Toyota/Aygo(Citroen C1/Peugeot 108 ees peaks andma parem kvaliteet, suurem ruumikus ja tavapärasem disain.

Mercedes Benz C-klass, auto mis on varasemalt taas tugevalt esinenud, näiteks III koht aastal 1994.

Nissan Pulsar, üle pika aja peale Almerat Nissan suutnud Euroopa turule tuua väike-keskklassi auto, mis näeb hea välja, on (piisavalt) ruumikas ja suud ehk ka muudelt omadustelt Euroopa tegijatega konkureerida, juba selle pärast ennustaks edasipääsejate hulka.

Renault Twingo, edu ennustaks sarnasel põhjusel, mis Hyundai i20 puhul. Renault kasuks räägib veel võitude armaada minevikust: (Clio 1991, Megane Scenic 1997, Megane 2003, Clio 2006)

VW Passat, taas tugev tegija minevikus (2006 aastast saadud eelmise põlvkonna II koht on heaks märgiks), lisaks sarnaselt Renault`ga on VW-l minevikust palju võite ette näidata.

Hea meelega ootaks teiste lugejate ja ka ALi inimeste arvamust, millistel autodel on edasi pääsu (ja võidu) võimalused ja miks.
. 4 aastat 11 kuud tagasi
ja mida see edasipääsenu või võitja minu (sinu, tema, nende) elus muudab?
Taavi Simson 4 aastat 11 kuud tagasi
Ega see teadmine ei muudagi midagi, lihtsalt arutelu teemana oleks huvitav.
:( 4 aastat 11 kuud tagasi
Järjekordselt püütakse joonele seada siga ja kägu ning võidab see, kumb kõvemini haugub. Aga see ei ole veel kõik, järgneb kohalik rahvaauto rahvahääletus, kus rahvas hääletab parimaks selle, mis on rahvale kõige kättesaamatum. Võtame või teemaalgataja valikutest i-autod. Autoajakirjanikud püüavad kõigest väest BMW i8-ga proovisõitu teha, kuid pooled ei viitsi isegi pildi pealt vaadata, milline Hyundai i20 välja näeb ja nii see arvamus kujuneb.
Taavi Simson 4 aastat 11 kuud tagasi
Kuid keegi ei käsi ju inimestel rahvahääletusel nende kõige kallimate poolt hääletada. Tegemist ikkagi ju rahvaauto (või kuidas iganes teistmoodi ka seda konkurssi hakatakse kutsuma), mitte unistuste auto hääletamisega.
Siin tuleks muidugi zürii poole ka vaadata ja kui toimubki "Rahvaauto" hääletus, siis veenduda, et 100 000+ € autot valikusse ei sattu. Selles osas on kommentaator :( õigest asjast rääkinud, et rahvaautoks selliseid nimetada ei saa, kuna ostjate rahakott ei hakka peale.
Samas, minu välja toodud valikust 5 kannataks kindlasti ka "Rahvaauto" ja "Eesti Aasta Auto" hääletusel osalmist, vaid BMW i8 ja Mercedes-Benz C-klass jääksid välja.
Kuigi, kui mälu alt ei vea, siis ühe korra on C-klass olnud ka Eesti Aasta Auto TOP 6-s.
Taavi Simson 4 aastat 6 kuud tagasi
Vahepeal on aeg lennates möödunud ning ära on valitud 7 finalisti. Tähestikulises järjekorras on valitud:
BMW 2-seeria Active Tourer
Citroen C4 Cactus
Ford Mondeo
Mercedes-Benz C-klass
Nissan Qashqai
Renault Twingo
Volkswagen Passat

Kui vaatan oma esialgset ennustust, siis on näha, et neli autot seitsmest õnnestus juba viis kuud varem õigesti ette ennustada. See näitab taaskord, et paraku on sellised konkursid muutunud suhteliselt ettearvatavaks. Huvitav on ka tähelepanek, et kolm finalisti seitsmest olid ka Eesti aasta Auto 2015 TOP 6-s. Ju siis ELi autoajakirjanike maitse ühtivad suurel määral.

