Millist kütusemüüjat eelistada teistele

urmo 5 aastat 10 kuud tagasi
Lugedes viimast Autolehte, kus Tõnu rääkis oma vanast S-klassi Mersust ja kuidas ta seda Statoili bensiiniga nuumas tekkis küsimus, et millise tankla kütus Eestis on siis see köige möistlikum tarbimiseks.

Sellest räägitakse alatasa, et Skandinaavia kütus on Eestis müüdavast parem, aga kuidas on meie tanklatega, et kes annab sendi, kes kaks alla, aga kuidas nende kütus reaalselt kilomeetreid annab juurde?

WC paberi testi Võsapets tegi kunagi, et milline rull köige rohkem meetreid andis. Kas sarnast ei saaks tanklakettidega teha, et näha, mis kütus tol hetkel andis köige pikema liu :)
Tõnu Korrol 5 aastat 10 kuud tagasi
Tänud Urmole teemapüstituse eest. Kütuse-teema on kindlasti väga huvitav ning kütusemüüjate lubadusi oleks ülipõnev proovile panna. Aga reaalsuses oleks sellise testi läbiviimine ülikeerukas. Selgitan. Oletame, et meil on kolm erinevat kütust. Võrdlemiseks pead neid nüüd põletama samas autos. Aga kui esimesena läheb nüüd käiku "hea" kütus, töötab mootor seejärel paremini ning teise kütuseni jõudes pole mootor enam samas nö konditsioonis kui testi alguses. Keerukas jutt, aga vast saab aru. Kui nüüd võtta kolme kütuse testimiseks kolm erinevat autot (kolleegid teistest väljaannetest on säärase vea teinud), siis ei jää tulemus usutav, sest iga auto, isegi uus ja liinilt tulnud, on ikkagi natukene erinev, mistõttu isegi 3% erinevuse tuvastamine kütusekulus on võimatu.
Lõunakas 5 aastat 10 kuud tagasi
Sel juhul peaks olema tegu laboristendis oleva mootoriga, mitte reaalses liikluses sõitva autoga. TTÜ-s on ehk selline stend olemas? Ja teiseks peab eelnevalt kindlaks tegema, et kütuste algpäritolu on ikkagi erinev ja need ei ole tanklatesse jõudnud samast hulgiterminali mahutist.
valdur1 5 aastat 10 kuud tagasi
kui testida, siis 100 km läbimiseks kuluv bensiinikogus ei tohiks sama marki ja vanusega autodel eriti erineda., pluss-miinus mõnisada grammi. Testi pikkus võiks isegi pikem olla, nt. Tallinn-Tartu-Tallinn. Isegi ei olene, milline juht roolis on. Püsikiirushoidjad ju peaaegu igas autos olemas. Aga kui erinevat bensiini kulub liiter vähem-rohkem, peaks ju testis näha olema. Pange erinevatesse autodesse (nt. bmw-sse] statoili, lukoili, neste, favora ja ka poes müüdavat kanistribensiini (4 eurot liiter). Vaataksime, mis tulemused on.
Bla 5 aastat 10 kuud tagasi
Müüdimurdjates tehti katse. Sõideti ühe ja sama autoga, sama kütusega, sama juhiga, ainult sõidustiil oli erinev. Tulemuseks oli üle 50% (!) erinevus. Niiet kui soovite kütust kokku hoida, siis muutke sõidustiili.
Elmut 5 aastat 10 kuud tagasi
Enda kogemus "uue" Statoili kütusega, kulu ca 0.5l/100km suurem, kui
Alexela kütusega. Testitud mitu paagitäit järjest ühe tankla kütusega ja siis teisega.
nali 5 aastat 10 kuud tagasi
sa Elmut oled meil Alexelast,jah?
