Renault Koleos artikkel

andy00 11 aastat 5 kuud tagasi
Loen ja imestan. Starteri rubriigis kirjutab autoleht (20.02.2008), et Nissan on Renault'i emafirma ja X-Traili mõjutused on auto juures tunda. Kahjuks pole artiklikese juures autori nime. Vihjaks siis niipalju, et Nissan ei ole Renault'i emafirma, kuigi vastupidi võib küll väita. en.wikipedia.org/wiki/Renault#The_Renault_Nissan_Alliance_.282000.E2.80.93_.29 Andmetel on nad lihtsalt äripartnerid ja Nissan omab kõigest 15% Renault'i aktsiatest, mitte kogu ettevõtet. Renault aga vastupidi omab 44.4% Nissani aktsiatest. Kumb number on suurem? Seega, kumb ettevõte on tegelikkuses "emafirma"? PS: kaua peab lugema kuidas maastureid nimetatakse ziipideks. Teeme selgeks, et "Jeep" on üks tore kaubamärk ja selle all toodetavaid maastureid saab nimetada dziipideks. Imelik on lugeda igas ajakirjas, kuidas üks või teine autofirma teeb uue dziibi. Jääb mulje, et igaüks teeb allhankena teise kaubamärgi all toodangut
Anu Vane 11 aastat 4 kuud tagasi
 Tere, andy00 Eesti keelekorraldus on võtnud seisukoha, et sõnad "džiip" ja "maastikuauto" on võrdse tähendusega, sõna "maastur" jälle näiteks on soome keelest tulnud toorlaenuna ebasoovitatav. Mina lähtun oma töös endast targemate keelemeeste soovitustest. Isiklikult mõtlen aga seda, et kui me nimetame spordijalatseid botasteks ühe kindla jalatsitootja järgi, räägime pampersitest kindla mähmetootja järgi ning kas või gobeläänist kindla mehe nime järgi, võiksime rääkida ja tervest autoliigist ühe selle rajaja nime järgi. Lugupidamisavaldus ju seegi;)   Anu V. Autolehe keeletoimetaja
lents 10 aastat 7 kuud tagasi
Aga vaata, vot ei ole eesti keelekorraldus võtnud mingit seisukohta, et iga tootja võib toota JEEP-e. Olen Andyga täiesti nõus. Ja juhul, kui ei ole, siis peaksime nimetama F-RV-sid Multipladeks ja kõik Merivad on Yaris Versod.:-) Ühesõnaga- mõtlesin seda aga ütlesin toda... Kas mitte seesama test ei nimetanud Koleosi tagaosa inetuks? Appi! Ma pole ilusama tagaosaga autot veel kohanudki!
Kairi 10 aastat 7 kuud tagasi
Tere, lents! Kindlasti on arusaadav, et igal elualal on tarvis norme. Peab olema selge, millistele nõuetele vastav auto saab ülevaatuselt läbi ning kui palju saab inimene trahvi, kui ta kiirust ületab. Džiip ehk maastikuauto on termin, mille on heaks kiitnud kõige keelepädevamad inimesed Eestis. Juristi ei minda õpetama, kuidas kaitsta kriminaalsüüdistuse saanud inimest, ega ju? Sama palju kui on eri inimesi, on ka eri maitseid. Et juba Koleosi tagaosa tekitab vaidlusi, saab vaielda ka kõikide muude asjade üle. Keeletoimetaja kohus on viia tekst kirjakeele normile vastavaks ning kirjakeelne on "džiip". Kairi V. Autolehe keeletoimetaja
lents 10 aastat 6 kuud tagasi
Minu "ilus" kommentaar oligi see, mis kadus saladuslikel asjaoludel:-) See puudutas sama teemat, mille üle me vaidleme. Kuna õhkrehvi tõi esimesena rahva hulka just John Dunlop, siis küsin su käest- mis firma tanloppe sa oma auto all kasutad? Kas Michelini tanloppe või hoopis Vallai omi? Sa mõtle- ostsin just uued Good-Yearid, kuid üks Dunlop ei pidanud õhku... Tead, mu lapsed ostsid kord poest Kellukese koolat... Missa nüüd ütled, jurist? Või tahad, et jätkame? Niva oli esimene maailmas maastikuomadustega seeriaviisiliselt toodetav kandevkerega sõiduauto. Ega seepärast siis ei pea Subaru Foresteri Nivaks nimetama. Saa ometi kord aru, Jeep on registreeritud kaubamärk. Koos tunnustega isegi.
Kristjan Sooper 10 aastat 6 kuud tagasi
Minu postitus kadus samuti. Aga keelel on omad reeglid ja Kairi just neid siin tutvustab ja keeletoimetajana neid ka järgib. Teisti ta ei saagi, see on tema töö. Ma ei ole sugugi sõna džiip tulihingeline pooldaja, kuid paremat paraku pole. Maastikuauto on küll täpne, aga pikk, maastur sobimatu (vt Anu kirja eespool). Ei jäägi muud üle kui džiipi kasutada. Kellukese koola jms näidete jätkuks küsin nii: ütleme, et mulle ei meeldi punase tulega seisma jääda, kas see on piisav põhjendus foori eirata ja hakata vaidlema seadusandja ja politseiga?!  Aga Jeepist, kui uurida selle sõna sünnilugu, saab selgeks, et selle kasutamine üldnimetusena on põhjendatud. Ja kui uurida Land Roveri ajalugu, selgub, et Ameerika maastikuautol oli selle margi sünnis oluline roll. Kristjan

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.