Kui peaks nüüd panema raha võitja peale, siis tuleks vist valida Renault Twingo nende seitsme finalisti hulgast. (Isiklikult meeldiks näha võitmas VW Passatit või ford Mondeot)
Faktorid, mis räägivad Twingo võidu kasuks:
* Tagavedu ja tagamootor, ehk tagasipöördumine juurte juurde (väikeautode klassi mõistes)
* Väike pöördering. (Suurem osa žüriist puutub arvatavasti kokku tihedalt suurlinna liiklusega)
* Nunnu-faktor (mis aeg-ajalt müüb ka meest seas)
* Odav hind
võrr 4 aastat 6 kuud tagasi
Sulle, Taavi meeldis alles hiljuti ju Twingo just ühes teises foorumis:) Nii ruttu muudadki oma eelistusi vä? Pidi olema ülimalt turvaline ja innovatiivne... kordan - innovatiivne!!!
Mis puutub nunnu faktorisse siis palun, jätame homod kõrvale auto teemadest, eks
Taavi Simson 4 aastat 6 kuud tagasi
Twingo meeldib mulle endiselt, kuid ma pole kordagi maininud, et Twingo oleks võimalusel minu esimene eelistus. Olen endiselt seisukohal, et Twingo näol tõepoolest on tegemist turvalise (oma suuruse kohta) ja innovaatilise autoga. Innovaatline selles mõttes, et kui suurem enamus teisi jätkab esimootori ja esiveoga, siis Renault julgeb minna teises suunas ja läheb tagasi "juurte juurde".
Teistsugune olemine on lahe, hallist massist eristumine toob edu nii automaailmas kui elus.
Mis puutub "nunnufaktorisse", siis loomulikult müüb see eelkõige naiste seas, kuid see ei tähenda, et ka mehed ei võiks valida autot selle põhjal, et see näeb hea välja ja on väike. Auto ei pea olema alati suur ja kandiline, võib ka teistmoodi, teate ju nalja velje suuruse ja varustuse vahelise korrelatsiooni pihta.
Lärri 4 aastat 6 kuud tagasi
Mondeo ja Passat on Eestis ilmselt järgmise aasta finalistid. Selle aasta konkursi korraldamise ajaks polnud need veel Eesti turule jõudnud.
võrr 4 aastat 6 kuud tagasi
Hr. T.Simson!
Lepime kokku, et aasta pärast umbes anna teada, mitu (nais)tuttavat sul Twingo kasuks on otsustanud.
Taavi Simson 4 aastat 6 kuud tagasi
Hetkel ei ole minu tutvusringkonnas kahjuks ühtegi nais-tuttavat, kes oleksid võimelised uue auto soetamiseks. Seega soovitatud uuringut ma kahjuks ellu viia ei saa. (Tasub meeles pidada, et rohkem kui 2/3 ostetavatest uutest autodest on firmaautod, erakätesse läheb vähe uusi autosid) See selleks.
Aasta Auto konkurssile järgnenud arvamused ja arutelu viitavad sellele, et tulevikus võiks lisaks žüriile olla siiski arvesse võetud ka publiku arvamus, kuni 50% ulatuses. Seda seetõttu, et just sel aastal on eriti teravalt näha, et vahetevahel läheb publiku ja žürii arvamus omavahel teravalt lahku.
Vandenõu teoreetikud on senini väitnud, et škodade võidud on saadud "meelehea" eest. Mina seda ei usu, kuid point, mis ma tahtsin öelda, on see, et ka škodade senised võidud pole tekitanud nii teravat vastuseisu kui Twingo võit. Seda mitte ainult Autolehe foorumis, vaid ka mujal autoteemalistes uudistes. Seega tasub AA valimise süsteem järgmiseks aastaks natukene üle vaadata, kuna ideaalis võiks AA finaalkuuik edastada ka autoostjate ja autofännide üldist arvamust.
võrr 4 aastat 6 kuud tagasi
Kõige õigem oleks Aasta Autot valida tagantjärele, ehk eelmise aasta Aasta Autoks saab kõige enimmüüdud mudel. Oleks vähemalt mingi point asjal. Ilusa aastavahetust ja paremat uut!!
:( 4 aastat 6 kuud tagasi
Otsustanud ja ostnud, need on erinevad mõisted mis ei pruugi üldjuhul kattuda ja ei mõjuta teineteist. Seega (nais)tuttav võib otsustada Twingo kasuks, aga mees vana siga ja šovinist ostab hoopis midagi suuremat. Pigem peab siis paika teistsugune suhtumine, ei mees ostab justkui naisele Twingo (või mistahes vahva ja teistest eristuva auto), naine aga sõidab protesti märgiks mingi suure vana risuga põhjendades, et nii on talle ohutum, aga ohust teistele paraku vaikib. Olukord nagu paremates peredes, kus mees ostab naisele kodutehnikat ja hakkab seda ise kasutama, naine pole aga rahul sellega, kui mees kööginoad teravaks teeb - ohtlik!

Ärakulunud väljend on, et Eesti pole veel valmis väikeste linnaautode jaoks. Aga kuna isegi Autolehe ajakirjanikud pole mitmekordse pärimise peale suutnud leida müügist "hind alates ..." autot, pole ka automüüjatel mingit stiimulit pakkuda midagi väikest ja odavat linnaautot, mille arvatav läbisõit jääb 10000 piiresse aastas. Kui selline ka leitaks, leidub alati mingi idioot, kes tahab sellega Tallinnast Tartusse sõita, vahepeal ka metsateele ja karjääri, kuhu linnamaasturiga ei raatsi sõita ja olles ka arvamusliider, siis nii see maine kujunebki.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.