kuzmits 5 aastat 10 kuud tagasi
Need erinevused on nii marginaalsed et ei tasu üldse pead murda. Iga inimene ostab sealt kus ta ikkagi harjunud ostma on. Pigem asi sõidustiilis ja muudes mitte meist sõltuvatest tegurites. Hea näide on näiteks kasvõi see kas tuul on maanteel vastu või tagant. Üksvahe käisin tihti narva vahet ja tuulise ilma korral oli hommiku sinna minnes ja õhtu tagasi tulles teinekord liitrine vahe kütusekulus 100 km kohta. Narva teel on teeääres tuulikud nende järgi oli hea vaadata kustpoolt parasjagu puhus:)
Alar 5 aastat 9 kuud tagasi
Nõustun Emuti väitega.Statoili Mile diisel siis sa omale pea täispaak pandus Tartus.Tulemuseks oli suurem kulu ja mootori ebanormaalne hääl.Pärast seda täispaak Nestest ja olukord taas kena.Kunagi sai bensukat tangitud UnoX ist ja pettumus oli nii mul kui autol.Auto ei soovinud enam üldse käia.Olerexiga pole põlemise osas probleeme täheldanud,aga tundub enmam võtvat.Tartu Ravila tn Premium7 tankla bensiin kestis ka hästi,mida ei saa väita jällegi Statoili bensiini kohta.Need on minu kokkupuuted.Seega pole mõtet teistel arvustada seda kommentaari.Me siiski avaldame kogemusi siin.
Haram 5 aastat 9 kuud tagasi
Tere !
Panen kirja oma kogemusi. Mul 2.3 liitrine mootor autol, manuaaliga. Linnasõit sööb 14-16 liitrit 100 km-le, linnadevaheline tee on odavam, siis kulub kütust 9.5-11 liitrit, ikka 100 versta läbimiseks. Olen pidanud arvestusel keskmist kulu - 10 liitrit/100 km-le ja olen omadega välja tulnud. Tankinud olen aastaid Lukoili bensiini. Paar korda olen võtnud Statolilist, neil kordadel pole mootor minu valikuna nõus olnud, kulu on suurenenud.
Kutseline juht 5 aastat 9 kuud tagasi
Kes tahab reaalselt kütust kokku hoida, nendele kaks soovitust. Esiteks muidugi sõidustiil. Kui vaadata linnaliiklust, siis tundub, et kütus on ikka veel väga-väga odav. Mõttetud kiirendamised, järsud mahapidurdused, punase alla sööstmised, üksteisele "ärapanemised", ridade vahetused, sõelumised jms mõttetu sebimine.
Teine ja küllaltki oluline aspekt peitub aga mootori sees - mootoriõli. Mind isiklikult üllatas see tegelikult vägagi. Kasutasin oma keskmise vanusega bensiinimoootoriga autos siiani poolsünteetilist-poolmineraalset ja odavat 10w-40 õli, sest seda peeti millegipärast kuldseks keskteeks 10 aasta vanuse auto puhul. Selle õliga võttis auto stabiilselt maanteel 5,3-5,5 liitrit sajale. Seekord vahetasin aga õli vedelama vastu, panin tippkvaliteetse (ACEA A3/B4,API SN/CF) täissünteetilise 5w-40 sisse. Ja tee mis tahad, üle 5 liitri sajale ei tule maanteel enam mitte kuidagi. Ikka pigem 4,4-4,6 või sinnakanti. Igal juhul on vahe tuntav. Lisaks paranes tuntavalt külmkäivitus ja mootori töö ühtlus ning mootor muutus vaiksemaks. Kaalun praegu hasartselt isegi täissünt 0w-40 õli talveks, sellele õlile ei ole ka -30 kraadi mingi probleem (pumbatav kuni -54 kraadini) ning sõitu võib alustada kohe, ilma mootorit soojendamata. Kütusekulu vähendab see ilmselt samuti veel 3-5% võrra. See õli maksumus, ca 60 eurot, on tühine summa võrreldes aastas kokkuhoitud kütusega.
. 5 aastat 9 kuud tagasi
ACEA A3/B4,API SN/CF pole ses mõttes mingi tippkvaliteet, see on lihtsalt tänapäevane norm. ja kui su õlidel on kuuma mootori viskoossusklass sama, antud juhul 40, siis maanteesõidul ei oma see küll erilist tähtsust kütusekulu osas- need õlid on kuumalt kõik sama paksud või vedelad. ja ka 5W on -30ga pumbatav, seega 0W ei anna sulle mingit erilist võitu. ja alati tuleb miinuskraadides mootorit natukene soojendada.
aga rabele edasi- õlimüüjad aiva rõõmustavad.
Kutseline juht 5 aastat 9 kuud tagasi
Tagumine number "40" ei näita mootoriõli puhul mitte midagi konkreetset ja ammugi ei ole nii, et kui kõik õlid on viskoossusklassiga 40, siis maanteesõidul ei oma esimene number kütusekulu osas mingit tähtsust, et olgu ta siis 0, 5, 10 või 15.. Omab küll ja kuidas veel. Nimelt, näiteks 10w-40 õli on tavaliselt mineraalne õli või siis äärmisel juhul poolsünteetiline ja mitte eriti heade lisanditega õli. 0w-40 on aga täiesti kindlalt täissünteetiline ja tavaliselt ka väga heade lisanditega õli. Ja on fakt, et täissüntõli jooksutab mootorit edasi palju kergemalt, kui mineraalõli, kuigi töösooja mootori viskoossusklass (40) on sama. Ja ACEA A3/B4 ON tippklassi õli. See ei ole mingi "norm" õli, vaid see on hetkel olemasolevatest normidest kõige kõrgema kvaliteediklassiga (ja tavaliselt ka hinnaga) õli. Mootoriõlidel on palju erinevaid norme ja päris paljud õlid A3/B4 klubisse ei kuulu.

Ja miinuskraadidega mootori soojendamine tühikäigul kulutab mootorit kordades rohkem, kui kohe rahulikult sõitma hakkamine - õlisurve on tühikäigul miinuskraadidega madal, õli on paks ja ei pruugigi päris üles välja jõuda (eriti, kui õli on poolmineraalne või vana) ja selleks, et õli soojeneks ja vedelamaks muutuks ja igale poole õlitama jõuaks, kulub tühikäigul töötades palju rohkem aega, kui kohe sõitma hakates. On fakt, et tühikäigul töötades kulub mootoril (ja õlil) töösoojaks saamiseks 10-15 minutit, tasasel sõidul saavutad selle aga juba 4-5 minutiga. Mida kauem mootor külma ja paksu õliga töötab - aga madalatel pööretel kohapeal seistes just nii ongi -, sedavõrra kauem ja rohkem metallosad ka kuluvad. Mida kiiremini aga mootor töösoojaks ehk konditsiooni saab, seda rutem taastub ka mootori täielik õlitus ja väheneb mootoriosade kulumine. Rääkimata juba ajakulust ja looduse reostamisest, eriti räige on see probleem korrusmajade juures, kus mõni soojendab oma auto mootorit 5 minutit isegi juba 0-kraadise õhutremperatuuri juures, kusjuures iseloomulik on see, et just nende "elukutseliste" soojendajate autode mootorid suitsevad kõige rohkem - talvehommikul on kogu korrusmaja parkla helesinist vingu täis.. Mis on ka loogiline, sest nad on oma pidevate soojendamistega ja seega ka kehva õlitusega oma auto mootorid peeti keeranud. Miks ja kuidas selline nõukaaegne legend on liikvele pääsenud, ei oska mina muidugi öelda. Ilmselt on see pärit sügavast nõukaajast, kus -25 kraadi juures ei olnud õli mitte õli, vaid lihtsalt tükk tainast. Ja siis võis tõesti nii olla, et autole ei saanud käikugi sisse enne, kui käigukastiõli oli üles soojenenud. Sest ka käigukasti õli oli ju paks kui tainas.
Vene ajal ei olnud isegi ilmselt töösoe õli nii vedel, kui tänapäevane täissüntõli -10 kraadi juures. Ja nii need legendid tekivadki.
to:kutseline juht 5 aastat 9 kuud tagasi
www.balticagro.ee/index.dsp?page=333
shell.jungent.ee/how-to-choose/maarimise-pohialused/autode-maardeained/autoolide-klassifikatsioon/
www.texacobaltic.eu/et/acea_api_spetsifikatsioonid
www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/2164/Oil.zip/api_klassifikatsioon.html
Hämmastab,et kodanik kuulutab "püha töde",ise asjast midagi teadmata! Ja see ka veel,et külmalt õlisurve madal-noo kurat on ikka jutt. Kuule kutseline juht sul seal suure rekka armatuuris peaks õlirõhu näitaja olema? mida külmast peast näitab?
Bio 5 aastat 8 kuud tagasi
Skandinaavia kütus on eestis müüdavast parem! Diiselkütuse ja 98 puhul võib see teoreetiliselt tõsi olla aga 95 puhul on selle väite paikikapidavus keemiliselt võimatu. Skandinaavia 95 sisaldab 10% etanooli. Sel viisil on selle bensiini kütteväärtus väiksem ja seda kulub rohkem kui tavalist bensiini. Võrrelda saab ikka identsete parameetritega asju, meie 95 on nende omaga võrreldes aga täitsa erinevad.
Mehed Ei Nuta 5 aastat 8 kuud tagasi
Statolis tekib kütusemehutites kondents. Nad on ise ka seda tunnistanud. Kunagi tankisin ainult Statoilis siis oli kütusefiltris vesi ka sees , veidi vähem oli siis kui tankisin Nestes. Nüüd miskipärast Alexela juurde jäänud ja tänu soodukatele mustamäe teel on see võrreldes teistega suuresti äratasunud. Ei pea kuskil järjekorras ka seisma.
Rekkajuht. 4 aastat 9 kuud tagasi
oman üle 20a vana bmw 518, 1,8 85kw ottomootor, olen auto omanik olnud 5a, ta on mul töö autoks ja sõidan 25000-30000km aastas, olen enamasti tankinud automaat tanklates, nestes, alexelas. Olen vältind statoile ja olerexe , kuna seal on pikad järjekorrad ja tüütu on seista seal. Ise eriline hot dogi ega burgeri söödik pole. Varem oli mul autol probleeme tühikäigupööretega, just hommikuti kui auto on terve öö seisnud, ehk siis külma mootoriga. Pöörded kõikusid 1500-1700 peal ja mootoris oli vibratsioon ja töötas väga ebaühtlaselt, pöörded langesid mingi aja möödudes normi. Nüüd sai statoilis hakatud tankima 98 Miles Plus . Paar korda olen paagi täis lasknud, ja olen täheldanud, et mootor töötab palju stabiilsemalt, pöörded ei kõigu, ja tõesti kütusekulu on langenud. Mul kõikusid autol tühikäigu pöörded ka suvel, ja praegu on 10C ja hommikuti 3C. Autole pole hooldust, ega remonti teinud enne statoili kütuse kasutamist, pean tunnistama, et tõesti on seal hea kütus ja kasutavad lisandeid, enam ei tangi mujalt kui STATOILIST, soovitan siiralt kõigile, mu vanale bmw-le mõjus STATOILI kütus kui hooldus/remont.
platseebo 4 aastat 9 kuud tagasi
Tõepoolest väga inspireeriv kirjeldus, tundub, et Statoili bensiin on imerohi, mis parandab kõik auto vead.
Kui tulevikus peaks ka minu autol veermik kolisema hakkama, katalüsaator ummistuma või küünlajuhtmed ära kõngema, siis hakkan tankima Staoilis kuniks sealne kütus mehhaanilised vead ise ära parandab. Pole ju mõtet maksta mehhaaniku töötunni eest, kui on olemas selline võlurohi.
Sa platseebo 4 aastat 9 kuud tagasi
"pane" üks korralik lonks Statoili bensiini,äkki võtab lollid mõtted ka ära!
Ahto 4 aastat 9 kuud tagasi
Külma mootoriga ongi just õlisurve kõige suurem, pressib tihendite vahelt välja jne. Kuumal moororil õlisurve langeb, kuna läheb vedelaks ja kui pumba hammasrattad kulunud, siis surve ikka väga madal tühikäigul. Vanemal venetehnikal, millel surve kellad peal, on seda hästi näha.

Testida võiks ka seda, kuidas vastavad oktaani arv bensiinil ja tsetaaniarv diislil reklaamitule ja nõuetele( et 98 on ikka 98, mitte 95, ja 95 ei ole tegelikult 93), Kas on ka lubatud lisandid sees või lihtsalt reklaamitrikk.
Eestis võiks pakkuda ka tsetaan55 diislit, mida ka mujal euroopas pakutakse. Autod käivad üstlasemalt ja tahmavad vähem.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.